Gjest Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Nå håper jeg bare det kommer flere altså. Rier altså... Klar for smerte nå! Masse smerte! hehe... Har hatt rier av og på sidne i går, våknet av noen i natt, men stoppet opp Hadde noen korte småvonde i 6-7-tiden, men stoppet opp. 2-3 til etter det. Stopp igjen. Men den som var nå varte da faktisk en liten stund og var ganske vond. Håper virkelig det ikke stopper opp flere ganger nå! Send over litt fødsestøv da vel! Jeg er så sliten og lei nå av at det startet og stopper hele tiden :-/
Gjest Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Oi, oi da er det nok noe på gang ;-) Lykke til!
meg & to små vampyrer Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Ååååå, håper det kommer masse rier nå. Eller passe med rier i et fornuftig tempo så du rekker sykehuset da:) Lykke til!
Gjest Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Jojo, rekke sykehuset er jo en fordel, hehe... Har gitt helt opp å håpe på noe nå. Av og på med rier og blødninger siden søndag nå, men det stopper jo hele tiden opp hver gang jeg rekker å tenke at nå...nå kanskje... Er livredd for at når jeg først blir sikker nok på at noe er på gang, så vild et gå så fort at jeg ikke rekker fram i tide, men kan jo ikke reise inn nå heller. Synes jeg hører det: JM: Ja, har du rier da? Meg: Jaaa... tror det, i hvertfall innimellom JM: Ja, hvor ofte kommer de da? Meg: Tja, av og til med 5-6 minutters mellomrom, og noen ganger med 3-4 timers mellomrom. Og ingen er på over 20 sekunder forresten... JM: Jaha.... Neppe helt noe å ta på alvor :-/
Sjefsmegga Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Har du vært på sjekk? Hadde det jeg trodde var av og på rier selv jeg med siste og kom inn med full åpning. Ungen kom nesten ut i heisen ;-) Fikk med nød og neppe velta meg oppi ei seng og full fart på fødestua for ungen var ute. Lykke til, tror ikke det er mange timene igjen jeg før du har henne i armkroken din
Gjest Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Nei, har ikke vært på sjekk, og ja, jeg frykter noe slikt jeg også... Vi har 1 time å kjøre til et sted hvor en JM kan møte oss, og deretter 30 minutter til videre til sykehuset. Føler det er langt å kjøre for bare en sjakk når det er så av og på som dette. Er ikke kommet noen ny skikkelig rie siden jeg skrev innlegget, bare litt murring/kynner. Merker jeg blir skikkelig frustert og lei meg av dette. Missunner de som følger boken, eller der vannet går, da er man i hvertfall ikke i tvil...
meg & to små vampyrer Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 jeg fikk forresten ikke regelmessige rier denne gangen...de kom bare med ujevne mellomrom, men jeg var i fødsel allikevel... men klart, ikke flere timer mellom da;)
Gjest amandine Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Gratulerer og lykke til med dagen! Du vet vel sikkert når det er på tide å dra, tror du ikke? På magefølelsen? Ikke helt dekkende uttrykk akkurat nå kanskje? Da fødselen plutselig startet med nr 3 her i huset, 17 dager over termin, visste jeg bare at nå har vi liten tid, ringte KK og fortalte at jeg såvidt hadde rier, de mente jeg kunne vente litt. Heldigvis stolte jeg på meg selv og dro! Kjente første i 8tiden på kvelden, knotten var ute halv ti.. Og uansett, du har ikke lenge igjen selv om det føles sånn! Hipp hurra for en god dag!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Hei, Alva, hvordan går det? Hvordan var de forrige fødslene dine da? Det kan jo gå fort når det setter i gang på ordentlig! Hos meg gikk det i hvert fall sånn, hadde rier av og på i ti dager, da de satte i gang på ordentlig, var det rett på 5 min mellom og 4 cm åpning. Men da var de regelmessige da. Nå er du jo over termin, hvis du kjører innover, kan du kanskje bli der til fødsel uansett? Men det har du kanskje ikke lyst til... Lykke til og kjør på med brystvortestimulering!
Gjest Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Sist fødsel begynte også slik, var akkurat like usikker da. Hadde ikke magefølelse på at det var på tide å dra i det hele tatt da, følte mg mer presset av mannen til å ta en sjekk, og da var det igang. Har ikke noen magefølelse nå heller... Ja, får kanskje prøve brystvortestimulering, evt gå en liten tur (har ganske vonde bekkenplager, så klarer ikke gå så mye). Har bare hatt en rie til etter jeg laget dette innlegget (hovedinnlegget altså), den var også vond, men kort, bare 15 sekunder eller noe sånt. Ser det nok an litt til, om det stopper helt opp på nytt, eller fortsetter å kommer rier her og der. da får det heller være verd en bomtur altså, har helt angst for å føde på veien...
Gjest Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 Jeg synes du skal ringe uansett. Tipper at hvis vannet ditt plutselig går får du det veldig travelt! Kanskje det er bedre å reise på sykehuset å få dem til å ta vannet?
Gjest Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Ja, jeg har seriøst begynt å vurdere det nå. Gir meg selv en time til, går en liten tur og ser om det tar seg opp mer eller helt forsvinner. Om det forsvinner venter jeg, om det kommer flere rier ringer jeg en JM for veiledning. Her har det på det lengste tatt 50 minutter fra vannavgang til babyen var ute, på det korteste 7-8 minutter, så regner med det vil gå fort nå også ja om vannet går...
Gjest Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 Lykke til Alva, det er hvertfall ingen tvil om at det er noe på gang;)!!
piano♫ Skrevet 12. august 2009 #15 Skrevet 12. august 2009 Masse lykke til, Alva - jeg unner deg virkelig baby på magen nå :-)
Let's hear it for the boys! Skrevet 12. august 2009 #16 Skrevet 12. august 2009 Juhu, endelig! Du er så heldig som skal få føde i dag Lykke til!!
Silja FullFres McQueen Skrevet 12. august 2009 #17 Skrevet 12. august 2009 Masse lykke til! Og ha deg på sykehuset for en sjekk... =)
Gjest Skrevet 12. august 2009 #18 Skrevet 12. august 2009 Tur var ikke til noen nytte. Ingen rier på nesten 1 time nå :-( Er til å bli gal av dette her altså! Ja, jeg vet jeg sutrer nå, sorry, men blir bare å lei meg når kroppen lurer meg slik hele tiden. På den positive siden fant jeg ut at det var en lege her i nærheten i dag, så hun skulle ringe snart. Da kan jeg spørreom hun kan ta en undersøkelse, dersom hun kan det da, så vet jeg i hvertfall litt mer om hvor i løypen jeg ligger an. Om det bare er 1-2 cm så er det ikke noen vits å styre med noe, men er det mye mer, så er det greit å reise innover. Får bare håpe hun kan sjekke for åpning og slikt da... *krysse fingrene*
Gjest Skrevet 12. august 2009 #19 Skrevet 12. august 2009 Lykke til!!!! Håper det er skikkelig i gang snaaaaart!!
Rååååsa på ball Skrevet 12. august 2009 #20 Skrevet 12. august 2009 Sett deg ned å stimuler brystvortene det har funket for meg når riene har startet sånn. Lykke til!
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 12. august 2009 #21 Skrevet 12. august 2009 Lykke til, det starter nok på skikkelig ila dagen... Hadde ikke du en tegningsblødning i går eller noe også? Greit å få legen til å sjekke så du slipper bomtur når dere har så langt å reise da=) Men det er nok igang nå, du nærmer deg veldig nå! Masse lykke til=)
Gjest Skrevet 12. august 2009 #22 Skrevet 12. august 2009 Off, så frustrerende... Har du bestemt deg om du skal til KK eller på Voss? Min svigerinne er nå 9 dager over, så kanskje dere treffes på KK ;-)
Gjest Skrevet 12. august 2009 #23 Skrevet 12. august 2009 Jo, jeg hadde litt blodig utflod på søndagen (som da tydeligvis ikke var en tegningsblødning likevel), så ikke noe mandagen. I går gikk slimproppen og har blodig utflod igjen i natt/dag. Riene har derimot forduftet igjen. Hatt 2-3 kynnere, men ikke noen rier siste 1,5-2 timene :-( Venter fortsatt på at legen skal ringe da, men nå føler jeg at det ikke er noen vits lenger siden riene har forsvunnet helt. Merker det tærer veldig på humøret dette her...
Gjest Skrevet 12. august 2009 #24 Skrevet 12. august 2009 Blir KK, blir lettest slik med tnke på barnevakt, familie, hjemreise osv. Får helelr bare håpe jeg kommerpå rom med noen som ikke snorker og har en snill baby ;-) Kanskje svigerinnen din ja? ;-)
Gjest Skrevet 12. august 2009 #25 Skrevet 12. august 2009 Ja, hun blir visst satt i gang på fredag om ikke noe skjer innen den tid... Er seteleie da, og jeg forstår godt at hun er nervøs :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå