Gå til innhold

De skar i babyen under KS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke bare snitt og vann i lungene som er komplikasjonene ved KS. KS-barn har større risiko for både diabetes og astma pluss at deres DNA endres siden de går glipp av det positive stresset kroppen deres trenger, som de får ved vaginal fødsel. En vaginal fødsel er jo det naturlige, og det går bra med de aller fleste. Når det gjelder brudd, så leges de veldig fort og er sjelden kompliserte eller trenger behandling siden skjelettet er så bøyelig og mykt. Der er risiko uansett hva man gjør, sånn er det bare, men jeg velger en naturlig fødsel så langt det er mulig. Har også hatt setefødsel, og det gikk helt fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha selv du. Når man får for lite oksygen, prioriterer kroppen strengt hvilke funskjoner som trenger oksygen mest og hvilke som kan "overleve" lengre uten. Dette påvirker faktisk blodsukkernivået. Lavt blodsukker fører bl.a. til sterk hodepine. Dette er grundig forklart i fødselspapirene. Du får kontakte overlegene på UNN dersom du tviler.

Skrevet

Joda, enkelte forskere hevder at risikoen for astma osv øker etter ks. Nien mener til og med at ungene blir dummere:)

Men å kalle astma og "endret DNA" (hva i all verden er DET, liksom?) en fødselskomplikasjon, er vel litt drøyt.

Skrevet

Ks er mer risikabelt. Det er større risiko for astma og allergi. Det er stor riskiko for at en hjerteklaff ikke blir lukket. Det er vel ehller senskadene som er farlige ved KS. Mens vaginal fødsel er den naturlige og beste for barnet. Men selvsagt mye kan gå galt der også. Støtter Alva, at KS er bedre bør du jammen bevise for ALL litteratur og forskning sier noe annet.

Skrevet

Tror du hjerteklaffer lukker seg under fødselen, du da?

Jeg sier ikke at KS generelt er bedre enn vaginal fødsel, men at faren for skader på barna under fødselen er langt lavere.

(Og forresten, for meg og mine barn tilfelle er ks en langt bedre løsning enn vaginal fødsel. Men det er en helt annen historie).

Skrevet

Det skjedde minste jenta mi det å. Hun ble snittet i kinnet. Hun har et fint litet arr der ennå. Skummelt nært øyet, men det var et hastesnitt og slikt kan skje ved ks.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hjelp, er glad jeg ikke hadde hørt om dette før jenta vår kom til verden med KS.

Var planlagt her også, men fikk ikke noe beskjed om at det kunne skje nei!

Selv ville jeg føde vaginalt, men det var uaktuelt å prøve å sette igang noen fødsel 5 uker før termin med en førstegangsfødende så.

Skrevet

Kanskje for barna er det til en viss grad mer livstruende farlig å føde ved vaginal fødsel. Men mor teller da vitterlig hun også! Så de viss en skal ta de to livene tilsammen og finne den måten som er minst risikabel, så vil vaginal fødsel være det beste for begge to.

Jeg hold på å miste svigerinna mi under et "uskyldig" keisersnitt. Hun fikk store indre blødninger og måtte fjerne både livmor og begge eggstokkene for å stoppe blødningene. Hun låg i koma og måtte ha en del blodoverføringer for å si det sånn. At det gikk bra er et mirakel! Dette hadde jo aldri skjedd under en vaginal fødsel! Hun måtte ta KS pga. seteleie.

Skrevet

Haha....her var det mange rare påstander. Dere er nå en artig gjeng.

"lavt blodsukker pga oksygenmangel".....var kanskje en av de beste ;-)

Skrevet

09:57

Du kan dra til h... med det latterliggjøringen av en høyst reell og fæl opplevelse. Foreslår at du tar den en prat med noen som har litt peiling før du vrøvler om ting du ikke vet noe om.

Skrevet

Kjære anonym 0957.

Foreslår at du leser deg litt opp på fødselsasfyksi før du ler for mye.

Like greit å ikke uttale seg om noe du ikke kan, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...