Gå til innhold

Naive kvinner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter aa ha lest en del inne paa forumet her de siste dagene, maa jeg si det er mange naive kvinner der ute... Sjalusi er det store fy fy, og om noen sier de ikke hadde aksepterer strippere, byturer hvor mannen kommer hjem paa morgenkvisten e.l. saa er man kontrollerende og sjalu.

"Mannen min ville aldri ha vaert utro, det vet jeg, han har jo meg..." Ja ha?

"Man maa stole paa hverandre..." Ja, men om soennen din paa 14 kommer hjem og stinker sigaretter, du finner en lighter i lomma paa han og han bedyrer sin uskyld om at han aldri engang har proevd aa roeyke, tror du paa han?

Menn er utro ofte, eller proever saa godt de kan, gjerne litt bedugget og all moral forsvinner. Menn proever hele tiden aa bli beundret og aa faa oppmerksomhet. Er de sikre paa aa ikke bli tatt er det garantert at de proever seg.

Dette gjelder alle menn: naboer, venninners menn, kolegaer, you name it. Religion spiller heller ingen rolle: kristne, muslimer, buddister, ateister, agnostikere... Alle faller fra sin hoeye hest... Har vokst opp i et miljoe hvor jeg stort sett har hatt kun guttevenner, arbeidskoleager har stort sett ogsaa bare vaert menn, og de er stort sett av samme ulla alle mann.

Jeg opplever det HELE tiden, menn jeg har hatt respekt for og kjenner som gode familiefedre, gode naboer etc. Det er ikke noe hyggelig. Jeg er ingen floert, blir oppfattet som reservert av alle rundt meg. De siste aarene holder jeg en god avstand til menn rundt meg, soerger for at i sosiale situasjoner at det er konene/ samboerne/ kjaerestene jeg snakker mest med. Fordi jeg synes det er deprimerende at folk er saann!

Trass i dette, paa en uke: nabomannen har lagt an paa meg (godt gift, tre unger og flott kone). Min manns kollega (straks 5 barns far, godt gift). Dette paa en uke hvor det ikke engang har vaert en sosial situasjon aa floerte i...

Jeg har alltid stort sett hatt guttevenner, men merkelig nok naar jeg fikk samboer og ble gravid mistet jeg alle sammen, for jeg var ikke lenger interessant. Det hender riktignok at de ringer for aa hoere om jeg fortsatt er sammen med samboeren min... Hmmm...

Idag henger jeg sammen med mannen min og hans kompiser og deres kjaerester stort sett, og jeg faar vite alt snusk... Med unntak av ett par har de fleste vaert utro, ikke bare en gang, men flere... Dette har vaert standarden i alle miljoer jeg har vaert i, saa nei, jeg henger ikke med unntakene. Jeg har flyttet mye, og vaert i mange ulike miljoe, og det er det samme overalt!!!! Alle typer menn ogsaa!!!

Igaar var det en tidligere stripper som forklarte at i alle utdrikkningslag hun hadde strippet i var det bare én mann som ikke hadde forsoekt aa klaa, og det var den eneste mannen hun hadde hatt respekt for med tanken paa de vordene brudgommene...

Jeg er ikke en sjalu person, men jeg er da realistisk!!!! Her inne naar mennene ikke kommer hjem foer paa formiddagen etter en tur paa byen, og har vaert utilgjengelig paa telefon. " Det har helt sikkert en naturlig forklaring" Ja ha???

Vaer realistiske da damer!!!

Ble litt langt dette her, men har blitt saa oppgitt over alle innlegg jeg har lest her i det siste! Jeg sier ikke at alle menn er slik, men nesten alle!!! Har de muligheten til litt spenning, saa griper de den med begge henda!

Samboeren min og jeg har en god kommunikasjon, og han er kjempelei han ogsaa.

Jeg blir sikkert beskyldt for aa vaere innbilsk eller lese mennesker feil i.o.m. at dette ikke bare skjer en gang innemellom, men flere ganger i uka, men mannen min flirer av det samme... Av og til naar jeg har snakket godt om en mann i omgangskretsen har han flirt og sagt "vent og se"... Jeg har ikke alltid trodd han, men jammen har han ikke hatt rett HVER gang!!!!

Det er heller ikke aa legge under en stol at mange kvinner synes det er litt ekstra spennende med menn som er i et forhold, og gjoer det lettere og fristende for mennene ogsaa...

Nei, vaer realistisk! Ikke stol blindt paa mennene deres!

"Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar De lykken fra ham med det samme"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har i allfall et negativt mannssyn, muligens et negativt menneskesyn (du nevner ikke kvinner i innlegget ditt?).

Kjenner igjen noe av det du skriver,. Jeg har også opplevd å bli skuffet over folk (både menn og kvinner) som tilsynelatende lever i gode, sunne forhold, men som legger seg etter både den ene og den andre så snart de får en drink innabords. Heldigvis har jeg ikke inntrykk av at dette gjelder absolutt alle menn. Jeg har heller ikke noe inntrykk av at menn er noe verre enn kvinner.

Jeg synes mange kvinner kan være ganske ille også. Men selv er jeg ikke slik. Tror jeg ville opplevd det stigmatiserende hvis en mann mente at alle kvinner var slik fordi han kjente flere som oppførte seg sånn.

Skrevet

hehe.. dette kjenner jeg igjen. Har det som du, HI. Eneste forskjellen er vel at jeg er singel. Ikke at jeg benytter meg av dette, for nå har jeg da ikke hatt sex på snart 3 år, ikke kysset engang....

Men menn, om de er i forhold eller ikke, er enkle slik. Bare for et par uker siden la en godt gift mann an på meg. Jeg trodde de hadde et bunnsolid og sikkert ekteskap. Et av den sjeldne sorten. Stødig kar er dette også. Meeeeen..... det teller visst ikke når lysten blir for stor. Hadde jeg villet gå litt lenger, så hadde ikke problemet vært så stort. Men av respekt for hans kone, som jeg liker, så holdt jeg meg for god til dette. Kan vel kanskje si at heldig for henne at det var akkurat meg han viste interesse.

Aldri om det er problemer å få fatt i en fyr som er opptatt, for sex, om en vil. De er MANGE som er villige "offer" for damer. De fleste kan ikke si de er offer engang, da de er den pågående part;) Nå er det ikke så ofte jeg er ute, men oftest skjer det noe slikt hver eneste gang jeg er sosial på litt festlig plan.

Jeg vil bare få med en ting til slutt; Mange damer er av samme type, så det er ikke bare menn, selv om det er mennene vi kvinner ser.....

Skrevet

He he, skjoenner at jeg ga et inntrykk av aa ha et negativt menneskesyn, men har ikke det. Og synes heller ikke kvinner er noe bedre, det var egentlig en respons til alle innleggene som har florert her inne i det siste...

" La tvilen komme han til gode"

"Det var jo bare en stripper"

Mennesker er mennesker paa godt og vondt, men jeg synes folk maa vaere litt realistiske.

Har jo ikke gitt opp alt haap om mann og barn og en lykkelig familie selv! Vi har det jo foreleopig godt, men det finnes ingen garantier.

Det virker jo som om at hvis man ikke godtar sex-chat, strippere, by-turer som ikke ender foer neste formiddag saa er man sjalu, kontrollerende og faar beskjed om at et godt forhold er basert paa tillit! Tillit er viktig, men det finnes vel grenser?

Gjoer man noe man ikke vill gjort foran samboeren sin, saa er det sannsynligvis et tillitsbrudd!

He he, litt engasjert paa morgenkvisten her:)

HI

Skrevet

LOL

godt aa lese at det ikke bare er jeg som er saa "pessimistisk" da! Naar jeg var singel holdt jeg meg langt unna menn i forhold! Men, jenter er ikke noe bedre de heller, er bare oftere menn som er paa "jakt" og jenter som "oppmuntrer" og lar det skje...

HI

Skrevet

Er forresten veldig enig med deg i at man ikke trenger å godta masse ting fordi de er menn. Det høres av og til ut som om enkelte kvinner godtar langt flere tillitsbrudd fra mannen sin enn fra venninner. Da høres man litt undertrykt ut, mener jeg. Menn har ikke behov for friere tøyler enn det kvinner har.

Den største grunnen til at lange byturer ikke er greit her i huset er jo fordi jeg sitter her stuck med barnet vårt. Så lenge man har barn sammen går all festing på bekostning av den andre, og JA, da MÅ man faktisk spørre om lov. Kvinner spør jo ofte mannen om han kan sitte barnevakt, men når en mann må spørre kvinnen, da er liksom kvinnen kontrollerende.

Skrevet

Kunne ikke vaert mer enig!!!

HI

Skrevet

Hva med din mann da HI, er han også slik??

Jeg synes jo heller ikke man skal være naiv og godtroende. Men man skal jo ikke gå rundt å tro at mannen alltid er på jakt og vil nytte sjangsen når den byr seg. Da tror jeg man blir gal! Da må man enten aldri slippe mannen av syne, eller la være å ha noen mann...

Hvordan mener du vi skal leve med mennene våre egentlig? Hvis vi ikke kan stole på dem, mener jeg?

Skrevet

Utroskap er like vanlig blant kvinner som blant menn. Det kan skje alle, men hva så. Jeg vill i hvertfal mye heller leve i et forhold der det er en fare for utroskap enn i et forhold der vi skal detaljstyre hverandre, bestemme hvem den andre skal omgås og snoke i hverandres saker for å se etter bevis.

Skrevet

Skal ikke svare for HI, men jeg tenker at noe av poenget er at det faktisk er lov å stille krav til partneren sin.

Det er lov å ha "regler" i et forhold. Det er greit å sette ned foten dersom noe plager deg. Av og til virker det som om mange kvinner tror at menn er så anderledes enn kvinner og at man ikke må stille krav til dem for da føler de seg kvelt med en gang.

Jeg synes det er helt greit å nekte mannen en stripper på u-laget. Hvis man opplever det som plagsomt, så bør mannen respektere det. Det er ikke en menenskerett å ha en stripper på fanget uka før man skal gifte seg.

Skrevet

Akkurat det er jeg enig i Dunder. Men jeg synes nesten det virket slik at man burde mistro alle menn og at de gjør noe galt så snart de har muligheten og de vet de ikke blir tatt...

Skrevet

Jeg utrykkte meg kanskje ikke tydelig nok, ble kanskje litt revet med.. Men skrev at jeg vet det ikke er noe garantier i et forhold! Jeg godtar ikke at han kommer hjem dagen etterpaa fordi han har vaert paa byen og paa nachspiel etc. Enkelte situasjoner boer man unngaa! Han godtar heller ikke om jeg hadde dukket opp dagen etter med en sleivete kommentar om at jeg var paa naschspiel!

Misforstaa meg rett, jeg tror paa at forhold kan fungere, og fungere godt! Men ikke vaer saa naive hva angaar deres menn! Men jeg leser til stadighet her inne "gutter er gutter" etc.

Og om min mann er slik? Han har sikkert potensiale til de han ogsaa, saann som jeg har ogsaa, og sikkert du og din mann... Men enkelte situasjoner boer man ungaa! Alle har litt begrenset doemmekraft noen ganger!

Jeg er ikke kontrollerende med tanke paa mannen min, men jeg har da kontroll!

Stol paa mannen din, men for all del hvor naiv gaar det an aa vaere noen ganger!

HI

Skrevet

Ja, det kan skje alle! Jeg forsvarer ikke kvinner heller, det var igrunn ikke poenget mitt...

Jeg er enig, jeg er i et forhold, og selvfoelgelig er det fare for utroskap (fra begges side). Og vi har det godt! He he, virker sikkert som et hespetre ettersom jeg var saa kras i hovedinnlegget... Han gaar ut naar han vil, og han kommer hjem naar han vil, men han sover ved siden av meg... Vi gir ikke nummeret vaart til folk vi ikke kjenner i hytt og pine som vi moeter paa byen. Smaa ting som ikke skaper uvilje hos den andre! Det passer oss... Vi detaljstyrer hverandre ikke i det hele tatt, men enkelte ting er ikke akseptabelt!!! Det er saa mange unnskyldninger hele tiden med at det er jo en mann, gutter er gutter, de er jo skrudd sammen litt anderledes! Men undervurderer man ikke mennene naar man sier slike ting? Fraskriver man dem ikke litt mye ansvar?

Enkelte ting synes ikke han gjoer noe, og jeg har snudd situasjonen paa han, saa han kan se hvordan det foeles, og da har det faktisk gaatt opp et lys for han! Det handler jo om respekt for hverandre og for forholdet?

HI

Skrevet

Jeg er nok en av de naive kvinnene?.Kjæresten min har vært en del ute på byen i det siste og blitt kjent med ei jente via et vennepar av oss.

Jeg har møtt de ute sammen nå to ganger der de står ved bardisken og smiler og ler.

Han la henne til som venn på facebook dagen etter de hadde vært på første fest sammen,og i en diskusjon fikk jeg fram at han hadde hadd tlf nr hennes lenge,men viste ikke hvorfor han hadde spurt henne etter det.

Jeg og samboer skulle møtes ute på byen,men han hadde henne på fest (for det felles venneparet vårt spurte om hun kunne komme)og de dro på en helt annen fest og i tillegg var han innom henne fordi de to andre han var sammen med skulle bare en tur innom.Facen hans var åpen da jeg kom hjem den natta,og der sto det at han ikke skulle dit jeg og han hadde avtalt å møtes.

Jeg var ute en helg sammen med venninner,jeg var helt edru...Der sto de sammen igjen,klarte ikke dy meg,så jeg sto å diskuterte åpenlyst at jeg ikke likte den kontakten de hadde overhode.Typen og vennene hans ser på meg som den kontrollfreaken(Noe som jeg føler jeg er blitt),syns det er fælt og ikke kan stole på han,er sint.

Han syns det er irriterende at jeg hisser meg opp for noe som ikke er en big deal,og at jeg har guttvenner så da må han kunne ha jentevenner. Greit nok,hadde sikkert vært ok hvis hun viste at hun ville ha meg som venninne og??

Mulig jeg er gal?jeg føler meg gal,mistror han i alt.Jeg er sjalu,det vet jeg.

Skrevet

Et trekk mange bruker, er nettopp å få den mistroiske og sjalu partneren til å føle seg helt gal og tro at en ser spøkelser på høylys dag. Det er et typisk tegn.....

Skrevet

Jeg skjoenner deg godt, jeg! Hvordan hadde han reagert om det var motsatt? Jeg tenker som deg, helt greit om hun ogsaa var interessert i aa bli kjent med deg! dere er jo et par! Jeg og samboeren min er totalt kontrollfreaker vi da ifoelge mange her inne, om hans venner ikke er interessert i aa vaere venn med meg ogsaa (og vice versa) henger vi rett og slett ikke med! Det betyr ikke at ikke jeg paa doed og live skal vaere med ut og overalt eller ha en oversikt over alt han gjoer, men jeg har alltid tilbudet om aa vaere med paa alt han gjoer. Det gaar faktisk begge veier!

Vi hygger jo oss ekstra naar vi kan gaa ut sammen!!

Vet det er mange som er uenig i alt jeg har skrevet, men jeg synes det handler om respekt, jeg... Et forhold kan vaere vanskelig nok i seg selv, hvorfor komplisere det ytterligere?

Men men, tydeligvis meg om det!

Lykke til!

HI

Skrevet

Er veldig enig med deg. Jeg har en ungdomskjæreste som har vært etter meg de siste 8 år, jeg er gift da. Det var forsåvidt ok når han var singel, men nå er han nygift og fremdeles holder på med invitasjoner, meldinger osv. Da skurrer det når du er nygift og knapt har vært sammen i 2 år.

Huldra.

Skrevet

Du har helt rett,det er snakk om respekt!Har så utrolig mange ganger prøvd å fortelle han at jeg syns han er respektløst å fortsatt skal ha kontakt med henne når jeg sier jeg ikke liker det.Jeg ser tegninga,jeg tror vi kvinner har en litt bedre intuisjon enn menn.

Det kompliserer forholdet vårt veldig,for han mener jeg er sykelig sjalu og kontrollfreak. Jeg hadde aldri i verden oppført meg mistenksom hvis jeg ikke hadde grunn for å gjøre det..Han sier jeg oppfører meg som at han har vært utro.

Den helga jeg var ute med venninnene mine så sa han i fylla at han hadde tenkt på noe lenge,men orka ikke ta det opp med meg i fylla..Dagen etter spurte jeg han om det,men da var det ingenting._Hva skal jeg tro?

Hun han har kontakt med sto sammen med en annen fyr,å da sa han fyren:"finner du ham"?..og hun gikk å leita.Typen min kom inn døra ca 5 minutter etter henne.

Jeg og venninne mine var ute å så på andre uteplasser i tillegg og når jeg kom inn så sto han sammen med henne og sprang til baren når jeg kom inn.

For det første så synes jeg dette blir latterlig og for det andre så skal han drite meg ut framfor andre fordi jeg er så "sykelig" sjalu.

Skrevet

Det der hadde jeg ikke holdt ut!!! Gjoer hun ingenting for aa bli kjent med deg?????? Hun maa jo se tegninga hun ogsaa og forstaa at det ikke er saa moro...

Og gaar dere ikke ut sammen, naar dere begge har mulighet??????

Det hadde ikke jeg takla i det hele tatt! Faar helt vondt av deg jeg... Hvis ikke de andre (vennene hans) skjoenner at dette ikke har med sykelig sjalusi aa gjoere, saa lurer jeg paa hva han sier om deg bak ryggen din.

Den oppfoerselen der hadde jeg ikke takla dersom venninnen hans var en kompis engang!

Kysser han deg foran henne da og oppfoerer seg normalt?

Lykke til

HI

Skrevet

Hun tok meg i handa å hilste første gangen jeg så henne,da hun sto sammen med typen min ute.Kan ikke si jeg var så veldig intr i å snakke så mye med henne.....Men hun har aldri vist intr for å bli kjent med meg nei.

Jeg var sammen med noen venninner da,men han viste ingen tegn til å røre på seg.Det var den kvelden han fikk tlf nr hennes.Så de var sammen hele den kvelden ute..Og enda forstår han ikke hvorfor jeg blir sjalu.

Den kvelden dro han på etterpå fest til det fellese venneparet vårt(og hun dama),for han skulle mekle litt siden det venneparet hadde kranglet.

Jeg kan si med en gang at de krangler ALDRI offentlig,kun mellom de to.

Kom vel hjem ca i 5 tiden,de skulle bare høre på musikk.

Jeg ser jo nå når jeg skriver ned alt som er skjedd så er jeg jo faktisk meget naiv og dum,rett å slett:(

Nå når jeg var ute edru så var han i forsvarsdisposisjon den kvelden,så fort jeg snudde ryggen så sto han sammen med henne eller en annen eks.Forferdelig følelse.Jeg hadde lyst å spy og fikk ondt i magen.En sånn følelse når du har oppdaget noe helt for jævlig.

Siden vi har lite barnevakt bruker det å bli sånn at vi går ut hver for oss,har foreslått av vi går ut sammen,men da tror han jeg vil det for å kontrollere han.

Han sa også nå når han var ute at jeg hadde venner som fulgte med han,det så han..Og jeg svarte at kanskje de ser ting som jeg burde ha visst om..

Jeg har spurt han om hvorfor han oppfører seg så rart,det er fordi jeg er så sur og negativ hele tiden og han føler seg som at han er i fengsel.Han klarte ikke få de helt store kjærlige følelsene for meg når jeg holdt på sånn:(

Skrevet

Ei nabodame av meg sa til meg en dag vi gikk tur,du hvorfor sitter typen din å legger ut i det vide å det brede om hvor sjalu og kontrollerende du er på fest,så ja han snakker ikke fint om meg desverre:(

Skrevet

jeg er overhodet ikke sjalu..:)

å stoler ikke en dritt på noen mannfolk..:)

har rett å slett bare innsett at man blir aldri lykkelig om man går rundt å mistenker partneren el andre.

tar sorgen når den kommer.

+ jeg vet jeg vil klare meg utmerket alene.:)

Skrevet

Huff, jeg faar helt vondt av deg jeg... Du foeler ikke at du er verdt litt mer enn det da?

har tenkt paa deg i hele dag!

HI

Skrevet

Er ganske så enig HI. Har sett og selv opplevd altfor mange gutter som prøver å kysse noen andre bare dama er på toalettet på byen eller bortreist. Har også hørt flere ganger: Når jeg har møtt deg lurer jeg på hvorfor jeg er sammen med dama mi, og Hvis du vil kan jeg dumpe dama mi altså. Og dette er typisk menn som har møtt meg tilsammen en time, og som jeg bare har vært distansert hyggelig mot og ikke kjenner i det hele tatt...

Nå skal det sies at dette ikke har vært noe problem etter at jeg ble eldre enn 25 og tykkere ;). Men er jo ikke akkurat oppløftende det heller..

Skrevet

He he! Kan jo ikke akkurat si jeg synes det er den mest sjarmerende sjekkelinja:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...