Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #26 Skrevet 12. august 2009 Tale: setter stor pris på at det finnes andre der ute som forstår, men du har jo (som du sier selv) sett selv at et lite spedbarn kan stå På tro og ære, jeg tuller ikke, men hadde ikke regnet med å bli trodd her inne heller. Men lurte bare på dette med belastningen. H*n reiser seg ikke opp stående, men mye av tiden SKAL h*n bare stå(!), hyler hvis vi legger h*n ned å smiler og ler med en gang vi reiser h*n opp igjen. Tør ikke gjøre noe annet enn å støtte opp så godt jeg/vi kan HI
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #27 Skrevet 12. august 2009 HI: Spedbarnet kunne ikke stå fordi det var klar for å stå. Det sto når det ble plassert i stående fordi det var stiv som en pinne i muskulaturen. Det er stor forskjell mellom å kunne å stå og å bli stående ved plassering. Det har ingenting å si at han ønsker å stå, det skal han ikke få lov til før den dagen han reiser seg selv. Det samme gjelder for det å sitte dersom han ikke sitter lent mot en god støtte som et fan eller ryggen på en vippestol, til nøds sofaryggen..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #28 Skrevet 12. august 2009 Gratulerer med stjernebarn, HI! Ville holdt tett om dette var jeg deg. Mange som ikke tror på slikt. Og sikkert noen som blir sjalu og. Men som andre her sier, behandle han som et vanlig barn til han finner ut av det selv. Du har nok mye godt i vente
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #30 Skrevet 12. august 2009 Tale: Stiv som en pinne i musklaturen? uff, høres ikke bra ut! 16:41: ja det var jeg selv som sa vi holder tett om det å h*n skal få vokse opp normalt Vi får komentarer stødt på hvordan h*n er, og folk er ofte facinert, vi bare smiler å sier ikke så mye mer Følger med på andres babyer, kjenner tre som er 5-6mnd. Blir så glade på dems veiene når babyen deres ruller over o.l, men forteller ikke tilbake at min allerede har gjort det samme. Litt kjedelig sånnsett å ikke kunne dele slike gleder med andre, når h*n er altfor tidlig. Vil heller ikke få andre til å føle deres baby er sent ute i forhold til min HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #31 Skrevet 12. august 2009 Til Hi! Hvorfor h*n??? Spiller det noen rolle om vi vet om det er jente eller gutt??? Du er jo anonym.... og ikke har du snakket med andre om at barnet ditt er spesielt, så da vil jo ingen kunne finne ut av hvem dere er...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #32 Skrevet 12. august 2009 Fordi det er et tulleinnlegg og Hi ikke klarte å bestemme seg for hvilket kjønn den imaginære babyen skulle ha?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #34 Skrevet 12. august 2009 Skjønner vel at en klarsynt kan avsløre hvem h*n er.. Anonym-knappen hjelper ikke mye da
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #35 Skrevet 12. august 2009 Alle mødre vil jo at deres barn er flinkest, penest og og gud vet ikke hva. Men Hi overdriver noe så sinnsykt. Er det ammetåken eller sterkere saker som driver deg??
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #36 Skrevet 12. august 2009 Jeg har hørt om barn som setter seg opp i den aldern før, ingen grunn til å mistro det man hører. Noen går når de er 6 mnd også.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #37 Skrevet 12. august 2009 Yeah right. Jenta min blir 7 mnd om 11 dager, hun kan gå!! Tror dette er et tulleinnlegg? At et så lite barn kan sette seg opp i en alder av 2,5 mnd er bortimot umulig. Og selvfølgelig er det en altfor stor beslastning for en så liten rygg å sette ungen opp.. Herregud, at det går an. Gjennomsnittlig sitter ikke ungene stødig selv før de er rundt 6 mnd + , og tviler på at det er normalt at de selv kan sette seg opp så tidlig heller.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 12. august 2009 #38 Skrevet 12. august 2009 Jeg må si jeg håper dette er tulle innlegg. Men for å svare på det du spør om; nei det er ikke bra for barnet hverken å stå eller sitte i 2,5mnd alder. I utgangspunktet er regelen at babyer skal ikke sitte uten støtte før de klarer å sette seg opp selv. Det er ikke noe uvanlig i det hele tatt at h*n kan dras opp i sittende og sitter der litt, ei heller at så små barn står når man holder dem på fanget osv, det e en naturlig reaksjon (stive ben, ikke styrke i ben). Grunn til at du ikke hører om så mange andre som gjør det, er fordi de fleste andre foreldre med vettet i behold skjønner at det kan skade barnet på lang sikt. Din argumentasjon med at: Men h*n vil bare stå og blir sur og grinete om han ikke får burde du revurdere å bruke. Det er din jobb som forelder å bestemme hva som er bra eller dårlig for ditt barn. Hva skal du gjøre når h*n blir 3 år og bare vil ha is til middag da? Gir du fordi h*n blir lei seg om ikke h*n får? Eller når h*n bare vil sykle midt i veien?? Det handler om å sette grenser og det gjør du nå tydeligvis ikke for ditt spedbarn som faktisk bare er 2,5mnd. Da er det bedre at du går rundt å bærer h*n. Det beste for barn er å ligge på gulvet og følge sin naturlige utvikling og bygge seg sterke til å klare nye utfordringer. Snu seg framage til rygg - rygg til mage. Åle seg, opp å krabbe + sette seg opp i sittende stilling selv,uten hjelp. Så reise seg opp langs bord osv og så stå alene uten støtte og så gå, som regel rundt 10-14mnd gamle da. La ungen din være baby, den tiden får du aldri tilbake.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #39 Skrevet 12. august 2009 Er det bare jeg som har misforstått greia med å skrive h*n istedet for hun eller han - har alltid tenkt at da vet en ikke kjønnet, så skriver h*n i stedet. Babyen her er jo 2,5 mnd'er??
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #40 Skrevet 12. august 2009 Hoho....en artig historie du kan fortelle h*n når h*n blir 16 og lurer på hvorfor h*n har kroniske ryggsmerter.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå