rosa76 Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Jeg er sååååååååå usikker, men VIL være med å gjøre en forskjell...
gm&linnea Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Jeg skal stemme RØDT, og det pga deres engasjement for de tingene som er viktig for meg, for eks skole, barnehage, gratis SFO osv... Ser i mine øyne ut som for eks Frp er mer opptatt av at de rike skal bli rikere, det er ikke særlig viktig i mine øyne. Hadde tenkt å stemme Ap men etter å ha lest om Rødt, synes jeg de har mer jeg er enig i.. (Er så klart ikke enig i alt de mener, for eks abortsaken dems mener jeg er forkastelig!!)
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Skal ihvertfall IKKE stemme SV, mer lavmål enn det skal en lete lenge etter. Tror jeg ender på høyre
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Det spørs... Jeg har alltid stemt RV på lokalvalg og SV på stortingsvalg... RV pga at vi virkelig trenger dem som en motvekt til FrP & co og de røsker opp i ting som trengs å røskes opp i... SV er dem som har vært nærmest meg i bl.a. EU-debatten...Nå er jeg fortsatt imot og de har endret seg,så jeg må tenke litt om de får min stemme fortsatt. Over på høyresiden skal jeg ihvertfall ikke. Har aldri skjønt FrP sin banale logikk på hva de tror de kan få til. jeg er ikke klar for å gjøre Norge til et mini-USA. USA er koselig nok å besøke,men ville aldri aldri bodd der permanent. Herlig å se en politisk tråd som ihvertfall foreløpig er rolig,saklig og avbalansert
Bringebærmamma 160611 Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Blir SV fra meg. Jeg synes miljø er en viktig. Jeg synes de rød-grønne har klart mye bra de siste åra, og har lyst å gi dem muligheten til en ny periode. Frp......... enig med uglemamma, der er det mange banale logikker ute og går........
kirsty*2barnsmamma Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Jeg stemmer også Rødt, har gjort det siden jeg fikk stemmerett :-)
Abracadabra Skrevet 16. august 2009 #7 Skrevet 16. august 2009 jeg pleier å velge et par saker som er viktigst for meg akkurat når det gjelder, og så stemme på det partiet som er "enig" med meg. bor i bergen, og sist det var valg stemte jeg kun på bakgrunn av bybanen (Bergen)! heldigvis ble det et parti jeg var enig med når det gjaldt mye annet også. har ikke satt meg inn i hvem jeg skal stemme nå, men det blir nok et parti som er opptatt av miljø, barnehage og helsesektoren... eneste jeg vet med sikkerhet er at frp nok er ute uansett ja, enig med den...
lille frø, mor til to Skrevet 16. august 2009 #8 Skrevet 16. august 2009 Jeg stemmer Høyre. Ble litt skremt da SV ville legge ned alle private skoler, og jeg jobber privat. De rødgrønne motarbeider oss veldig. Kommer Høyre til makta blir det større satsing i skolen og det er viktig for meg.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 16. august 2009 #9 Skrevet 16. august 2009 Hvis du er i tvil syns jeg du skal ta de testene som ligger ute på vg og tv2 sine sider. (Håper jeg ikke blir skutt nå...) Det er jo selvfølgelig masse av politikken som ikke kommer frem der, men er viss pekepinn gir det seg, og så ser du og du heller mest mot venstre, høyre eller sentrum :-) Jeg skal stemme Frp pga valgfriheten (jeg vil selv bestemme om jeg vil benytte privat eller offentlig skole, sykehus, hjemmesykepleier osv. Om mine barn skal gå i barnehage, og i så fall hvor lenge), og er veldig for privatisering som et alternativ til det offentlige.
sjokoBolla Skrevet 16. august 2009 #11 Skrevet 16. august 2009 Senterpartiet, fordi: - de er mot EU - de er for satsing på fornybar energi. Vi har en verden å ta vare på til våre etterkommere. - de satser på å bygge gode lokalsamfunn, og gir kommunene økonomi til å gi innbyggerne gode tjenester som barnehage, skole og helse- og fritidstilbud. De som ønsker seg et elitesamfunn der barn av de rikeste familiene skal ha bedre alternativer enn andre når det gjelder skole, eldreomsorg og sykehus må værsegod stemme Høyre. Og de som ikke ser lenger enn sin egen lykke og økonomi, som ønsker seg billigere sprit, bensin og reklamefinansiert NRK må værsegod stemme FrP. Jeg derimot stemmer SP
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 16. august 2009 #12 Skrevet 16. august 2009 Det blir SV på meg. Er enig i mye av det de står for, bl.a skille av stat og kirke, fjerning av den kristne formålsparagrafen i skoler og bhg, et solid velferdssamfunn der alle har gode muligheter til å klare seg bra, miljøpolitikken, natoskepsisen og skolepolitikken. Borgelig blir det ihvertfall ikke. Frp har en navlebeskuende politikk som hverken er solidarisk eller realistisk, og det tror jeg vil være uheldig for veldig mange. Kulturlivet vil jo bare bli en tynn kommers og skolene vil gå samme veien. Reklame i skolebøkene hmprr!! Jeg vil gjerne ha en fortsatt rødgrønn regjering, med et sterkere SV og et svakere SP.
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 16. august 2009 #13 Skrevet 16. august 2009 Bare en liten kommentar til novemberbaby; Det har sldri vært så liten satsing på skoler som da Høyre satt i regjering sist. De snakker så fint om effektivisering, men det eneste det innebærer er at lærerne må ha flere elever, sånn at økonomien kan skjerpes. Og det med ferdighetsknapper i skolen? All pedagogisk forskning viser at det ikke skaper større motivasjon. Men det er lov å være uenig altså:-) Men det er nå jeg merker at det skjer en styrkning i skolen, vi har fått mye styrkning på småskoletrinna bl.a, og det betyr en mye bedre start for lese- og skriveopplæringen og at alle elevene etter 2.klasse kan lese.
rosa76 Skrevet 20. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 20. august 2009 Hei dere og takk for svar:-) Skal ta testen å se om det stemmer i forhold til valget mitt foreløpig. Nå er jeg benka tilTVn foran valgkampsendingene hver kveld. Mye rart, men en får jo en viss pekepinn på hvor en selv står da.
annemarg81 Skrevet 20. august 2009 #15 Skrevet 20. august 2009 FRP blir det her. At folk stemmer SV pga barnehage og skole skjønner jeg ikke, den liksom maks prisen ble jo ingen ting av og ingen av de andre løftene de kom med har de holdt. Jeg bor i eidsvoll og er veldig opptatt av den nye bommen de skal sette opp i forbindelse med 4 felt E6, det er noe FRP ikke er for. Og det er ikke til å komme unna at jeg også er enig i deres innvandrings politikk, jeg syns virkelig det går over stokk og stein i detta landet. Hva skjedde med å ta vare på sine egene før alle andre?? Det er helt greit at de som vil jobbe kommer hit, for en del arbeidskraft trenger vi jo. Men de som bare går på sosialen eller er kriminelle de burde retuneres snarest!!!!!!!!! Integrering fungerer jo heller ikke, ikke vil de lære norsk og hva faen har et utenlands flagg i 17 mai tog å gjøre?!!! Det er jo norges narsonal dag, så ja jeg er nasjonalist og stolt av mitt land. Men ikke stolt av hvordan regjeringen nå kjører det på ræva, både når det gjelder økonomi og historie!!!! Jeg er opptatt av at mine barn skal vokse opp med Norsk kultur og kristendom, de skal ha valg muligheter og føle seg trygge. Noe jeg gjorde som barn. Men hvem føler seg trygg nå?? Jeg tar ikke med meg mine barn til Oslo og liker heller ikke reise dit selv. Syns dette er helt tragisk og vil at Norge skal bli Norge igjen!
Abracadabra Skrevet 20. august 2009 #16 Skrevet 20. august 2009 som en digresjon vil jeg her si (fullstendig uten kommentar på innvandringspolitikken forøvrig, bare så det er sagt!!!) at jeg synes det er kjempefint med andre flagg enn de norske i 17 mai tog! hvis jeg ikke var født norsk, men bodde her og var glad i landet, så ville jeg kanskje ha ønsket å si fra om at "jeg er fra langtvekkistan, men elsker mitt nye hjemland, hurra for norge og syttende mai!" jeg mener jo da at man kunne feks ha to flagg på én stang, et norgesflagg øverst, og et mindre flagg under som viser om du er fra USA, Brasil, Pakistan, Vietnam, Sudan, Island, whatever! DET hadde gjort meg stolt.
Bare blåbær Skrevet 20. august 2009 #17 Skrevet 20. august 2009 Veldig enig med deg annemarg81!!!! Tenker akkurat det samme jeg...
Martemor<3 Skrevet 20. august 2009 #18 Skrevet 20. august 2009 FrP! De er de eneste som tørr å endre på ting her i landet!
Gjest Skrevet 20. august 2009 #19 Skrevet 20. august 2009 HELT enig med annemarg81! Alle sier de er misfornøyd, men likevel vil de stemme AP og SV og alt det der andre.. Bare tull! Eneste som kommer til å gjøre noe forskjell er FrP. Eneste partiet jeg noen gang har stemt, og jeg kommer heller aldri til å stemme noe annet. Norge trenger desperat forandring. En stor investering i starten vil bety innsparinger etter hvert. Mange veier er så dårlige at de faktisk er farlige for bilister, og delvis har vært årsak til ulykker som koster samfunnet penger. Bompenger er bare tull og tøys, for av de over 40 MILLIARDENE staten drar inn hvert år på årsavgift og avgifter på dekk og drivstoff, blir bare 7 mrd faktisk brukt til vei. Logisk? NEI! Norge tar inn ubegrenset antall asylsøkere, tydeligvis uten å være kritiske i det hele tatt. De kan ha drapsdommer til langt oppover øra, og likevel får de komme til landet og gå fritt blandt oss lovlydige. Det er ikke mer enn 6 år siden 2 afrikanske asylsøkere, begge med drapsdom, begikk et grusomt drap på en gammel dame i Haugesund, kun for et par hundrelapper og en radio... Skal vi virkelig finne oss i å være i fare fordi noen fant på at det liksom er synd på dem? Nei, de har fått dommer etter eget lands strafferammer av en god grunn... Privatisering er ikke til for å skape skumle amerikanske tilstander hvor ingen har råd til å få de helsetilbudene de trenger. Poenget er å få større konkurranse mellom privat og offentlig, for å ha bedre mulighet for å øke kvaliteten på tilbudene. På den måten vil folk kunne være tryggere på at de faktisk får det akkurat de trenger. Det finnes jo mange privatpraktiserende fastleger også... Er det liksom uoverkommelig dyrt? NEI! Og så var det den utvidede barnetrygden da... Å samle diverse ytelser i ett beløp, slik at vi selv skal kunne sørge for at barna våre har den hjelpen de trenger i barnehage og skole, uten at de skal bli et navn på en venteliste på grunn av søknadsskjemaer og byråkrati. Vi skal altså kunne "kjøpe" hjelp til ungene våre, ja, men ikke til de gigantiske prisene som kritikerne skriker opp om. FRP kommer ikke til å revolusjonere landet og gjøre det om til et u-land. Tvert i mot. Vi får det litt enklere og tryggere, og så enkelt er det.
3barns-mamma <3 Skrevet 20. august 2009 #20 Skrevet 20. august 2009 Helt enig med annemarg81 blir FRP her også og alle som jeg kjenner kommer til å stemme på de. Høyre, AP og SV har jo helt banale mål, og kommer de til makten så kommer ingen av løftene til å bli holdt, og vi kommer til å få mer skatt og mindre tilbud av det offentlige...... Nei eg stemmer FRP og kommer altid til å gjøre det
Gjest Skrevet 20. august 2009 #21 Skrevet 20. august 2009 for å ikke snakke om den fantastiske finansieringen av MGP som Giske vil sette igang... Sette opp tv lisensen! Makan til viss vass...
luva* Skrevet 20. august 2009 #22 Skrevet 20. august 2009 Jeg skal stemme på Venstre. Fordi jeg synes det er viktig at folk skal få lov å bestemme selv, samtidig som det er viktig at alle har det bra. Kardemommeloven er slett ikke dum:) (Man skal ikke plage andre,man skal være grei og snill,og for øvrig kan man gjøre hva man vil.) Jeg mener at kommunene selv skal få lov å bestemme hva de gjør med sine penger. Jeg ønsker å kunne velge privat eller offentlig, men det må ikke gå på bekostning av kvaliteten i det offentlige. Jeg synes verdiskaping er viktig. At vi skal legge tilrette for de fantastiske menneskene som faktisk velger å starte opp egne bedrifter. Eller så er jeg uendelig provosert over dagens bioteknologilov, med forbud mot eggdonasjon og forskning som kan hjelpe de som er ufrivillig barnløse. Høyres argumentasjon med at "...om man går inn for eggdonasjon, så har vi ikke et navn på hva den som bærer fram barnet er... Og derfor må man være mot det." Klarer jeg ikke å glemme. Så jeg skal ikke stemme på Høyre. Min frihet er ikke verd andres ulykke. Jeg betaler gjerne litt ekstra skatt for å vite at om jeg noen gang skal være så uheldig å bli syk eller arbeidsledig, så finnes det allikevel et sikkerhetsnett. Derfor vil jeg ikke stemme Frp (har også problemer med deres innvandringspolitikk).
Shabby Chic,jente07+aug'10 Skrevet 20. august 2009 #24 Skrevet 20. august 2009 Ble nesten nervøs når jeg ikke så noen som mente Frp i starten her. Trodde jeg var den eneste..MEN heldigvis ikke!
ymeeiram Skrevet 20. august 2009 #25 Skrevet 20. august 2009 passer ikke denne tråden bedre på kranglesiden da det er umulig å gjøre alle til lags. jeg stemmer det samme som sist :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå