Gå til innhold

Baby alene på hotellrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert i bryllup neste helg og har en liten en på ti måneder. Han er en lettsover og å ha han med på festen sovende i en vogn er ikke aktuellt. Middagen og festen skal være på et hotell og nå har vi fått beskjed om at brudeparet har booket rom til oss i første etasje rett over der hvor middagen skal være. Så planen er altså at vi legger poden på rommet og har med babycall ned på festen. Er ikke et stort hotell, men ikke av de minste heller. Men er litt usikker, er dette uansvarlig? Tenk hvis det begynner å brenne eller noe??? Eller er det jeg som er hønemor? Hva vil dere gjort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg ikke det er uansvarlig. Nok av folk som har sovende barn i en annen etasje og bruker babycall hjemme også.

Men anslagsvis 90% av svarene du får her inne vil si at det er uhyre uansvarlig, fordi det kan begynne å brenne, hotellet kan bli atombombet og han som kverka Madeleine McCann kan være på Norgesferie, må vite.

Skrevet

Hehe, ja jeg må vel forvente noen slike svar, men håper folk er litt skalige da. Det med sovende barn i en annen etasje er jo hovedargumentet mitt og, for hjemme sover lillegutt i etasjen over stua ;-)

Men hadde jo helt glemt å tenke på faren for atombombe da...

Skrevet

Syns ikke det er så farlig i denne situasjonen, hadde nok gjort det samme. Og gått opp ofte og sjekket da, for er rimelig hønemor selv :)

Syns brudeparet har tilrettelagt veldig godt for dere, hørtes perfekt ut :)

Skrevet

Husker du Madeleine? Aldri i livet hadde jeg forlat en unge alene på et hotellrom.

Skrevet

så lenge baby call rekker dit dere er er det vel ingen problem. vi har flere kvelder i fin været sittet hos naboen med baby call på. husene står rett ved sia av hverandre. man skal da ikke være hysterisk. kos dere :)

Skrevet

Men en babycall er jo ikke alltid like mye å stole på, jeg har opplevd opptil flere ganger å få andre barn inn på den, og at den har kutta kontakten.

Jeg ville ikke gjort det.

Skrevet

Jeg ville ordna med barnevakt sånn at jeg slapp å ha med ungen på fest. Vi var faktisk barnevakt for ei lita snulle på 10 mnd i natt pga at foreldrene var i bryllup. :o)

Skrevet

det er ikke alle som har mulighet for barnevakt. det vet jeg endel om... så da synes jeg HI sin løsning funker jeg.

Skrevet

Det hadde jo vært det beste! Men vi skal dessverre på bryllup langt unna hjemstedet vårt og i den forbindelse skal vi fortsette turen som ferie. Det betyr at lillegutt må være med og vi kjenner ingen der hvor vi skal (og ønsker ikke at noen fremmede skal sitte barnevakt).

HI

Skrevet

Eller kanskje bedre å holde seg hjemme? Er det virkelig verdt det? Å riskere sikkerheten til barnet ditt!

Skrevet

Hadde IKKE gjort det. Men det er nå meg da. Ingen til å sitte barnevakt?

Skrevet

Så fremmede er verre enn ingen? Hm. Interessant.

Skrevet

hva er problemet til folk her? tror dere noen vil låse seg inn på rommet og stjele babyen? annonsere til alle at på rom xxx ligger en baby alene, gå og ta den?? nå er det faktisk slik at Madeleine saken ikke er oppklart og det derfor ikke er noen som med sikkerhet kan si hvordan jenta ble borte fra hotellrommet. om det var foreldrene eller andre. lås døren, gå og sjekk barnet ofte og sørg for full dekning på baby call. god ferie :)

Skrevet

Hehe, ja jeg måtte vel forvente at det kommer noen slike svar ;-) Det er rart at alle som synes det er en dum ide skal være så himla sure og usakelige mens alle som er positive svarer greit. Går jo an å være uenig uten å bite hodet av folk ;-)

Og for meg er fremmede verre enn mamma som sitter en etasje under. Men som sagt, har jo ikke bestemt meg så det kan godt hende at jeg reiser alene og at mannen blir hjemme med barn (min venninne som gifter seg) og så kommer han dagen etter når vi drar på ferie. Må i tenkeboksen først.

Skrevet

Jeg har i allefall barnet på hotellrommet og bruker babycall når restauranten er innen rekkevidde.

Skrevet

"problemet til folk her?"

Ehhh, kanskje en gjeng av fornuftige damer som bryr seg om barna sine! Nytt for deg kanskje?

Skrevet

vanskelig dilemma, tror ikke jeg hadde gjort det, har ved et par anledniger sittet hos naboen på verandaen slik at vi ser rett på døren vår og til og med da har jeg følt meg usikker og flydd fram og tilbake. er egentlig ikke hysterisk jeg men er det på akkurat slike områder.

Skrevet

Vi har vært på ferie på hotell i Sverige med babycall. Hadde med meg babycallen når vi spiste. Hadde ingen problemer med det. Noen KAN faktisk krype inn vinduet deres hjemme og kidnappe barnet deres også. Det KAN begynne å brenne i deres eget hus også. Et tre kan blåse over ende inn gjennom vinduet og over barnesega. Himmelen KAN falle ned... Skjerp dere. Et barn på et rom i etasjen over foreldrene som sitter med babycall er helt i orden.

Kos dere masse! Dette går helt fint;-)

Skrevet

19:31. traff jeg ett ømt punkt for deg siden du blir så hissig? :) ikke helt flink å passe din egen unge og må hakke på andre for å føle deg bedre? :) neida det er ikke nytt for meg å bry meg om datteren min. passer godt på henne jeg. som HI kommenterer her så er det mye usaklig blant de negative kommentarene, noe som er rimelig vanlig på formuet da jeg tror folk har en tendens til å overdramatisere noe helt vanvittig til tider. med en gang noen skal gjøre noe som ikke innebærer å sitte som en hauk over ungen sin så er det jo krise på DIB. HI du må velge selv hva du gjør, det er ditt barn.

Skrevet

Det må vel gå helt fint så lenge en av dere ikke drikker alkohol! Jeg ville gjort det:-)

Skrevet

Det må vel gå helt fint så lenge en av dere ikke drikker alkohol! Jeg ville gjort det:-)

Skrevet

jeg er en liten sikkerhets freak selv, men dette synes jeg høres helt trygt og forsvarlig ut.

Kos dere

Skrevet

Jeg har gjort det selv, dvs jeg var ikke i bryllup, men vi bodde på hotell og hadde babycallen to etasjer ned faktisk. Foreldreenheten på babycallen vår sier fra når den ikke får kontakt med babyenheten, så jeg var hele tiden sikker på at den virket. Døra til hotellrommet var låst og jeg var ofte innom rommet i tillegg. Babycallen kan ta inn andre, men de gangene det har skjedd hjemme (selvom det egentlig ikke skal skje), så har vi hørt at det er en baby som skriker langt borte med mye skurring i tillegg og sannsynligheten for at noen andre har babycall som går på samme kanal på hotellet er veldig liten.

Og som flere andre er inne på, vi har sønnen vår i 2.etasje hjemme også mens vi selv sitter i stua.

Skrevet

Hvis mannen kan være hjemme og du reise alene, kan dere vel heller reise begge to og så bytte på å sitte hos babyen? Hovedretten serveres vel to ganger, så da kan dere få med dere en servering hver?;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...