Gå til innhold

har du opplevd spøkelser? fortell fortell :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

de du opplevde med hunden når den levde, kan kalles vardøger.

altså at de har et vesen(?) som kommer før de kommer på ordentlig.

sånn har pappa og bestefar hadde også.

hører ofte at han kommer ti min kvarter før han kommer, hører bilen og at han kommer inn ytterdøra, går på badet. så kommer han på ordentlig en stund etterp.

er vist mane som har dette. sies at de lever lenge de som har det og.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang vardøgger, har hørt om det. Men trodde det kun var lyder? Syntes det var litt rart det med hunden siden jeg kunne føle tyngden og alt uten at den var der..Ikke bare lyden altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en del vardøger da jeg bodde hjemme med

foreldrene mine, jeg hørte de og de brukte

å høre meg ca 10min før man egentlig kom.

Veldig spesielt, men ble liksom vant med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dessverre, mange ganger, ikke spesiellt morsomt, blir like redd hver gang:(

 

En gang jeg var BV i ett helt nytt hus, lå jeg på sofan å så på tv. På gulvet hadde de vegg til vegg teppe. Plutselig hører jeg noen som nærmest subber bortover teppet, mot meg!! Jeg hopper opp, og subbinga fortsetter litt nærmerer, og så forbi meg, mot altandøra. Jeg satt stiv av skrekk ett øyeblikk eller to, så gikk på skjelvende til døra og så ut. Men der var ingen, og ja jeg var våken.

Da folket sjøl kom hjem, spurte jeg om det spøka der, sa de ja, det brukte å gå folk gjennom huset. Aldri mer satt jeg BV der.

 

Enn annen gang var jeg på babytreff, midt på lyse dagen. babyen begynte å gråte, og da jeg ut i gangen på klubbhuset som vi var i. Så ser jeg ut døra, og rett utfor går en som døde i ei bilulykke for noen mnd siden. Jeg så han helt klart. Han spilte fotball, og det var der de brukte å ha treningene sine.

 

Ellers har jeg bodd i ett spøkelsehus, men det får jeg skrive om i kveld, når de små har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn so skal begynne på skolen nå. Ser spøkelser. Vi flytta hit for nesten 1 år siden. Og da vi flytta hit så jeg en mann som sto i vinduet på kjøkkenet.. (jeg har evner til å se osv.) men siden han ikke er slem tenkte jeg ikke emr på det. Men en kveld var sønnen min litt fra seg og sa at mannen står ved sengen min. JEg fikk mannen videre og det har blitt rolig.. Men sønnen min har fortsatt ikke glemt han han har jo spørt om hvor han er henne. jeg har forklart at han er borte nå. Åja sier han.... (jeg har "sett" at min sønn har evner som jeg har.. så når han blir større så skjønner han det sikkert selv.. han har iallefall hjulpet mannen min med smerter(healing) men vi gjør ikke n o e stort ut av det enda.. siden han er så liten og ikke vet hva han selv vil...

 

Men som dere sier så er alle barn "klarsynt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun ser en skygge, jeg. Barn har livlig fantasi og det er helt normalt at de tror de ser noe skummelt når de skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke... Av og til får jeg en følelse av at noen står litt bak meg på venstre side, litt sånn at viss jeg snur meg fort eller strekker ut armen forventer jeg å se/treffe noen, men det skjer jo ikke.

 

Min far har vardøger. Hører ofte han kommer inn, tar av seg skoene og går inn på badet når jeg er hos foreldrene mine, 5-10min senere kommer han selv inn. Dette har jeg opplevd så lenge jeg kan huske, men bare når det gjelder han, så må på en måte være kobla til han.

 

Datteren min (var da 3,5) var med moren min en dag. De stod å snakket med mors venninne utenfor butikken. Jenta ser plutselig opp på mors venninne og sier: du var i hagen til kirka du.

Venninna hadde vært på kirkegården, men det kunne ikke datteren min vite, de hadde ikke kjørt forbi, og venninna hadde heller ikke sagt noe om det. Tror ungen "så" det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett etter nyttår i år, så satt jeg i stua og så på tv. Plutselig kjente jeg tydlig en parfyme lukt. Var herreparfyme. Skjønte ingenting, for det var en stund siden jeg fikk besøk i det hele tatt. Men trodde det kanskje var parfymelukten etter broren min, som hadde kommet på besøk noen uker tidligere.

 

Dagen etter, sto jeg opp tidlig. Lukten var borte. Satt og leste nyheten, noe som jeg alltid pleier å gjøre om morgen når jeg har stått opp. Plutselig kjente jeg parfyme lukten igjen. Denne gangen sterkere. Tenkte ikke så mye over det, og gikk for å ta en dusj. Da jeg var ferdig i dusjen, gikk jeg ut i stua og lukten var der ennå. Så satt jeg meg ned (for hadde ingen planer den dagen. Og sønnen min var hos faren sin den helgen) og så mer på tv. Da fikk jeg en skikkelig hodepine. Var som om noen tok og klemte på hjernen min. Gikk for å ta en paracet, men det hjalp ikke. Slik var det hele dagen.

 

Så ved 21-tiden (husker det så godt), så forsvant plutselig både lukten og hodepinen. Som om noen skrudde av en bryter. Så merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ!!!

Det dunker i taket her (gulvet på soverommet 2.et.), og det er ingen der!

Jeg er alene hjemme. Er i stua og tør ikke gå å legge meg!!!

Seriøst ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på den gamle slekts gården som er bygd på 1880 tallet. Min bestefar døde i stua vår. For ca 1 år siden hadde hunden vår valper og hadde da sitt eget rom til seg og valpene, dette var bestemor og bestefar sitt gamle soverom, ei natt (3års dagen siden bestefar døde) hylte valpene noe forferdelig hele natten og mamma hunden sto og krafsa på døra og peip og bar seg. Når jeg så til hundene på morgenen var rommet helt bomba, Mamma hunden hadde tissa og bæsja på gulvet og valpene lå spredt rundt på gulvet i stede for oppi kassen sin..

Jeg tror at bessen var hjemme og kikka på hvordan det sto til hjemme.

Han var av den gamle skolen og hunder skulle være UTE.. Kansje han hadde prøvd å jage de ut av soverommet.

Bestemora mi prata ofte med bessen når ho bodde her(etter at han var død), var en av grunnene til at ho vile flytte. Har aldig opplevd noe skummelt i dette huset men tror til gjengjeld at de som ville gått igjen her ikke vil meg noe vondt da dette er en familie gård..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Jeg har sett et gjenferd. Ble ikke redd syns at det var veldig koselig. Første leiligheten jeg kjøpte, satt å så på tv plutselig sto det en eldre dame å titta på meg. Fortalte til naboene hva jeg hadde sett å da sa de at det var hu som døde i leiligheten før han som jeg kjøpte av. Jeg for klarte til naboene hva hun hadde på seg og det stemte med hva hun hadde på seg da hun døde. Dette skjedde for ca. 20 år siden men kommer aldri til å glemme det. Veldig hyggelig oplevelse. 

Anonymkode: 31c95...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...