Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #26 Skrevet 17. august 2009 19.06: ja, da klarer man seg enten med de pengene, eller så innser man at de kanskje må studere en av gangen mens den andre jobber, eller så får de gjøre som jeg og mannen min gjorde da vi var i en økonomisk knipe: Vi bodde to voksne og 1 barn på 28 kvadrat. Kl 4 om morran gikk han med aviser, var hjemme ca 6. 30, da sov han til 8 før han gikk på skolen. Jeg var hjemme med barnet, men hadde kveldsjobb i en matbutikk etter at han kom hjem. Han la seg så fort jeg kom hjem fra jobb. Vi spiste rimelig mat, var aldri på kino eller restaurant eller kjøpte nye klær eller bøker. Vi brukte biblioteket mye, syklet og gikk til butikken. Det var hardt men vi klarte oss uten å svindle så mye som et øre i det året det pågikk. Så det går an. Man må bare innse at som voksen så må man klare seg selv, og gjøre det som trengs, samme hvor slitsomt det er.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #27 Skrevet 17. august 2009 19.19: må si jeg beundre dere som klarte å være så fornuftig.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #28 Skrevet 17. august 2009 SELVFØLGELIG må du melde fra. Det er det ikke tvil om i det hele tatt!!! Trygdesvindel er straffbart, og SKAL ikke tolereres! Uansett situasjon for dem som gjør det. Det er å stjele, enkelt og greit. Vedder på de stemmer FrP også.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #29 Skrevet 17. august 2009 Jeg var alene mamma i 4 år. Nå er vi sammen igjen. Vi begge er på jakt etter jobb. Med en gang vi vurderte å flytte sammen ga jeg beskjed til NAV. Han jobber deltid og tjener ca. 10 000 kr i mnd. Vi betaler husleie som er 7000 og lever av spare pengene til en av oss får seg jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå