Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #26 Skrevet 11. august 2009 Jeg fikk YA da jeg var 23/24 år gammel. Det fikk jeg pga diagnosen min. Så det kommer an på hvor alvorlige plager man har. Har utdannelse fra før (yrkesrettet) som jeg ikke kan bruke pga diagnosen. Ble syk under utdanning, men fullførte. Kan ikke bruke den da, eller kan jo det, men det tjener ikke noen at jobben gjør meg syk. Er det da så ille at NAV sponser meg i tre år slik at jeg får en jobb jeg kan mestre og dermed betale skatt til felleskassa? Eller burde jeg bare bli ufør? Få sosialpenger? Dagpenger? Dere allmektige dibdamer, hva mener dere jeg burde fått?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #27 Skrevet 12. august 2009 Nei det er ikke for ALLE men for de som TRENGER det!!! Kjenner ei som spiller på å være et offer for ting som er tøffe fra oppvekst og så videre. Men sånn e jo livet! Det er mange unnsykldninger der ute, for dårlig at skuespill kan gi folk rett på dette. Jeg kunne fint sagt mer enn hva ho har gjennomgått om meg selv-føler ikke Y.A. er ment for meg der imot. Vet at hun gjør det for å slippe den tøffe veien og gå skole på egenhånd. Men barn, hus, bil og mann det får hun til uten problem!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #28 Skrevet 12. august 2009 Hvor mange mottar dette her egnentlig? Altså på DIB?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #30 Skrevet 13. august 2009 jeg får YA. nå jobbet jeg 100% og fikk ikke lønn fra jobben min men jeg fikk YA istede. dette er jo ikke noe jeg ønsket i hele tatt. jeg ville ut i jobb så snart jeg var frisk nok. og når de endelig forsto at eg var frisk nok så måtte jeg jobbe minst 6 mnd for å bevise det. det var da jeg fikk YA.,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå