Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 20. august 2009 #26 Skrevet 20. august 2009 Skremmende mange som stemmer FRP her. Helt enig med at de har en helt banal politikk, men er nesten så det hadde vært artig å latt de styre landet en liten stund så det kunne gått opp for folk hvor skakkjørt Norge hadde blitt da. Heia de rødgrønne!
Gjest Skrevet 20. august 2009 #27 Skrevet 20. august 2009 her skal det stemmes FRP uten tvil!!!! De er det eneste partiet som støtter mine mininger om saker og ting. Sosialistene gjør meg rett og slett fly forbanna med det sjittsnakket sitt. de har egentlig innsett at de blir rævkjørt av frp, men nekter å innrømme det og fortsetter å bable dritt og snakke det vekk... halvorsen er ei jeg godt kunne tenke meg å knerte... for å si det mildt... snakk om irriterende nek!
Bare™ Skrevet 20. august 2009 #28 Skrevet 20. august 2009 Jeg stemmer Frp- og mye av grunnen til det er den fiendligheten sosialister har ovenfor oss som har lyst på valgfrihet. Jeg møter aldri så mye arroganse, "mobbing", nedsettende kommentarer, nedlatende holdninger som jeg gjør fra rødgrønne velgere når jeg åpent og ærlig forteller hva jeg stemmer på- når de spør. Jeg er fra en kommune som har vært rød i så mange år at Harald Hårfagre ennå var flintskallet. Og det er ikke bare bare. Man skryter av kulturlivet her og et fjongt og flott kulturhus som er blitt denne byens flaggskip. Og posisjonen skryter uhemmet av seg selv. Ordfører gjør mange avtaler og har mange møter med de private rike utbyggerne her.. De som sponser kulturelle fyrtårn, fotball og har dyre hester på Øvrevoll.. Konstillasjonen er alle partier mot FrP. Kan dette kalles demokrati??? Det morsomme i saken er; at pengene til dette kultursenteret kom fra den siste borgerlige regjeringen.. Tønsberg er akkurat blitt smykket igjen- med titler og godord om landets beste kulturby. Og der er det da vitterlig Frps andre nestleder, Per Arne Olsen som er ordfører?? Når Aksel Hennie (som tjener godt over en gjennomsnitts inntekt her tillands og vel så det) går ut og engasjerer alle kollegaene sine til et opprop mot FrP, så bringer det frem en liten faen i meg. Hva er han så redd for å miste? Han er ikke en av taperne uansett han, det blir like dumt at han fronter denne saken som at Rimi Hagen klager på dårlig råd!! Billedkunstnere og tekstil kunstnere har en mye mer spisset bransje enn han- og vil kanskje aldri kunne leve fullt og helt av jobben sin?! Jeg har dermed bestemt meg for å boikotte de som skriver under hans opprop. Det er mer ødeleggende for han selv enn han er klar over. Norge har ganske mange steder å stramme inn økonomien, og selv Stoltenberg II har snust på å endre på handlingsregelen. For å endre på lover og regler- det kan man når man har flertall i Stortinget. Koranskoler i Pakistan og privatfly til presidenter i Afrikanske land- skal virkelig vi betale det sånn helt uten videre?! Den sittende regjeringen har vært mye tull og tøys. Jeg er overrasket- og kanskje litt skuffet over at ingen har hatt ansvarlighet nok til å trekke seg. Bortsett fra Fru Manuela R. Osmundsen, og Fru Haga. Men det er jo ikke snakk om å trekke seg- det er jo bare en midlertidig stollek.. Hijab debatt, utdeling av sykehusplasser til venner og kjente, innkjøp som ikke er godkjente, Brustad tar regningen til Kjøll etter Aker SKANDALEN.. Men velger å la det ligge til etter valget. Så blåses saken om Holmenkollen opp… Selvfølgelig er det riktig at det må opp i dagen!! MEN::::: Det er blåst ut av dimensjoner fordi FrP er en del av byrådet i Oslo… Sammen med Høyre. Fordelen når FrP gjør noe kritikkverdig- er at de er sitt ansvar bevisst- og trekker seg. Denne saken skulle aldri vært her. Jeg blir kvalm når Giske kritiserer Holmenkollen. Mitt første møte med Holmenkollen var under skiVM i 1982. Her har verdenseliten sprunget fort på ski, turister valfarter det kostbare strøket for å få en bit av landemerket. Holmenkollen er og blir, mener jeg, Norges mest kjente landemerke ved siden av Vigelandsparken. Så sitter Giske og tviholder på den pengesekken han ellers er så slepphendt med når det gjelder festivaler og egeninteresser. I alle andre slike saker, deler stat og kommune utgiftene i snitt 50/50. Her er det Oslo kommune som må ta 90 % og den norske stat 10%.Er dette å være kulturvennlig, Giske?? Å forskjellsbehandle kommunene etter hvilke partier som styrer?? Og når muslimene har begynt å kalle Grønland en ”muslimsk bydel”, da har noen jammen blitt grådige i Norge på kort tid… Et lite stykke Norge er forsvunnet- og vi betaler for det i tillegg.. Når FrP i sin tid tok opp integreringen av alle landsmenn kalte sosialistene det rasisme. Nå heter det integrering- og AP skor seg på hvor gode de har blitt på integrering. Det Carl I Hagen sa for 15- 20 år siden at vi måtte gjøre noe med slik at ikke folk skulle falle helt utenfor samfunnet. Han og Fremskrittspartiet ble den gang stemplet som rasister- av mobbere i AP/ SV.. Jeg kan ikke med hånda på hjertet si jeg forsvarer enhver sak. Men alt i alt, så liker jeg den rett frem stilen, og den måten FrP kommunene er styrt på der de har fått sjansen. Det er totalt uten tvil jeg stemmer FrP. Jeg vil ha litt frihet- vi liker jo å si vi lever i et fritt land. Men gjør vi egentlig det??
Gjest Skrevet 21. august 2009 #29 Skrevet 21. august 2009 Tommel opp for deg Nunne! Knallbra skrevet!
Sesilia Skrevet 21. august 2009 #30 Skrevet 21. august 2009 Jeg har stemt RØDT... Og SV... Men har vært veldig skuffa!!!! Må sjekke hvem som har best og mest fleksibel familiepolotikk, hvem vet, kanskje det blir KRF i år? Familiepolitikken er i alle fall det aller viktigste for meg!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 22. august 2009 #31 Skrevet 22. august 2009 Bare for å rette litt på deg Nunne så var det 1 (EN) muslim av mange tusen som kalte grønnland for en muslimsk bydel.
Bare™ Skrevet 22. august 2009 #32 Skrevet 22. august 2009 Det er riktig at det var èn muslim som var på trykk og gikk ut og kalte Grønland muslimsk bydel. Denne gruppen har ofte en talsperson, så bak ham står det nok en rekke "brødre" med tommelen opp;)
Brokade Skrevet 22. august 2009 #33 Skrevet 22. august 2009 Stemmer FRP. Det står for fremskrittspartiet, noe som er veldig beskrivende for partiet. De ønsker fremskritt/forbedring... dette gjelder skole, barnehage, eldre, veier, teknologi, innvandingspolitikk osv. Partiet er ofte misforstått for å være rasistisk motivert... det handler kun om å få kontroll på hvem som skal inn i landet vårt. Hvem vil ha en krigsforbryter som nabo? Vi må bli mer kritiske til hvem som skal få botillatelse i landet vårt. Det er en årsak til at utlendinger også stemmer frp. De tenker langsiktig. De vil investere i nyere sikrere veier.. noe som er billigere å gjøre hele jobben fra scratch istedet for å kaste bort mye penger på å kortsiktig tenking.. som gjør at jobben blir 5x prisen. De vil at alle skal ha det bedre, trafikanter, barn, eldre osv...
<3Elise070508, Adrian 290909<3 Skrevet 22. august 2009 #35 Skrevet 22. august 2009 frp har allerede fått min stemme.. eg mener at har du betalt for en eiendom og gjort opp for deg med stat og alt så skal du og kunne bestemme hva du gjør på din egen eiendom. sånn som det har vært nå at du må søke på hver minste endring er eg ikkje noe for. For selv om eiendommen har vært i familien i 60 år, og tidligere har kunnet pusse opp og fikset. så må du nå gjennom ett byråkrati uten like. der du er så og si garantert ett nei. Mens det i media dukker opp den ene politikeren etter den andre som bygger det de vil.. Også dette med strandloven, greit du skal verne om kystlinjen, men det er stor forskjell på øst og vest her. på østlandet er hyttene som sild i tønner enkelte steder, mens myyye av kystlinjen på vestlandet er uberørt. alikevel skal det være like strengt om ikkje strengere på vestsiden av fjellene.. Hipp, hurra for det frie landet vi bor i. også denne skjevfordelingene på helsefronten, hvorfor skal vi spare så veldig på statsfondet når helsevesenet revner.. de små, de syke og eldre lider under alle de kuttene som sykehusene nå gjennomfører... men så lenge politikerene kommer til nyopppussede sykehus i oslo der de holder hus så er ikkje resten av landet så viktig... Nei akkurat no lever vi i den lille kommunist staten Norge. du får ikkje bestemme over noe, når det er folkevalg går regjereringen vekk i fra dette og gjør det de selv vil.. hvor er rettferdigheten i det? Eg er for forandring, om ikkje frp vinner, håper eg det i hvertfall blir noen endringer på hvem som sitter på regjeringspostene... Med en mulighet til å kanskje høres litt egoistisk ut så er det stortsett aldri grønnere på den andre siden, det er ingen som tørr å prioritere innlands før de sender halve statsbudsjettet utenlands. Er viktigere hvordan de andre landene ser på lille Norge enn at samfunnet innad landsgrensene fungerer optimalt. Alle partiene som har vært i regjering til no, har ikkje fungert for Ola Nordmann uansett, så tror nok ikkje Frp er så mye bedre. Men de er de eneste som ikkje har vært i regjering. gi dem ett forsøk.. Ble litt langt dette men,men...=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå