Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 H*n begynte å dra seg opp ved hjelp av å ta tak i hendene våre å reise seg helt opp for ca to uker siden. Nå setter h*n seg opp alene, blir ikke sittende veldig lenge av gangen, men reiser seg opp igjen like etterpå. Må halltid passe på å ha noe mykt bak så h*n ikke faller hardt bakover. Er litt usikker på om det blir det for stor belastning? Eller er det helt normal belastning når de er så små? Hilsen førstegangsmamma
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Det var tidlig!! Så vidt jeg vet sies det kun at man ikke skal plassere barna i sittende stilling fordi at muskulaturen ikke er sterk nok dersom de ikke setter seg opp selv. Når han setter seg opp selv er det jo noe annet. Du kunne jo ha nevnt det for helsesøster ved neste kontroll da. Men man kan jo ikke nekte barnet å reise seg opp heller..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Det er stor forskjell på at babyen trekker seg opp fordi den er sterk i armene, og at den kan sette seg opp ved hjelp av kjernemuskulaturen. Det er rett og slett umulig at et så lite barn setter seg opp ved hjelp av kjernemuskulaturen. Belastningen er altfor stor for ryggen og hoftene, når de kun er 2,5 mnd gammel. Du kan jo forhøre deg med helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Ja det er det jeg tenker også, at jeg ikke kan nekte h*n. Må isåfall frem med tau å tjores fast, eller kanskje ducktape Har sluttet å oppfordre, er redd for at det blir for mye med både hjelp og at h*n gjør det selv. Når h*n har kommet opp i sittende stilling er det selvfølgelig litt vingling, og så faller bakover. Haha, "UMULIG"? Da er det vel jeg som ser syner da, kanskje det er ammetåken hehe? H*n holdt forresten nakken selv fra første dag, vi var selvfølgelig veldig fosiktig til tross for det. H*n klager i bilsetet når selene kommer på, hører stønning fra baksetet som kommer når h*n spenner musklene for å resie seg.. stakkar liten HI
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Hva gjør han for å sette seg opp da? Litt fascinert
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Hva mener du Tale? Alle lærer seg jo å sette seg opp på et tidspunkt HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Jo, det gjør de, men det er ikke slik at de gjør det i en sit-up bevegelse, slik du beskriver... Tror nok at du er ute på viddene her. Jeg kan godt tro at ungen kan trekke seg opp i sittende stilling når han/hun holder dere i hendene, men kjøper IKKE at den setter seg opp i en sit-up bevegelse.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Hun mener nok. Drar h*n beina oppunder seg og kommer seg på rompa på den måten? Er nemlig den vanlige måten å reise seg på. Høres ut på deg som om baby drar seg opp på en måte. Min baby kunne forøvrig også holde hodet fra første dag, men kunne likevel ikke sitte før han var åtte.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 er mange forskjeller ute og går jenta mi kunne også holde hodet selv fra første dag. hun er nå 7,5 mnd og sitter ikke stødig i det hele tatt når vi hjelper ho. setter seg ikke opp selv heller..
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Ja, det var hvilken bevegelse han brukte for å sette seg opp jeg lurte på Her har vi ei jente som tidlig var ivrig etter å dra seg opp, men hun har ikke enda lært seg å sette seg opp, hun er nå 7,5 mnd.
Gjest Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 kan skrive under tale sitt innlegg 15.56. jenta mi er også 7,5 mnd
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Hvis dette ikke er ett tulleinnlegg, kommer nok du til å få det stritt i åra fremover, for da er h*n ikke som andre barn.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 Har ikke studert teknikken, men oppreist er ryggen rak om det sier noe? Bena er ikke rett fremover men bøyd på en måte. Om dere tror det eller ikke får dere velge selv, skulle isåfall ha filmet det men er ikke ute etter å overbevise noen. Tilbake til spørsmåle mitt, blir det for stor belastning? Kontroll er ikke før om 16 dager, skaden kan jo skje før den tid hvis det er farlig
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #15 Skrevet 12. august 2009 2.5 mnd baby kan jo ikke sitte ved egen hjelp. Kanksje han eller hun kan dra seg opp ved hjelp av armmuskulaturen og sitte på rumpa til tyngdekraften tar overhånd og barnet detter bakover eller til siden. Du høres ut som en skikkleig førstegangsmor
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #16 Skrevet 12. august 2009 Kan du ikke ringe til helsestasjonen og spørre om å få fremskyndet timen din da? Elle stikke innom for å vise dem hvordan han setter seg opp? Det kunne vært greit kanskje? Det er jo ikke noen grunn til å mistenke deg for å lyve da, det er bare så vanskelig å se for seg (derav min nysgjerrighet på hvordan) Setter han seg opp fra liggende? Jenta mi klarer å sette seg opp når hun ligger med litt helling, men ikke i den bevegelsen som jeg har sett for meg, at hun tar bena under seg og ruller seg opp i sittende. Den bevegelsen har hun ikke forstått enda. Jeg var i barselgruppe med en som hadde en baby som sto når han var 3 mnd. Vi så det med våre egne øyne. Han reiste seg ikke opp selv, men når hun plasserte ham i stående så sto han som en liten mann (hehe, det var det han så ut som, han var helt nydelig, det var bare så sært å se en baby stå) Det hadde han gjort siden han var 6 uker, og fysioterapeuten vi var på gruppesamling med ble helt forfjamset når hun hørte hvor lenge han hadde stått på denne måten. Hun understreket veldig at man ALDRI skal hjelpe et barn opp i sittende eller stående selv om de klarer å sitte eller stå. Men som du sier, din baby setter seg jo opp selv.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #17 Skrevet 12. august 2009 16:01, nei det er ikke noe tulleinnlegg Fikk vite av en klarsynt 6mnd før jeg ble gravid at jeg kom til å få en (kjønn) baby om ikke så lenge. H*n kom til å bli veldig spesiell og tidlig utviklet. På den tiden hadde vi ikke planlagt barn, men hadde det i bakhodet at vi en dag skulle ha. Jeg gikk på p-sprøyte å det var nesten umulig å bli gravid, men når vi først hadde bestemt oss for å slutte på den ble jeg gravid med en gang. Fikk vite en del om babyen, og hvordan h*n kommer til å være, mye stemmer å vi har masse i vente! Fødselen var også fantastisk, ikke smertestillende og ikke en rift. Babyen diet med en gang, og h*n har sovet hele natten fra dag 2. Det vi fikk vite var at ungen kommer til å bli en dyktig healer og klarsynt med medføtte evner (kommer ikke til å fortelle noe før h*n finner ut av det selv isåfall). Det vi allerede merker er at andre barn kan gråte, og vår baby er musestille å bare lytter, ikke lenge etterpå slutter den andre. Hadde ikke tenkt til å legge ut denne historien for jeg vet at de fleste er skeptisk, men sånn er nå saken. Det er nok mer mellom himmel og jord enn det vi vet
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #18 Skrevet 12. august 2009 det er ingen her som tviler på at ungen greier trekke seg opp i sittende stilling, poenget til de fleste her er bare det at det er forskjell på om ungen trekker seg opp eller SETTER seg opp og SITTER! Det er det hun som skrev om kjernemuskulaturen prøver å fortelle deg. Og ja, det ER for tidlig å la en unge på 2,5 mnd sitte, for pr definisjon SITTER ikke ungen din, den DRAR seg opp. Og deri ligger hele forskjellen!
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #19 Skrevet 12. august 2009 En kommentar til den siste historien din: Det er helt klart at det er mer mellom himmel og jord enn man vet. Men, som du selv sier, for guds skyld ikke behandle barnet etter den informasjonen dere har fått. Forsøk heller å glemme hele greia. Dersom man legger en slik skjebne i hendene på et barn så kan det gå over stokk og stein med psyken.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #20 Skrevet 12. august 2009 Oki, da vet vi at du er en smule luftig i øverste etasje, HI... Sist jeg hørte slike fabler, var det i samtale med en psykotisk jente som hadde blitt fortalt fra menigheten Levende Ord at hun var i besittelse av helt spesielle evner.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #21 Skrevet 12. august 2009 Tale: Så moro å høre Min står også, men har ikke turd å gjøre noe annet enn å holde så ikke hoftene blir skadet. Prøvde såvidt èn gang å h*n sto på egene ben en stund, ble veldig forfjamset! På 6ukers kontroll ble helsesøster satt litt ut over hvor sterke babyen var. Må nok ta en tlf i morgen ja Skulle så gjerne lagt ut bilder eller en video av sittende og stående så dere får se.. det er slettes ikke umulig nei Men h*n gjør det ikke på komando, så må nok sitte klar med kameraet hehe. Det er faktisk ganske slitsomt å ha en så oppvakt baby som alltid skal underholde med latter, smil, prating og STÅ hele tiden (h*n er tung å støtte). Så dere må koooose dere mens babyen ikke skjønner bedre! HI (16:15 var også meg)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #22 Skrevet 12. august 2009 Tale: Nei vi har ikke tenkt til å si noen ting. Ikke sier vi noe til venner og bekjente heller, men de legger jo merke til ting å lurer. Vårt barn skal vokse opp som andre, drømmen er ikke å ha noen superbaby eller superunge, det vil nok ikke samfunnet takle HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #23 Skrevet 12. august 2009 16:23: Sånne ting må man nok finne ut av selv. Men i dette tilfellet er det bare moro å se at historien vi så på som totalt skrullete har vist seg å være sann Bare det at jeg ble gravid på p-sprøyte til nøyaktig den tiden vi fikk vite kan jo ikke forklares på noen måte HI
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #24 Skrevet 12. august 2009 Ikke la ham stå i det hele tatt. Det er helt umulig at han reiser seg opp selv, så da må du plassere ham. Det skal du virkelig ikke gjøre!! Det kan gi senskader i ryggraden. Jeg er sikker på at alle de andre her med babyer som er like gamle som din gjør det andre du nevner, men det er nok ikke så mange som sitter eller står enda. Dersom babyen setter seg opp og reiser seg av egen maskin når han er 2,5 mnd gammel så regner jeg med at vi får lese om det i et vitenskapelig tidsskrift snart Hvis du plasserer barnet i disse posisjonene så ødelegger du fysikken til barnet så det er å fraråde. Jeg velger å tro deg på det du sier, og på at d er seriøs. Synd for meg om du bare tuller og jeg serverer mine sedvanlige utgreiinger, hehe
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #25 Skrevet 12. august 2009 Når jeg sier at dere skal glemme hele greia, så mener jeg ikke kun at dere skal la være å snakke om det. Man kan legge føringer for andre menneskers liv basert på forutintatthet uten å merke det selv. Dere kan ubevisst bevege barnet mot visse interresser, dere kan ta barnet alvorlig istedetfor å berolige dersom det er redd fordi det har sett ting som ikke er der osv. Ja, du forstår hva jeg mener. Jeg håper for deres og barnets skyld at dette enten er tull, eller at denne synske personen bare tar feil (som de fleste svada-synske gjør, men det finns noen som er seriøse) Jeg unner ingen å vokse opp som medium eller med overnaturlige krefter på en eller annen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå