Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Var i bursdagsfest i går, skulle overnatte. Ringte han kl ni, da var han fremdeles full. En time etter ringer han og sier at han er på vei hjem. Er garantert et stykke over promillegrensa. Jeg er helt på gråten her, vet ikke hva jeg skal gjøre!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Ring inn et anonymt tips. Det vil koste dere i tiden framover, men han vil garantert (nesten) ikke kjøre i fylla igjen.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Synd for deg at du er sammen med en mann som ikke har noe mellom ørene. Hvios du virkelig vil at han skal lære av dette, kontakter du politiet og ber dem komme hjem til dere og ta blodprøve av ham. De slutter ikke før de har blitt tatt eller forårsaket skade.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Ja, jeg tenkte på det. Men er redd for at han skal havne i fengsel. Hvis det "bare" hadde vært lappen det stod på, hadde jeg nok gjort det.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Herregud, tenk om han havner i en ulykke!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Synd at du er villig til å ofte lappen hans, men tåler ikke en uke eller to i fengsel. Får håpe at det ikke er ditt lekende barn i oppkjørselen han dreper neste gang han kommer hjem i fylla. Klart at en liten stund i fengsel er verre enn at han dreper noen. For en idiot du er, HI!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #7 Skrevet 16. august 2009 Han sitter på en ferge nå i 2 timer, så det er ikke så mye jeg kan gjøre med det akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #8 Skrevet 16. august 2009 Jo, du kan ringe politiet! Han skal vel kjøre etter ferga??
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #9 Skrevet 16. august 2009 Ja, men regner med han er rimelig edru da. Sluttet å drikke kl 3 i natt, ferga er vel i havn 13.30.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #10 Skrevet 16. august 2009 Hvis han fremdeles var full kokken 9 da du snakket med han er han ikke promillefri 13.30 Men den kan være så lav at lappen ryker og han får en klekkelig bot men slipper fengsel som du håpet. Uansett teit å sitte her å si at du bør ringe, for alle vet at du aldri kommer til å gjøre det. At det stopper ved å leke med tanken. Synd. Håper ikke han skader noen på veien.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #11 Skrevet 16. august 2009 Du vet ikke noe som helst om meg. Tåpelig av deg å tro det. Jeg lufter tankene mine her, fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Siden han sitter på fergen har det enda ingen hast, og jeg ville være sikker på hva som er rett å gjøre. Å tipse politiet om sin egen samboer er faktisk ikke like lett som å tipse om en ukjent. Men nå har jeg gitt han et valg; enten får han en kamerat til å hente han, eller så ringer jeg inn et tips. Da er det opp til han. Så får du bare synes jeg er så mye idiot du vil.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #12 Skrevet 16. august 2009 Du er en idiot som ikke ringte med en gang. Håper nesten at en av dine blir rammet av en fyllekjører en dag!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #13 Skrevet 16. august 2009 Ringe mens han sitter på en ferge midt på havet??? Hvis du tror politiet kommer og tar alkotester av passasjerer på en bilferge før den er lagt til land, er det virkelig du som er idiot!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #14 Skrevet 16. august 2009 Man kan da for faen ikke vite hvor lenge han har kjørt før han var på fergen! Det er du som er idiot som synes det er greit at mannen kjører uoppdaget i fylla fordi han kan kommei fengsel. Måtte dere stryke med for en fyllekjørers regning, både du og mannen din!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #15 Skrevet 16. august 2009 Du er dum i hue HI. Når du vet om en som kjører i fylla, så sitter du her inne og sprø: hva gjør jeg nå? Når du vet om en som kjører i fylla, så ringer du til politiet med en gang. Ikke kan han drepe seg selv, men andre også. Du komme til å angre livet av deg, om du får høre at han har kjørt og drept noen. Mye bedre å sitte i fengsel for å kjøre i fylla, enn å ha kjørt på noen og drept noen. Ring politiet med en gang. Hvis du er smart nok til å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #16 Skrevet 16. august 2009 En ting må du hvertfall ikke gjøre nå. La barna dine leke ute, før han har parkert bilen og slått av motoren. For sikkerhets skyld, så advarer du naboene dine, og si at dem ikke skal la barna sine leke ute heller. For snart kommer samboeren din hjem, og han er ikke helt edru når han kjører.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #17 Skrevet 16. august 2009 Herregud damer, dere kan da ikke mene det, at dere håper at noen av deres kjære eller dem selv blir rammet av en fyllekjører en dag. Tåpelig av dere! Idiotisk rett og slett! Men nå har HI gitt samboeren sin et valg, så da har hun gjort det hun kan! Tenk dere selv, hadde dere virkelig ringt til politiet og angitt deres egen samboer/mann? Går da an å finne en annen løsning?!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #18 Skrevet 16. august 2009 Håper han kræsja bilen, så blir det nok siste gang han kjører i fylla. Og du skal liksom være en ansvarlig person, HI? En ansvarlig person lar ikke en annen kjører i fylla. Ikke den skarpeste kniven i skuffen, HI.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #19 Skrevet 16. august 2009 Hvilken løsning er det? Jeg hadde ringt og angitt min egen mann, fordi han tyeligvis trengte en alvorlig vekker om han fant på å kjøre i fylla.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #20 Skrevet 16. august 2009 Løsning: få en kamerat til å hente ved kaia!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #21 Skrevet 16. august 2009 Hadde glatt anmeldt sønnen min om han kjører i fylla. Heller bedre det enn å vente til han drepe noen, eller seg selv. Venter jeg, kan det fort bli for sent.
Ronja&Odin Skrevet 16. august 2009 #22 Skrevet 16. august 2009 tenk om han kræsjer... og tenk om de han kræsjer med er en familie på 5... og han preper noen... eller at han kjører på et barn... hadde ikke nølt engang med og ringe purken hvis samboeren min var så utrolig tett i huet at han hadde risikert så mange mennesker på av at han er full.. ÆRSJ
Ronja&Odin Skrevet 16. august 2009 #23 Skrevet 16. august 2009 anonym 11.43 Håper nesten at en av dine blir rammet av en fyllekjører en dag! og hvor syk i huet er du????
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #24 Skrevet 16. august 2009 Hvis du leser vg.no, så er det nettopp en som har kjørt i fylla og velta lastebilen sin. Heldigvis var det ingen andre biler der, da ulykken skjedde. Uansett så kunne det fort ha gått galt. Noe å tenke på, HI. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=557183
Aliena Skrevet 16. august 2009 #25 Skrevet 16. august 2009 Her var det mange rare svar... HI sier jo at hun har gitt mannen et ultimatum, å få en kompis til å hente han eller ringe politiet. Det synes jeg var en god idè. Men dere mener hun bør ringe politiet uansett? Er det ikke bedre å få han av veien først, så kan en evt straff komme senere? Tenk hvis han kjørte på noen på vei ned fra fergen, eller før han rakk frem til promillekontrollen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå