Gå til innhold

Hvorfor stemmer DU på Frp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å sette meg inn i dette med politikken. Så jeg har ikke mye kunnskap om de ulike partiene. Men jeg syns Frp virker som et veldig enkelt og uprofesjonellt parti som tenker urealistisk og lite planlagt. Ser per i dag ingen grunn til å stemme på Frp.

Kan noen argumentere i mot? Hvorfor er Frp et bra parti?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hvorfor stemmer DU på Frp?"

 

Gjør jeg det da?

Skrevet

FrP er ikke et bra parti, de er simple og populistiske.

Vet at det ikke var det du spurte etter, men måtte bare si det..

Skrevet

Fordi jeg er sykt lei av alle innvandrere som lever på MINE skattepenger.. Ja til strengere innvandringpolitikk

Skrevet

Fordi jeg er en kunnskapsløs rasist, var det jeg egentlig mente.

Hilsen anonym 23.57.

Skrevet

Unnskyld meg, så det er den _eneste_ grunnen til at du stemmer FrP?

Du vet at FrP vil behovsprøve kontantstøtte og reversere ekteskapsloven? I tillegg vil de gi skattelette til de rikeste i samfunnet, mens jeg får muligens 800kr i skattelette.

 

Du kan ikke stemme et parti bare fordi det er en sak (som AP også har) du er enig i.

Skrevet

Jeg stemmer på Frp fordi jeg trenger skattelettet. Selv om det bare skulle bli 800 kr

Skrevet

Joda, det kan man. Det kreves ikke iq-test for å kunne stemme.

Skrevet

innimellom tenker jeg at kommunismen hadde et poeng i at de lavest i sammunet ikke evner og redde seg selv.

Skrevet

For jeg liker og kunne tenke og bestemme litt over meg selv.

Skrevet

Kan vel heller fortelle deg hvorfor jeg IKKE stemmer Frp...

En gjeng med navlebeskuende vestkantsrasister er ikke det jeg vil ha til å avgjøre hvilke lover og regler som passer best her i landet..derfor!

Skrevet

For ikke å snakke om at de skal "sette bonden fri" ved å kutte all støtte til landbruket... O hellige enfold. Etter ett år i regjering har vi da kanskje ti bønder igjen i landet, mens NAV blir oversvømt av arbeid.

 

På sett og vis burde egentlig FrP kommet i regjering, så folk kunne sett at enkle og lite gjennomtenkte løsninger på komplekse problemstillinger vanligvis er en dårlig idé! Det er jo mye av deres politikk de aldri vil få gjennomslag for uansett, for de vil ikke få flertall i stortinget - og da vil de sutre og bære seg og skylde på de andre partiene når de ikke får gjennomført sin håpløse politikk.

Skrevet

Regjeringsslitasje. Det er det de trenger.

Skrevet

Jeg stemmer Frp fordi jeg er for å beholde kontantstøtten, jeg er helt enig med de når det gjelder innvandringspolitikken, jeg er i mot den nye ekteskapsloven og det er et pluss at de støtter Israel. Sikkert flere grunner jeg ikke kommer på. Bare få vekk Jens Stoltenberg som statsminister så er jeg egentlig fornøyd :)

Skrevet

Jeg glemte en viktig ting: de vil bekjempe fattigdommen.

Og bygge nye veier. Veiene vi har i Norge er elendig mange steder!

 

09:13

Skrevet

Fordi jeg er enig med de i invandringspolitikken, er lei av snillismen til de de rødgrønne, de slipper jo inn gu og hverman i landet, og det har ikke akkurat blitt bedre etter vi fyllte opp med den sorten.

Skattelette er et annet punkt, blant flere.

Skrevet

Til alle dere som synes det er greit med 800,- i redusert skatt i ÅRET, som benytter dere av kontantstøtte som de vil "behovsprøve", dere som får foreldrepenger, uføretrygd, arbeidsledighetstrygs, tjener unnder landsgjennomsnitt..... Er dere klar over at FRP også vil privatisere det som er av helsetjenster, sette velferden ut på anbud, falle bort fra egenandelsordning på sykehus og hos lege, sette ned alle offentlige ytelser som akkuratt trygt, sosialstønad, foreldrepenger, arbeidsledighetstrygd etc etc. For å få legehjelp i Norge da må man ha en god helseforsikring, noe som vil øke de årlige utgiftene til en småbarnsfamilie med ca 10-15.000,- Der forsvant i allefall skattelettet..... Samtidig har vi ikke et godt nok lovverk rundt forsikringer og opplysninger, så litt høy BMI? Røyker du? Mor di hatt kreft? Nei, da får du ikke forsikring. Det kan i verstefall bety at om du er utsatt for en ulykke, vil regningen fra sykehuset bli på 250.000,- og du ender opp med å selge huset ditt for å kunne betale. Amerikanske tendenser...

 

Mulig invandring blir vanskeligere, men hva gjør vi om 25 år, når dessertgenerasjonen skal på gamlehjem å vi ikke har arbeidskraft nok til å ta vare på de? I Norge i da har vi en fødselsprosent på 1,6. Et samfunn som skal overleve og kunne ta vare på seg selv trenger en fødselsprosent på 2,3..... Så de som vil ha alle invandrere hjem, bør sette i gang å produsere barn! Leve på far som arbeider dobbelt, for offentlige støtteordninger kommer ikke lenger til å være nok til å ta vare på de som ønsker å gå hjemme mer enn 3 uker, akkurat som i amerika......

 

Skrevet

Jeg stemmer Frp fordi jeg tenker kun på meg selv. Vil ha billigere bensin, billigere tobakk og så vil jeg betale mindre skatt til velferdssamfunnet. Synes også det er forkastelig at MINE skattepenger skal gå til mennesker i nød....

 

 

Skrevet

Fordi jeg er en lettlurt idiot som tror at Frp vil gjøre _min_ hverdag rikere og bedre. Alt handler i bunn og grunn om penger. Jeg vil ikke dele _mine_ skattepenger (som utgjør noen få usle grunker i året) med dumme innvandrere, alenemødre, trygdede osv. Og så vil jeg ha billigere sigaretter og alkohol.

Dette er stort sett fordi jeg er for dum til å se ting i den store sammenheng. Jeg forstår rett og slett ikke at det kan skje fæle ting med meg og min familie (ulykker, sykdom osv) som jeg aldri i verden vil klare å betale for selv, som det offentlige ville ordnet i dag, så derfor mener jeg det er unødvendig.

Dette kommer vel stort sett av at jeg lite gjennomtenkt og lett påvirkelig.

 

Skrevet

Fordi jeg vil være like kul som Rimi-Hagen! Han milliardæren som ikke vil betale skatt og sponser Frp. med mangfoldige kroner, vet dere.

Skrevet

Da fikk jeg bekreftet det jeg trodde. Frp er ikke noe for meg. Har lest litt andre steder også.

Virker som politikk som er urealistisk og ikke gjennomførbar.

Dessuten er jeg opptatt av viktigere ting enn alkohol, tobakk og innvandringspolitikk. Skatten min betaler jeg med glede :) Syns jeg får mye igjen for den!

Hilsen HI

Skrevet

Søren der avslørte jeg meg :P Haha.

Glemte trykke på anonym-knappen :P

Skrevet

Jeg er så drita lei av denne innvandringspolitikken i landet her, hvor ingen i regjeringen har baller nok til å si at nok er nok!

En ting er det ikke stilles strenge nok krav til de som først kommer, slik at 70 % detter utenfor det sosiale norske samfunnet, men de ler seg jo skakke av oss på alle kanter, fordi Norge ikke engang vet hvem eller hva de betaler til.....

30 stk i en leilghet der alle har trygd, og ikke må ta norskkurs, inlvolvere seg i skolegangen til alle barna de produserer tre ganger så mange av som det etniske nordmenn gjør.... faen ikke rart det blir syke tilstander i gatene!!!

Nå bør det skje noen endringer på en fronten der.... - dette er ikke rasisme, men en realitet!!

Ellers er det mange andre ting jeg kunne tenkte meg, som Frp ikke kan tilby idag, så ikke vet jeg....I dag så stemmer jeg hvertfall på dem.

Skrevet

Behovsprøvd kontantstøtte er vel greit nok det, og også reversere ekteskapsloven. Jeg er også for å hive ut utlendinger som bryter norsk lov, send de tilbake der de kom fra. Skattelette tar jeg også i mot.

Skrevet

NYTT 13:14 11.08.2009

Jeg kommer ikke til å stemme FRP, selv om jeg er enig i noe av politikken deres. Forresten må jeg si at dere virker forferdelig uintelligente, dere som til en hver tid må rakke ned på de som stemmer FRP. Kom heller med gode argumenter og alternativer isteden for å slenge idiotiske kommentarer uti lufta.

 

En av grunnene til at jeg ikke stemmer FRP er rett og slett formannen (statsministerkandidaten) Jeg tror ikke at hun har noe som regjeringsoverhode å gjøre. I tillegg så er jeg veldig FOR ekteskapsloven, og mener at det er uhyre viktig at den ikke reverseres.

 

Jeg er delvis enig i innvandringspolitikken, selv om jeg ikke er hundre prosent sikker på hvordan de vil løse denne saken. Jeg mener at det ikke er ok å ta inn ubegrenset med flyktninger uten mulighet til å følge de opp. Derfor må vi begrense inntaket, for vi klarer ikke å følge opp alle som tas inn nå. Jeg mener også at vi bør satse mer på å sørge for at landene hvor desse kommer fra blir tatt tak i, sånn at det faktisk går an å leve der uten å bli forfulgt osv. (jepp, jeg vil ha fred på jord;)

 

Håper du finner et parti å stemme på HI, jeg sliter selv, så jeg skjønner at det ikke er så lett:)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...