Gå til innhold

Hvorfor ikke stemme FRP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse valgdager er det mange som sier de ihvertfall ikke skal stemme FRP. Men svært få som sier noe om hvorfor?

Noen som har noen "grunner"? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fordi de står for et verdisyn jeg ikke er enige i. spesielt når det kommer til invandring, u-hjelp og privatisering.

Skrevet

Jeg stemmer FrP blant annet nettopp på grunn av innvandringspolitikken, flott noen tør å ta ansvar!

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal stemme, så je holder klokelig kjeft om de enkelte partiene..;-)

Skrevet

Det er ting masn liker og ikke liker ved ALLE parti, det gjelder å stemme på dem som er mest lik det du står for... Jeg ender enten opp på FRP eller HØYRE...

Skrevet

Å Herre, hvor skal jeg begynne.................

Fordi det aller meste er ugjennomførbar populærpolitikk..

Fordi det vil gå hardes utover de svakeste i samfunnet, uføretrygdede o.l.

Fordi de vil kunne ødelegge så mange velferdsordninger på 4 år at det vil ta minst dobbelt så lang tid å bygge veldferdsNorge opp ugjen..

Fordi jeg da vil måtte se Siv Jensen i alle mulige sammenhenger, og det ORKER jeg bare ikke.. (jada, ikke så konstruktivt, men dog sant)

Fordi jeg er mot privatisering av eldreomsorgen.

Fordi jeg ønsker at mine barn og barnebarn OGSÅ skal få vokse opp i et rikt Norge, ikke et tidligere rikt Norge.

Jeg kan fortsette senere, må spise litt først :)

Skrevet

Fordi jeg er redd de vil rasere kulturtilbudet for folk flest!

Skrevet

Og mens jeg spiser :)

De krasjer generellt med bortimot alle mine verdisyn...

Skrevet

Signerer Mamma, mammaere, mammaest ;o)

Og nevner rasering av kulturen

Skrevet

Er FRPs innvandringspolitiske bidrag å ta ansvar???? Jeg mener iallefall det motsatte...

Bare de siste dagers utspill om å fjerne UP fra veiene, og fjerne lisensen og gjøre NRK til privat tv-kanal, sier litt, mener nå jeg. Og forby tigging på gata med unntak av for norske narkomane? Og dette er ikke en gang de "store" sakene.... Og hvor skal de ta pengene fra?? De skal jo kutte i alt av skatter og avgifter. Uansvarlig politikk!

Skrevet

pga måten de har styrt på der jeg bor. diktatorisk.

Skrevet

eneste jeg vet er at innvandringspolitikken deres er ræva så orker ikke bry meg om partiet i det heletatt, uinteressant.

Skrevet

Fordi politikken deres går ut på at ingen skal betale skatt, mens de skal innføre en masse "goder" som jeg ikke skjønner hvordan skal finansieres.

Mye av politikken deres bygger på privatisering av goder som alle i dag har tilgang til. For eksempel privatisering av eldreomsorg og barnehager.

I andre land koster en barnehageplass opp mot 10.000 kr mnd. Da kommer mange norske kvinner til å bli hjemmeværende. Vi er avhengige av at norke kvinner jobber, har altfor mange eldre og altfor få i arb dyktig alder som det er. (Er forøvrig også avhengig av en viss innvandring men det er nå en helt annen sak)

Jeg lurer på hvordan foreldrene mine skal betale for privat sykehjem, de er ikke spesielt rike.

Og så irriterer det meg at de plukker seg enkeltsaker som de VET kommer til å bli populære, fronter dem hardt uten å ha gjort seg NOEN tanker om hvordan de skal finansieres, gjennomføres, eller hva de vil medføre for økonomien ellers!

Skrevet

Fokuset er kortsikktig. De snakker jo allerede mer om 100 dagers programmet sitt enn om hvilken verden de ønsker om 20 eller 100 år. Denne kortsiktigheten i fokus samt at de har et helt annet menneskesyn enn det jeg har gjør at jeg er uenige i en stor del av de politiske sakene de står for.

Miljøprogrammet er elendig.

Jeg ønsker rett og slett ikke det samme for landet vårt som det de gjør.

Desuten er frontfigurene ufordraglige, selv om de er dyktige i retorikk. Det hjelper jo heller ikke.

Skrevet

Fordi verdisynet deres er mildt sagt ræva. På alle områder.

Syns det største paradokset er alle de "svake" i samfunnet som stemmer nettopp Frp. Snakk om å ikke skjønne sitt eget beste. Usolidarisk politikk.

Skrevet

Frp vil jo bruke oljepengene våre.

greit nok at det ikke har blitt brukt mye derfra, men av en grunn..

tenk hvordan det hadde blitt om vi hadde brukt rubbel og bit. så hadde det kommet enda en krise (som det garantert gjør) da sitter vi der..

mangel på impulskontroll er det.

Skrevet

Ja, ikke sant overlord, paradoks er rette ordet.. Kan du skjønne det??

Jeg begriper det ikke, ikke i min villeste fantasi..

Men det er vel ikke alt her i verden jeg skal forstå heller..

Det eneste jeg føler meg sikker på, er at MANGE av dem ikke vet hva de stemmer på, og et fåtall har lest partiprogrammet..

Skrevet

Mulig at et fåtall av Frp velgerene kan lese i det hele tatt...:)

Skrevet

Fordi jeg ønsker at ungene mine også skal få leve i et velferdsland. FrP har seriøse problemer med å legge frem et budsjett som ikke raserer oljefondet i løpet av kort tid.

I tillegg har de et menneskesyn som er forferdelig tragisk.

Skrevet

jeg jobber sammen med en stolt frp'er

hans argumenter for å stemme frp er lavere skatt, færre "svartinger" i gata, billig bensin og alkohol

jeg trenger vel ikke nevne at han ikke har den høyeste stillingen i firmaet?

Skrevet

Fordi de ikke vil støtte kulturen! Den sterkestes rett over alt i samfunnet, også i kultur og helsevesen. Jeg vil ikke bo i mini USA. Dårlig i miljøpolitikk, og skal fjerne ALT av skatter og avgifter. Og spør du hvor de skal ta penger fra, svarer de oljefondet - vi er et rikt land.

Også, ærlig talt, jeg blir virkelig brydd når de uttaler seg om personer som er narkomane, kriminelle eller har en annen hudfarge. Nedverdigene, og avler frykt i samfunnet.

Og hvis dere tenker dere om; hvor mange forskere eller andre ekompetente mennesker som har brukt store deler av livet sitt på å finne ut av samfunnsproblemer støtter Frp løsninger på ting? Syntes NRK det er ok og kutte lisensen? Syntes krimnologer at frp har en smart krminalpolitikk? Syntes økonomer eller samfunnsøkonomer at frp har en smart måte og forvalte pengene våre på?

Skrevet

De vil lage klassekille i samfunnet, som feks så vil de at buss-sjåfører skal gå ned i lønn, nå når de endelig har begynt å gå opp.(162 kr i timen som full ansinitet), med dagens priser så kan jo ikke en mann gå ned mer enn det.

Skrevet

Verdisynet.

Innvandringspolitikken.

Finanspolitikken.

Eldreomsorgen, helsevesenet, barnehager..

Nokså mange grunner faktisk. Det er ikke det at FrP ikke påpeker en del ting med samfunnet vårt som absolutt burde tas tak i. Prolemet er at de ikke har ansvarlige løsninger.

Skrevet

Men du har kanskje noen gode grunner for å stemme for solstråle?

Skrevet

Ja, for det er jo et samfunn alle ønsker seg, er det ikke?

Et samfunn for de rike...

Et Norge uten "svartinger"?!!!? (GUUUUD så provosert jeg blir!!)

Et Norge der alkoholen er billig og florerer.

Et Norge der alle kjører bil, ALLTID. Og alt det medfører.

Jeg blir redd jeg, når jeg tenker over hvilke konsekvenser en Frp-regjering kan få...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...