Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt kommentarer om at folk mener vi står sent opp, hehe ;o)

Vi står opp rundt 08.40/ 09.. En dag var klokken sjokkerende 11 på formiddagen før hun ville opp av senga , og idag lå vi helt til 10.17! :) Hun sier ikke et knyst når hun våkner, kan ligge i flere timer å være stille. Føler jeg er meget heldig med henne søvnmessig sett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står stort sett opp en gang mellom 8 og 9. Kommer egentlig veldig an på. Noen ganger våkner han så tidlig at jeg nekter å stå opp(her er det ikke morgen før kl har bikket 7), så da får han herje litt i senga med oss. Noen ganger har han rett og slett våknet for tidlig og blir trøtt igjen selv innen 1 time. Så da lykkes jeg gjerne med å amme han i søvn, og da blir klokka gjerne 9 og mer før vi står opp :-).

Andre ganger våkner han i 7 tida, står stort sett ikke opp da, men han herjer i senga til jeg har våknet skikkelig, samt er lei av å bli lugget, kloret og knepet :-P De dagene er vi stort sett oppe kl 8.

Er heldig du som har et rolig barn. Her er det hvertfall ikke snakk om å ligge rolig, når han våkner er det tydeligvis store mengder energi som må ut, så han er i 110 fra det øyeblikket han slår opp øynene. Han er IKKE lik meg og pappaen der i hvertfall, vi er nemlig stikk motsatt.

Skrevet

Det varierer veldig. Han sover stort sett i 12 timer. Men vi kan stå opp alt fra halv åtte til halv ti. I det siste har han vært litt tufs og forkjøla, og da har vi tatt morgen rundt syv. Sover ikke like godt med andre ord. Da vi la han klokken 19, stod vi som regel opp mellom syv og halv åtte.

Hvor lenge man sover om morgenen har jo noe å si med når man legger babyen, og hvor gammel den er. Tjukken er ni måneder. Og jeg vil gjerne ha noen timer med voksentid på kvelden, fremfor å legge ham klokka elleve. Det er han for stor til nå.

Skrevet

Vi står opp en gang mellom 10 og 11. :-)

Skrevet

Det får'n si! Her er vi oppe en gang mellom 5 og 6. snupp legger seg kl 19. Egentlig veldig deilig, med tanke på når man skal på jobb igjen. Da slipper jeg hvertfall å vekke henne, eller jobbe med å gjøre om rutinen. ;) Det er egentlig det eneste positive, kunne godt tenke meg å sove et par timer til gitt.

Skrevet

Her begynner dagen en gang mellom 0630-0730 og han legger seg om kvelden en gang mellom 1830-1930, så sover ganske nøyaktig i 12 tima per natt.. Syns i grunn det er heilt greit tidspunkt å stå opp med tanke på at permisjonen en gang tar slutt og lillegutt ska i barnehage og vi skal på jobb:-) Då e det jo greit å ikkje måtte venne han til å stå tidlig opp:-)

Skrevet

Her er det som regel morgen rett etter 5 en gang. Hender klokka blir nærmere 6. Må si jeg synes det er litt tidlig:) Han legger seg mellom 18 og 19 en gang.

Skrevet

Tror det er ganske stor forskjell på å være hjemme med sitt første barn og på å være hjemme med nummer to, tre osv.

Vi står opp en gang mellom halv sju og halv åtte. Varierer litt. Greit nå når ferien er over og storebror har startet skole igjen. Da må jeg jo uansett opp for å få ham avgårde, og det er koselig for guttene å spise frokost sammen, og kjekt at de får litt tid sammen før storebror må avgårde. :)

Skrevet

Hun våkner nøyaktig kl. 07.05 om morgenen:)

Det endret seg for noen dager siden, da var det alltid opp kl 06, men nå får vi altså en time lenger. Herlig!

Men det ser ut for at følgen av det er at hun ikke vil legge seg før halv åtte, i motsetning til kl 18.30 som det var tidligere. Jeg har nettopp innført litt mer fast føde, både grøt om formiddagen og bitte litt middag kl 15. I tillegg får hun grøt om kvelden og selvsagt så mye mm som hun ønsker. Kanskje det er med på å endre ting litt. Hun er 6 mnd.

Heldig du, januarjente 09:)

Skrevet

Høres fantastiskt ut. Her er det morgen rundt kl 0600. Men hun legger seg kl 18\1830 så da er det greit. Synes det er deilig å ha en halvtime med storebror før han legger seg kl 19 og den hellige voksentiden begynner:)

Skrevet

Vi (lillejenta og jeg) står opp 0715 hverdag som helg :o)

Skrevet

Småen her våkner mellom 8-10.,men det skal sies at hun legger seg sent. Får henne ikke i seng før mellom 21.00-23.00, så hunsover ca 11 timer pr natt.

Skulle gjerne hatt henne i seng tidligere.men det er jo behagelig å sove lenge på morgenen da.

Skrevet

Gutten min har akkurat blitt 2mnd og sover hele natta. Det har han gjort i en måned allerede. En periode spiste han siste måltid kl 19 og våknet igjen kl 7. Da ville han som regel være våken en liten stund. Tok han gjerne over i senga vår og etter en stund med pludring så sovnet han igjen. Siste ka har han spist rundt kl 18 og da våkner han kl 6, men sovner igjen nesten med en gang, og så våkner han kl 9. idag våknet han først kl 6 og sov videre til kl 8, da tok jeg han over i vår seng til jeg hadde våknet litt mer før vi stod opp.

Skrevet

Her legger begge ungene seg kl 19 (18 1/2 mnd og 3 1/2 mnd). Storebror sover hele natten og våkner som regel i 8-9 tiden.. minstejenta våkner rundt 6.30 for mat og sover til mellom 8-9... ;)

Skrevet

Her er det morgen kl.5... Noen ganger sover han helt til 5.30, men det er sjelden. Han legger seg i 18-19 tiden. Har prøvd å legge han senere, men han våkner like tidlig :) Førte dupper er som regel en time etter at han våkner, så da sover gjerne vi voksne litt ekstra også :)

Skrevet

Ligger hun våken i senga i flere timer uten å si noe altså? Tror ikke at jeg hadde hatt hjerte til å la henne ligge helt til klokka 11 da. Kanskje hun bare er litt forsiktig av seg? Jeg synes at våkentida bør benyttes til mat, lek, stell og kos.

Skrevet

Ikke såå veldig ofte vi ligger sålenge da, men kan være godt innimellom. Hun er ikke mye forsiktig av seg nei. Sier ifra når hun er lei og vil opp. Har tatt opp dette med HS at hun kan ligge en stund helt stille, men hun sa ikke noe på det egentlig. Er vel kanskje en grei egenskap at de kan underholde seg selv og ikke trenge å bli stimulert og underholdt til enhver tid? Jeg kan jo heller ikke vite om hun våkner klokken 6 når jeg ligger der i halvkoma hvis hun ikke gir lyd fra seg. Da må jeg jo isåfall stille vekkeklokken for å sjekke om hun er våken i tilfelle, og det er ikke noe vi har gjort under permisjonen. Da står vi opp når hun vil opp. Resten av dagen leker vi og koser oss, og triller turer ol. naturligvis..

Skrevet

Skjønner! :-) Det høres veldig deilig ut! :-)

Skrevet

Må jo bare føye til at jeg ikke legger ham så tidlig som dere andre gjør. Her er det sengetid ca 21. Det passer meg ypperlig. Jeg er B-menneske og vil heller være oppe sent enn å stå opp tidlig. Jeg er forøvrig ikke det spor bekymret for å snu døgnrytmen når han begynner i barnehage. Det skal uansett ikke skje før om tidligst et år. De aller fleste legger seg da senere og står opp senere i f.eks. ferier, og det er jo ikke noe problem å snu om på det når barnehage eller skole begynner igjen til høsten, så det ser jeg på som null problem. Det hender forøvrig at vi må opp tidlig vi også, f.eks. hvis vi har avtaler, legetime, barseltreff e.l. Da får han bare en ekstra dupp i løpet av dagen, så det går helt fint.

Skrevet

Det varierer litt egentlig, men som regel mellom 7 og 8=)

Skrevet

Hva skal man gjøre da? Sette på vekkerklokka og gå inn til ungen og sjekke hver halvtime i tilfelle han/hun er våken? Det hadde i allefall ikke jeg giddet. Vil ungen opp får han/hun si i fra og det regner jeg med at de aller fleste unger gjør også. Det er vel dessuten ikke spesielt rart om noen synes det er behagelig å ligge i senga si og slappe av litt før de vil opp, det er det da mange voksne som liker også. ;-)

Skrevet

Var ikke meningen å gjøre noen opprørt. Jeg bare tenkte at hun sikkert visste at hun var våken, siden hun sa at hun kan ligge våken i flere timer. Da må hun jo ha sett at jenta har vært våken eller hørt noen lyder. Men hvis man sover selv, så er jo saken en annen.Jeg synes det er forskjell på å slappe av litt i senga og å slappe av i flere timer. Men jeg mener selvfølgelig ikke at man skal ha på vekkerklokke. :-)

Skrevet

Etter at vi natt avvente henne: kl 0600 :\

Skrevet

Når jeg finner henne i senga, er hun som oftest lysvåken. Ofte ligger hun i sin egen verden, ser ut som hun ligger der å tenker. Når hun er så lysvåken, regner jeg med hun har ligget der en god stund ;) Siden hun som oftest våkner og vil opp klokken 9, tror jeg at hun nesten kan ligge fra 9/halv 10 og rundt en time eller halvannen time våken. Hun skal ikke i bhg før om ett år, så stresser ikke med å ta henne opp tidligere ;) Legger henne forresten rundt 20, men varierer når hun sovner.

Skrevet

Nei, det skjønner jeg godt at du ikke stresser med. Det gjør ikke jeg heller. Gutten min våkner rundt åtte og så leker vi litt i senga til rundt halv ni. Stresset med å stå opp tidlig begynner tidsnok. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...