cathrine&emma Skrevet 11. august 2009 #26 Skrevet 11. august 2009 dette høres ut som min datter, ho er forferdelig trassig til de grader.., kan har slike trass utfall i butikken uten problemer., er skikkelig flaut av og til og jeg er alene med ho oxo.., og er kan og slå sg skikkelig vrang om ho ikke får det slik ho vil, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... men ho er helt annderledes i barnehagen, men det er det flere barn,fast rutiner og andre regler å forholde seg til, og er alltid lettere å ta det utover de hjemme enn det er med de i barnehagen! men jeg ville ha snakket med helsesøster ang dette, hørt om ho har hørt om noe som heter PTMO tror jg, det handler om grensesetting osv, jeg skal ned å snakke med ei helsesøster som har tatt dette kurset, du får rådgivning om hva du skal gjøre i ulike situasjoner, og du får oppfølgning, det er noen timer per uke over tid tror jeg.... men hør med helsesøster om dette, fordi dette her går kunn på grensesetting og trass osv...
Gjest Skrevet 11. august 2009 #27 Skrevet 11. august 2009 Jeg er jo ingen pedagog, men i bhg til jentene er det ulike ting vi går gjennom på foreldresamtalen. Dette er verktøy på en måte har jeg skjønt for ulike ting. Du må nesten begynne med å snakke med de i bhg samt helsestasjonen. Jeg tror ikke dette handler om grensesetting, for min erfaring er at de som mangler dette ei heller setter spm tegn ved oppførsel. Lykke til:)
Blomsterenglene Skrevet 11. august 2009 Forfatter #28 Skrevet 11. august 2009 Åh, så spennende... Er dette gratis eller hvordan foregår det?
Gjest thricane Skrevet 11. august 2009 #29 Skrevet 11. august 2009 snakk med ppt du. dette kan du selv ta mellom helsesøster. du får da et møte med de hvor både dere foreldrene, barnehagen og helsesøster kan komme med innspill du kan også snakke med legen, der kan du henvende deg videre til bupa om du tror det er snakk om en diagnose, ppt utreder ikke på den måten, de ser mer etter behovet for oppfølging. du kan også henvende deg videre til bupa via ppt hvis dere sammen kommer frem til at her trengs det en utredning. vi har kontakt med ppt pga sønnen vår som har språkproblemer. vi tok det videre ved 4 årskontrollen hos helsesøster, etter en sjekk på hørsel og syn for å utelukke. han følges nå opp med sin egen pedagog en halv dag i uka ( er fem år) jeg har veldig god erfaring med ppt og angrer ikke en dag på at vi tok kontakt.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 11. august 2009 #30 Skrevet 11. august 2009 Hei! Ser du har fått mange gode innspill. du nevner ADHD og at det finnes i familien deres. Jeg har en sønn på ca 1 år som er "spinnvill," men alle tiders godgutt. Blir bare veldig veldig sliten som du sier. Snakket med helsesøster, og hun fortalte at en ADHD diagnose kan man uansett ikke sette før barnet er i skolealder (6-7 år). Før dette er det visst "vanlig" å være urolig. Sukk. Føler veldig med deg, det er slitsomt når alt man gleder seg til når junior står opp kl 04.30 er at han skal sove igjen om kvelden.....
cathrine&emma Skrevet 12. august 2009 #31 Skrevet 12. august 2009 det er helt gratis... jeg skal på første time om halvanne uke, kunn meg og ei helsestøster som snakker sammen... ta kontakt med helse stasjonen din eller helse søster om dette... de vet mere... hvor er det du bor?
Blomsterenglene Skrevet 12. august 2009 Forfatter #32 Skrevet 12. august 2009 Jeg vet vel om 2-3 stykker som har blitt utreda før skolealder da... Men det kommer kanskje litt ann på situasjonen også=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå