Gå til innhold

BiM treff i Røyken-Drammen omegn?


annepålandet1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei dere, og hei Banos, hyggelig med flere røykenbeboere med januartermin. =) Sukk, høres digg ut å ikke jobbe så mye, jeg føler jeg jobber døgnet rundt akkurat nå. Har et håp om at det blir bedre når det nærmer seg jul. Sier ja til alt for mye. Huff. Har bare unnet meg en liten kaffekopp og en pust i bakken her for å roe stressnivået. Et lite hjertesukk fra meg på mårrakvisten, skulle ønske jeg bare kunne være hjemme og bake og rydde i barneklær. Haha... Gleder meg veldig til jul, når jeg har fri, og til den nye poden kommer ut. Sa du om du visste om det var gutt eller jente, Banos? Ellers ser det ut til at det bare blir jenter i denne røykengjengen her =). Gikk amok på nøstebarn igår og kjøpte masse nytt ulltøy. Måtte ha litt nytt til 2åringen vår også hadde jeg lyst på nyfødtstørrelser i en del ulltøy, også ullpysjen, som storebror har elsket, vi har den i tre størrelser faktisk, men vi brukte den ikke når han var bitteliten, visste ikke hvor genial den var. Så denne gangen skal babyen få den med en gang. Hihi. Koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og velkommen til Banos.

 

Det er tydelig at Røyken er en stor tilflytter kommune, og det ser ut til å bli mange små Røyken babyer i Januar 2010.

 

Jeg er en av de som gjerne vil at babyen skal bli født i januar 2010, så jeg skal sitte musestille gjennom jul og nyttår. Jeg har termin 21. januar, og sist fødte jeg 3 uker før terminen, men jeg regner med at det går bra.

 

Nå er vi alle over halvveis. Skjønner på noen av dere at det er litt opp og ned på formen. Her går det stor sett bra, men jeg har noen veldige slitsomme dager. Jeg kjenner godt at det er forskjell på å være gravid med nr 1 og nr 2 - det er ikke så lett å bare sette seg ned å hvile når man har en på 16måneder som vil ha oppmerksomhet!

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Hyggelig å lese alle innlegg. Jeg jobber fortsatt 100 % og har ingen plager foreløpig. Er vel en av de heldige. Ikke så mye som litt kvalme har jeg hatt! Men man blir jo også bekymret når man ikke får de vanlige symptomene underveis... sukk! Men magen vokser og på fredag skal vi på kontroll.

 

Nå må jeg igang med litt shopping snart! Ser det er masse salg på bilstoler osv på Babyshop. Får vel ta en tur denne uken.

 

Er det noen som kan anbefale en god, praktisk barnevogn? Jeg har hund, så håper på mange fine trilleturer til våren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt Emmaljunga Edge duo til jenta vår, har vært kjempefornøyd med den. Dersom du har planlagt å busse en del i permisonstida blir den litt tung å drasse på, men utenom det er den super her ute på bøgda:-) Det er jo så som så med brøyting av snø på vinteren, det er ofte slaps og mye spor, så tror ikke jeg ville valgt ei vogn med svingbare og små hjul, det er lett å kjøre seg fast, men de er jo fiiiine da...:-)

Emmaljungaen har dyp og stor bag, så den er super på vinteren, du får god plass til vognpose og barnet ligger dypt i vogna, samtidig er den ganske høy, så d slipper bøye deg så mye for å legge i/ta ut barnet o.l

 

Har hatt hund inntil nylig(gammel, så han er død nå), og har trilla masse turer med han og vogna rundt om her, vinter som sommer:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Tiden flyr så fort om dagen at jeg rekker ikke skrive så mye her inne... Skal skjerpe meg! he he

 

Kjøpte oss vogn på lørdag og er sååå fornøyd. Det ble en Teutonia Spirit med hardbag på oss. Eller, har ikke kjøpt bagen enda men tenker å ta en tur over til Sverige en dag å kjøpe den der. Tror ikke vognen egner seg noe særlig på slaps/våt snø men ellers har jeg hørt at den er grei å trille! Og så er den jo så fin å se på!!!! synes jeg da... :-)

 

Var en tur til jordmor i dag på rutinekontroll. Hun målte symfysen for første gang og jeg ligger nesten over kurven med 23cm. Det synes jeg var mye, men hun forsikret meg om at stor mage ikke betyr stor baby... Hvordan ligger dere ann? Jeg er ellers høy/slank/normalt bygd.

 

Vi tenkte å reise inn til Sandvika på barnas hus i løpet av de neste dagene for å kjøpe bilstol. MaxiCosi Cabriofix med base for seler kommer på rundt 2000kr om jeg ikke husker feil. I hvertfall 400kr rabatt på stolen og 300kr rabatt på basen. Er jo masse penger spart!!!! :-) Eneste negativet med tilbudet er at det ikke gjelder svarte stoler...hmmmm...

 

Er det flere som har hund?? Kanskje vi skulle lufta bikkjene sammen en gang... :-)

 

Ha en fin ettermiddag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! Tar en rolig dag idag, har jobbet så mye i det siste at jeg syns jeg fortjente det. Er stiv og støl i hele kroppen så skal komme meg til tregingssenteret og gjøre litt yoga tenkte jeg... Strekke og tøye litt. Har vært ute og ruslet en tur i det fine høstværet etter at jeg fulgte storebror i barnehagen. Høstluft er deilig. =)

 

Var på sykehuset igår på samtale, siden jeg hadde et dramatisk keisersnitt sist. Hadde fin og betryggende samtale med en jordmor der og skal få gå til henne på fast oppfølging, det syns jeg var bra. Drammen sykehus er ikke det mest sjarmerende stedet jeg kan tenke meg, men det føles bedre å skulle føde der når man blir kjent med jordmødrene og sånn. Har begynt å få en tro på at jeg kanskje kan få en normal og ok fødsel denne gangen. Men men, det viktigste er at alle overlever, uansett hvordan det hele foregår.

 

Har ennå ikke vært på noen kontroll hvor de måler symfysen, skal på det neste uke. Sist hadde jeg store symfysemål, men babyen var sånn passe liten, 3 kg en uke før termin. Jeg har litt lang rygg, mente noen da, og da blir gjerne symfysemålene litt på den større siden (?) .

Ha en fortsatt fin høstdag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello girls!

Ja, da er det bare en dag igjen å jobbe:-) Både gleder meg og gruer meg. Gleder meg til å slappe av og nyte resten av svangerskapet og gruer meg til å gå så mye hjemme alene... Uansett hva som skjer framover så kunne jeg ikke jobbe mer pga fysisk tungt arbeid, så jeg får svangerskapspenger fra mandag!!!

 

Til gravidemeg 07+10: Så bra at du har vært til samtale hos din "egen" jordmor og føler deg tryggere på at denne gangen går det bedre ;-)

 

Jeg målte symfysen for første gang forrige tirsdag, og jeg lå nesten utenfor skjema. Var 23 cm lang. Men som jordmor sa, så betyr ikke store mål nødvendigvis en stor baby... heldigvis.... Jeg har også lang rygg (har jeg hørt), kanskje det er litt av grunnen hos meg også??!! Hvor høy er du gravidemeg 07+10? Jeg er 178cm.

 

Ha en fin ettermiddag i dette fine været!!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig høy, 171, har bare litt lang rygg i forhold til beina liksom...

Hørtes digg ut å bli sykmeldt allerede... sukk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Hvordan er formen?? Håper det går bra med dere :-) Jeg er blitt bedre i bekkenet etter at jeg sluttet å jobbe og nyter dagene i dette fine høstværet!!

Flere som har sluttet/trappet ned jobbingen?

Noen som har lyst å gå en tur en dag? Bli litt kjent..... Vi har en hund som maser etter frisk luft :-)

 

Have a nice day!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her inne om dagen.... :-)

Fortsatt bare bra med dere håper jeg... For min del er det bare en liten bekkenlåsning på venstre side av "rumpen". Trodde jeg hadde bekkenløsning men legen fant ut at det var bekkenlåsning. Det er vondt å gå trapper, reise seg fra sittende og liggende, snu seg for å komme ut av bilen etc. Flere som sliter med noe av det samme?

Helt ukjent for meg dette og tar gjerne i mot gode råd :-)

 

Æsj for et drittvær... Får holde seg inne i dag!!

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ikke mye aktivitet her. Kjedelig med den låsninga, har du vært til kiropraktor eller manuellterapeut? Stortsett kan slikt løses med et par behandlinger.

 

Skitvær idag, ja, stakkar barnehagen skulle ut å gå tur i "skogen" og alt, blir vel neppe utelunsj på den turen da.

 

Er i dårlig form selv, kvalm, så orker ikke med så mye om dagen. Har ingen andre plager, men det er kjipt nok, så trenger ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! God høst alle sammen. Håper formen er bra! Hadde tilsvarende bekkenlåsning ca 1 mnd siden, men gikk over etter et par uker. Vondt!

Jeg har vært i god form, men nå er jeg helt slått ut med forkjølelse og litt feber. Utrolig kjedelig! Også blir man bekymret for det meste... Er iallefall ikke svineri-influensaen! Litt stressa over alt man skulle ha gjort osv, men må bare melde pass. Uff, mye syting denne gangen, men sånn er nå det;-) Ellers er alt på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg bor i Mjøndalen i Nedre Eiker og har termin i januar.

Er snart 26 år. Kunne gjerne tenke meg å treffe andre gravide i området :-)

 

Noen som planlegger et treff i nær framtid?

 

Klem

Midtvinterbarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Det er opprettet en facebook-gruppe for oss med termin jan/feb 2010 som bor i Røyken!

Den heter Røykenjenter med termin jan/feb 10

 

Koselig hvis flere melder seg inn :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Måtte bare inn å dytte dette innlegget litt :-)

 

Ingen flere som vil melde seg inn i gruppa vår på facebook?

 

Vi er tre medlemmer så langt!!

 

Ha en fin dag :-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er planlagt treff for "Drammens-jentene" torsdag 12. nov kl 12 på Picasso og tirsdag 19.nov kl 19 på Jonas B Gundersen. Alle er velkomne på treff!

Vi har også egen facebook gruppe som heter Bim-treff Drammen jentene hvis du vil melde deg inn der og få mer info om treff, tid og sted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei igjen!

 

Hvordan går det?

Har dere født enda? :)

 

Ville bare si at det fortsatt er aktivitet på facebook siden vår og vi har blitt 7 medlemmer som alle bor i Røyken! Gå inn på: røykenjenter med termin jan-feb 2010. Veldig koselig om vi blir flere :-)

 

Lykke til med fødsler jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...