Gå til innhold

Forventer dere dette av legen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

til 22.28, er det sant?? Det ville aldri våre leger gjort, de prioriterer alvorlig syke veldig, og drar mer enn gjerne hjem til dem midt i pasientmasinga dersom det er nødvendig (og det ville de syntes om din pappa, det har jeg sett...)

Vi har også kø på telefon, fordi vi ikke har nok personell på jobb og legene nekter å ansette flere :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så sant og tragisk som det er mulig å få det skal jeg si deg!!! Vi fikk beskjed om å kjøre han selv, så lenge han pustet!! Han hadde skjelett kreft og fryktelig vio\ondt der vi måtte dra han opp fra senga, ut i bilen og over i rullestol, for så å få trillet han inn på sykehuset!!!

Han døde 3 uker etterpå, må bare si jeg er vanvittig sjokkert over behandlinga han fikk ja!!

Skrevet

Jeg forventer ingenting av dette..

Men jeg ringte for å avbestille en time en gang, og for å si det sånn, den timen var ferdig før jeg kom igjennom..

Skrevet

Legen min har aldri ringt meg opp. Jeg har aldri snakket med ham når jeg ringer legekontoret. Men, ringer jeg så får jeg resept samme dag. Er jeg heldig får jeg en akuttime hvis jeg ringer når legekontoret åpner. Ved vanlig timebestilling er det gjerne 3-4 ukers ventetid, Jeg har nogenlunde kontroll på når legen har sommerferie og sørger for å ordne resepter o.l. før han drar.

Er kjempefornøyd med legen min, både foreldrene mine, broren min og samboern min bruker samme lege. Uansett hvor forsinka han er, så føler du like vel ikke at du er til bry og må bli fortest mulig ferdig. Han er også grundig, og sender deg til de undersøkelser som trengs, gir seg ikke før alt er prøvd. Problemet er vel at han er litt for populær, så det er alltid mye folk der...

Skrevet

Å ja....det er mange som forventer alt mulig rart innenfor serviceyrket.Ikke bare innen for lege el helsevesenet men innenfor alt som har med serviceyrket å gjøre...tro meg.

Du kan jo bare gjøre det for for de så høres det ut som det bare er de som er de eneste kundene vi har og ingen andre....jeg forstår trådstarter verldig og jeg tror at de som ikke forstår dette,kanskje ikke jobber innenfor serviceyrket selv....vet ikke jeg.

Men uansett er jeg veldig enig med trådstarter,mange forventer alt mulig fordi det er jo dem og det spiller ingen rolle om vi har mye å gjøre fra før eller om det er ferietid og ting kan ta litt lenger tid enn normalt.

Det høres urimelig ut JA...men dessverre er det mange som er sånn der ute.

Skrevet

Hehe, jeg jobber også på legekontor, og kjenner det sååååå igjen! Det er helt utrolig hva folk forventer. De kommer visst ikke på at legen faktisk har andre pasienter.

Jeg har en svigerinne som er av denne typen. Mannen hennes var innlagt på sykehus, og hun kom til sykehuset for og være der på legevisitten. Hun måtte vente i EN time, og ble hun rett og slett fly forbanna. Er det mulig... Men hun tror jo at hele kloden sviver rundt henne også da.

Heldigvis er det ikke flertallet som har slike forventninger da. De aller fleste er hyggelige forståelsesfulle mennesker. De aller fleste forstår at vi som jobber der, både leger og sykepleiere, virkelig gjør det vi kan for at pasientene skal få den hjelpen de trenger. Men vi er nødt til og prioreitere. Og de som ikke forstår det er fryktelig vanskelige og håndtere, og blir fryktelig sure. Av og til har en så lyst til å si grunnen til at de ikke kan få prate med legen NÅ, for faktisk så ligger det en pasient med hjerteinfarkt el., men selvfølgelig kan vi ikke bryte taushetsplikten på denne måten. Men ofte hadde det vært fristende for å folk til å forstå.

Skrevet

Jeg forventer ikke det som står i hovedinlegget.

Min lege jobber ikke fulltid, så da kan jeg heller ikke forvente at han er der når jeg ringer. Men når det er noe, så har han veldig kort ventetid heldigvis. Det er vel en av grunnene til at jeg har han, selv om jeg ikke bor i samme fylke lenger.

Jeg har mest kontakt med legen min over mail, og det syns jeg er helt genialt. Er det noe kan jeg sende en mail, og får svar ganske raskt. Er han ikke på jobb, eller har ferie så kommer det mail tilbake om at han er på ferie, så da kan jeg evt ringe legekontoret og snakke med en annen lege om det er akutt. Noe det sjeldent er, er som oftes bare fornying av resept, eller henvisninger til ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...