Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #26 Skrevet 20. august 2009 Greit nok. Norge har blitt internasjonalt til tusen, og "alle" ungene skal ha internasjonale navn. MEN: Velg nå et navn som ligger nærmere den norske kulturen enn alle disse fremmede og merkverdige stavemåtene mange skal påtvinge barna sine. Hva er det dere skal bevise med sånt? At ungen "bare" er halvt norsk? At ingen andre skal hete det samme noen andre steder i hele landet, uansett hvilken avkrok ungen skulle finne på å bosette seg som voksen? Huff. Blir det gutt senere, kan dere jo kalle han Dennic, da. Uttales selvsagt Dennis. For dere som måtte lure. Vet jo aldri. :-p
Tokatter_USA Skrevet 20. august 2009 #27 Skrevet 20. august 2009 Denise Flatebo ville vært helt normalt her jeg bor. Ingen ville stusse over det.
Tokatter_USA Skrevet 20. august 2009 #28 Skrevet 20. august 2009 Jeg kikket kjapt i tlf. katalogen. Ingen Flatebo, men Flaten, Flatejord, Flatten var der, med navn som Barbara, Susan og Melissa. Kunne vært Norge?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #29 Skrevet 20. august 2009 Det er ikke så pent etter min mening. Enig i at det bør skrives Denise. Olivia er nydelig. Klart dere skal få velge et internasjonalt navn hvis dere vil det! Kjære vene, dette må man da få velge selv. Flere forslag; Madeleine Mia Monica Erica Stella Wilma Lisa Emily Amanda
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #31 Skrevet 20. august 2009 Selv om navnene skrives slik i Chile, så blir de jo ikke mer internasjonale for det! De er jo stavet annerledes enn i de fleste andre land. Da kan dere like godt velge noe norsk og si at alle andre feilstaver f.eks Karl. (Charles, Carlos etc.)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #32 Skrevet 20. august 2009 Dummeste jeg har hørt, å skal kritisere HI for at hun velger et internasjonalt navn på barnet sitt! Selv om du anonym vil ha et norsk navn på ditt barn så trenger ikke resten av landets befolkning å gjøre det samme. Og bare det å skal spørre hvilken grunn hun egentlig har for å velge et sånt navn, er frekt. Trenger ikke være president i USA for å reise utenfor Norges grenser vet du. HI, synes et internajsonalt navn er veldig lurt. Lettere å forholde seg til når foreldre og familie befinner seg på forskjellige kontinenter, og i forbindelse med reising utenlands. Denice er kjempefint
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #33 Skrevet 20. august 2009 Men det ER jo ikke internasjonalt når det skrives helt feil i forhold til de fleste lands regler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå