Gå til innhold

kem venter nummer 2 ???


ane84

Anbefalte innlegg

Hei=)

 

Eg er snart 5 veker på vei og har termin den 15 april.. Venter 2 man=) har ein sønn på snart 4.. Så kjekt for han og få ei søster eller bror snart:) Så dette utroleg=) gleder meg kjempe masse.. blir rart og spennende og gå gravid igjenn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter nr 2:) Bare håper at jeg beholder spiren, prøver å tenke positivt. Men merker at jeg er nervøs.....

Forløpig termin 9.april.

Har en gutt på 7 år fra før av så det er lenge siden det har vært noe "baby" her i huset hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere. Jeg venter også barn nummer to. Det er 15 år siden jeg var gravid sist, så det er en stund siden her også :) Gleder meg veldig inimellom alle bekymringene og tankene som dukker opp. Har hørt at man blir som førstegangsfødende å regne når det har gått så mange år siden sist. Har dere hørt noe om det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også venter nr. 2, har ei jente som er 19 mnd.. Blir spennende dette:) Merker jeg er så utrolig lettrørt for tiden, vet ikke hva det er med meg, forrige svangerskap var ikke noe kjekt med prolaps i ryggen og styr og stell, men er bedre nå så får håpe dette svangerskapet ikke blir like ille..Har så lyst å fortelle det til folk, men best å vente.

Et annet dilemma jeg har er at jeg skal på jobbintervju 20.08, dette var en jobb jeg søkte på før jeg visste jeg var gravid, så dilemmaet er om jeg skal fortelle det på jobbintervju, eller om jeg skal vente, hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Hil75: Ja, jeg har hørt at man blir regnet som førstegangsfødende når det har gått så mange år siden sist. Dette kommer til å gå kjempebra, vi får prøve å ikke bekymre oss så veldig og heller kose oss massse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bettyliss

Jeg tror at det er mange arbeidsgivere som kvier seg for å ansette noen som de vet er gravide, selv om det ikke skal være en hindring.....hadde jeg vært deg så tror jeg nesten at jeg ikke hadde sagt det. Hadde ei på jobben som kom til oss i aug og måtte ut i perm i des. Ingen visste noen ting, men sjefen tok det kjempebra. Ble litt mer stress i en periode, men alt order seg. Hva tror dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også nr 2.

Har ei jente på 8 år fra før. Hun vet det ikke enda, men vi har snakket en del om det, på generelt grunnlag, så hun gleder seg. I tillegg har samboeren min en jente på 5. Så på én måte venter vi nr 3 :-)

 

Når forteller dere det til de andre barna?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også nr 2. Har en jente på 2 fra før så dette blir spennende.

Har termin 15 april, så det blir ca 2 år og 10 mnd mellom dem. Fin aldersforskjell syns jeg :)

Skal vente med å fortelle om babyen i magen. Tror vi skal vente til magen blir litt større iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter vi også nummer 2. Har en gutt på 17mnd som skal bli storebror:) Gleder oss veldig! Denne gangen skal vi ikke vite kjønn, så nå blir det litt ekstra spenning i månedene fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hil72: Ja, da regnes du som førstegangs når det er gått 15 år siden sist ;)

 

Vi venter også vårt andre barn. Har ei jente på 2 1/2 år nå. Jeg vil vente egentlig vente til 12. uke før vi forteller noe til henne, men det er jo så himla lenge til - 6. oktober.

 

Ellers er alt så nytt. Har bare en strek å forholde meg til, siden jeg ikke har noen tydelige svangerskapstegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4 uker på vei og har termin 22.april, venter nr 2. Har en sønn som blir 5 år snart. Og gleder meg veldig til å se den lille =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også nr 2! Har en gutt på 13mnd, det blir tett, men vi ville det. Blir nok stress til tider, men det ordner seg! De kommer til å få så mye glede av hverandre. Vi gleder oss veldig til våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 6 uker idag, termin 7 april:) har en sønn på snart 15 mnd.. Da får de mye glede av hverandre tenker jeg, blir jo bare 2 år forskjell, selv om han fort blir stor gutt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Venter nr. 2 ca 19. april. Har en datter på 4 år, som lenge har vært klar for å bli storesøster. Er veldig spent og håper alt går bra:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettyliss: Som arbeidsgiver ville jeg satt pris på å få vite om svangerskapet. Uansett, gravid eller ikke, jeg ville vurdert deg på lik linje med de andre og du ville fått et stort pluss for din ærlighet dersom du fortalte det. Nå er jeg riktignok gravid selv og tenker kanskje litt anerledes enn andre arbeidsgivere, men mener å tro at ærlighet varer lengst uansett. Dersom du var den beste kandidaten for jobben, så ville ikke jeg gitt deg avslag bare fordi du ventet barn. Gode arbeidstakere vokser ikke på trær. Kanskje du også vil få det bedre med deg selv og få bedre samvittighet dersom du forteller det? Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får trøste meg med at selv som "førstegangsfødende" så vet jeg litt mer om hva jeg går til denne gangen :) Du har nok helt rett i det med bekymringer, vi må nyte tiden i stedet. Skal prøve så godt jeg kan. Det er jo tross alt en fin tid dette, noe man ikke opplever så mange ganger i livet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker på vei nå. Har et barn på 2 år fra før. Spennende!

 

Bettyliss: hadde selvsagt ikke fortalt noe på intervju. De har ikke engang lov til å spørre om du er gravid. Regner med at du er såpass kort på vei da at det ikke vil vises heller. Sålenge du ikke føler det er naturlig å fortelle det offentlig synes jeg ikke det er noen grunn til å fortelle det til en mulig fremtidig arb.giver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi venter nr 2 6. april og har en gutt på 2 år fra før. Det blir nesten 3 år mellom dem. Vi gleder oss masse! Er spent på om det blir gutt eller jente denne gangen. Ennå ca 10 uker før vi har svar på det :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;) Vi venter nr 2 15 april, og vi har en gutt på 19 mnd fra før;)

Vi er kjempespent, og gleder oss veldig til å se den lille på UL, skal bestille en time i uke 12;)

kanskje vi får se kjønnet også da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...