Gå til innhold

Trenger mange svar, alle se her :) :) :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ev. ikke vil innrømme at de trenger det. Stapper heller uåpnet post i en pose og "glemmer" at de er der!!

Sjekk ut "Luksusfellen".

Er nok mange som trenger rådgiving og oppfølging, helt klart. Har du lyst har du lov vet du HI. Om du ikke taper mye på å prøve og starte en slik bedrift, så go for it :) OG lykke til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nix.

Finnes mange budskjett-oppsett på nettet som du kan laste ned, og da er det bare å fyle ut tallene.

Det er for det første gratis, og for det andre så krever det mye mindre tiltak å gjøre det hjemme enn å oppsøke andre for å få gjort det for deg.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke.

Har ikke bruk for det, greier fint økonomien selv. Men om jeg hadde slitt, så kanskje. Men da måtte det jo vært veldig billig, for om jeg hadde slitt med økonomien hadde jeg ikke nødvendigvis hatt penger til å bruke på sånn (selv om det sikkert ville lønt seg i lengden).

Skrevet

Nei, det hadde vi nok ikke.

Hovedsaklig fordi vi har en nokså ryddig økonomi med faste inntekter og utgifter. Og skulle vi en periode ha behov for den typen tjenester er det meste av det du nevner tjenester vi får gratis fra vår rådgiver i banken.

Skrevet

Jeg synes også det er litt umoralsk å gjøre business på andres misær.

Skrevet

Syns det var en tåpelig kommentar tante grusom master of law! Hvis du har lest det jeg har skrevet så ser du at jeg ikke ville skodd meg på andres ulykke.

Denne tjenesten ville være for folk som ønsket å betale for å få bedre oversikt og samtidig få grundig opplæring i hvordan man skal bruke det.

Tviler på at bankene her nede (dersom jeg ringer) sier; ja, bare kom ned, så skal jeg gå gjennom hele din private økonomi å sette opp et budsjett for deg som garantert fungerer dersom du følger det!

De jobber ikke gratis i timesvis de heller.

Skrevet

Tja, jeg ville vel ikke kjøpt denne tjenesten men synes ikke at det er en dårlig ide. Hva med å jobbe mer med målgruppen? Feks tilby et skreddersydd opplegg for ungdommer som flytter på hybel for første gang? Eldre, enslige damer som blir minstepensjonister? Og samtidig tenke på hvordan du når akkurat målgruppen? Ofte er det slik at jo snevrere målgruppe og budskap, jo bedre treffer du.

Skrevet

Tusen takk for konstruktivt innspill Klomsidaisy! :)

Er enda bare på tankestadiet, og skjønner jo som mange av dere over også skriver at mange føler de har god kontroll selv og ønsker ikke betale for en slik tjeneste,samtidig så tilbyr ikke noen banker en lik løsning som det jeg tenker på.

Det gjelder nok bare å finne riktig målgruppe og hvordan man da evnt skal nå fram til disse menneskene. Og selvfølgelig hvilke tjenester jeg ønsker å tilby da.

Skrevet

Jeg tror problemet med konseptet ligger i:

Kunden: Er de som kunne trenge en slik tjeneste betalingsvillige? Er de interessert i å bruke mye tid på å sette seg ned / sette opp detaljbudsjetter?

Konkurrenter: Det finnes ganske mange ferdiglagde budsjetter gratis på nettet. Blader med artikler (forbrukerøkonomi) og tips, samt at bankene du har lån i tilbyr gratis veiledning. Sosionomer i ko

Dine kostnader: Du vil måtte få betalt per time du jobber: hvis du skal skreddersy budsjetter vil dette bli ganske dyrt. Hvis du i tillegg skal møte kunden din for veiledning vil jeg tro du bruker...10 timer... minst. Timespis på ihvertfall 300-500 kroner (sannsynligvis mer, du har utgifter til lønn, forsikring, utstyr, markedsføring og lokaler etc). Altså 4000 kroner. Sammenlignet med hva en kanfå gratis på ettet, blir dette dyrt. Isåfall må du rette deg mot en "IT-ukyndig" del av befolkningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...