Gå til innhold

Hvorfor ikke stemme FRP?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg kommer nok ikke til å stemme FRP. :-)

 

Spurte bare fordi jeg lurte på hvorfor de som roper så høyt "ikke FRP" gjør det.

 

Jeg synes FRP som de fleste andre partier har noen gode kampsaker, som feks innvandringspolitikken. Dvs den som står i partiprogrammet, ikke den som gjerne blir tillagt fra FRP-motstandere.

 

AP er nok "nærmest" meg, men jeg skulle gjerne sett dem uten SV og SP.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor jeg ikke vil ta i FRP med ildrake;

 

Jeg liker ikke deres tanker om privatisering, jeg liker ikke at jobber fortrinnsvis blir satt på anbud. Jeg mener Frp er mot familie og mot distriktsnorge.

Skrevet

uverdig menneskesyn +

de snakker høyt om at man skal bruke penger på alt, klager på de andre som ikke bruker penger på det ene og det andre - det virker som om de ikke har hørt om at politikk dreier seg om prioritertinger. Man KAN ikke bruke penger på alt man ønsker seg.

Skrevet

dette med lisensen - skal dette være viktig i det store og hele (tydeligvis for frp). Da ender man jo opp med enda en reklamebasert kanal med hotel cesar og chigaco hope.

Jeg vil ha en kanal der det er plass til programmer a la typisk norsk og den slags..

Skrevet

FRP er det parti som har AMERIKA som sitt forbilde. De mener markedskreftene bør råde og at folk bør slippe og betale skatt og selv bestemma hva pengene deres skal gå til..Høres jo bra ut det,- men HVA skal da brukes for å finansiere veier, skoler, sykehus, eldreomsorg osv osv......

 

SAMTIDIG så står de og preiker om at trygdede, folk på sosialen (så fremt det er etnisk norske), syke/uføre og pensjonister bør få MYYYE mer utbetalt....Hvor DE pengen skal komme fra er jo da litt vanskelig å begrunne,- når de IKKE vil ha mer penger INN..De lener seg mot oljefondet, og sier dt er så mye penger der..Jeg syntes også jeg hadde mange penger på konto da jeg hadde 100 000 der som 18 åring..Holdt ikke lenge det når lappen skulle taes, utdanning måtte unasett tilleggsfinaniseres med studielån og da hus skulle kjøpes hade jeg ikke mye på BSU, - for jeg hadde ikke hatt råd til å spare..Angrer osm en hund på at jeg ikke lot de penga være, og greide meg uten oppsparte midler i studietiden,- bare noen timer mer på jobb i uka og jeg hadde greid det....

 

FRP har enkle løsninger på kompliserte spørsmål,- men det har seg slik at skal man finne løsninger som er de beste "for folk flest" så blir ingen 100% fornøyd, en del blir misfornøyd, men stort sett så får de aller, aller fleste det LITT bedre,- men når mye vil ha mer,- så høres FRPS lovnader om null skatt så utrodlig DIGG ut....Hvem skal betale kreftoperasjoner, svangerskapsoppfølging og permisjon, hjerteoperasjoenr osv osv,- om INGEN betaler skatt..HVer av oss her inne bruker i løpet av ett barn mye mer enn hva vi betaler inn i skatt i løpet av livet...Med lege/jm under graviditet, fødsel og sykehusopphold og etteroppfølging. Gratris lege frem til skolealder, gratis skole, subsidiert barnehage..Bare for å nevne noe...

 

Pesonlig skatt her til lands er faktis veldig lav i forhold til andre land,- samtidig som de offentlige goder vi har er mye bedre enn ide fleste andre langd..Selv om man får inntrykk av her inne at vi ikke er kommet lenger enn til medisinmannstadiet og steinalder teknikker når det kommer tilbehandling av syke... Alle skulle blitt olaget til å gå gjennom et kurs i skatterett og avgiftsberegning,- så hadde de skjønt at det er UTROLIG mye fradrag og lite vi betaler i forhold til hva vi får....

Skrevet

Oi, hvor skal man begynne...

 

- innvandringspolitikken

 

- Stort skattelette for de som tjener mest, mens lavtlønnede får lite skattelette

 

- De vil privatisere helsetilbudet. (Sykehus/eldreomsorgen)

 

- De er mot ekteskap mellom homifile

 

- Ukritisk støtte av Israel i Midt-østenkonflikten

 

- Tror ikke på at klimaet er truet, og vil ikke innføre noen tiltak for å forhindre en klimakrise

 

- Vil ikke bygge ut kollektivtilbudet

 

- Vil bruke mye av oljefondet ift til andre partier

 

- Vil senke bistand til u-land

 

- opptatt av å senke alkohol- og veiavgifter (Det tror jeg dessverre de høster flest velgere på, sammen med innvandringspolitikken)

 

Dette var mer objektive grunner jeg har til at frp ville være det siste partiet jeg ville stemt på. Av subjektive grunner kan jeg nevne at de kommer med så idiotiske og unyttige forslag, som fe.eks å flytte asylmottak til Afrika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...