Gå til innhold

BiM treff i Røyken-Drammen omegn?


annepålandet1

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen flere fra Røyken-Drammen her?? Innflyttet til østlandet for ca 3 år siden og vil veldig gjerne bli kjent med andre gravide..

 

Flere som har lyst å treffes på et BiM treff?

 

Klem Annepålandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Inne på treffsidene er det opprettet et treff onsdag 12. august for buskerud-mammaer. Meld deg på der hvis du kan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Røyken kommune:-) Også innflytter, bodd her i 2,5 år.

 

Buskerud er jo digert da, og mange bor sikkert nær Drammen, er jo et godt stykke fra Røyken egentlig. Vet ihvertfall ei til her som bor i Røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere Røyken-jenter!

 

Røyken er jo bare en svipptur unna! :) Bli med på treff på onsdag som kommer, meld dere på under BIM-treff og i forumlisten der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er også innflytter til Røyken, har bodd her i ca 2,5år. Har ei jente på 14 måneder, og venter nr 2 ca 20 januar. Jeg er gjerne med på treff - det er alltid hyggelig å bli kjent med noen i "nabolaget"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

Da har vi kommet hjem fra en uke i syden og kunne derfor ikke bli med på BiM-treffet som var!

 

Saladfingers og smiler77: Koselig å høre fra andre Røyken-jenter.. Vi er rundt samme alder også ser jeg!Saladfingers, er det ditt første barn?

 

Gleder meg til å høre fra dere :-)

 

annepålandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei annepålandet, salad fingers og smiler77, jeg bor også i Røyken kommune =). Vi flyttet hit fra Oslo for 2 år siden. Er født i 78 jeg og, og har en 2-åring fra før.

 

gravidemeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer litt av å kikke innom her på terminklubben, jeg!

 

Hvor i Røyken holder dere til, jenter? Jeg bor i Slemmestad og har ei jente på snart 21 måneder, venter jente nr.2 nå:-) Bodde i Oslo en stund før vi flytta ut hit, før det utenlands ett år og ellers litt rundt om...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

 

Jeg bor på Røyken jeg, veldig på grensa mot Spikkestad! Har også bodd litt rundt omkring men i hovedsak på østlandet.. Min datter er 11 år, og tror jeg venter en gutt mens mannen tipper jente :-) Skal på ultralyd på mandag så da får vi vel svar.... Håper jeg!

 

Annepålandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg bor i Røyken, like ved Røyken sentrum. Jeg var på ul på mandag, og venter mest sannsynlig jente nr 2 (jordmor var ikke 100% sikker, så det blir spennende å se).

 

gravidemeg 07+10: hyggelig med enda ei Røyken-innflytter-jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere, jeg bor i Spikkestad. Jeg skal også på ul på mandag, innbiller meg at det er gutt siden de fleste ser ut til å få det samme som de fikk første gang, samtidig som jeg har vært mer kvalm og det er litt roligere i magen enn sist. Spennende. Hvor jobber dere hen folkens, jeg jobber mest hjemmefra og er en god del i Oslo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Åhhh nå gleder jeg meg til i mårra, da skal vi på ultralyd! Håper jordmor klarer å se hvilket kjønn bebisen har! Jeg tror gutt og mannen jente... he he...

 

Jeg jobber på Røyken men tror jeg vil holde yrket mitt for meg selv litt til.... Maaaaange som vet hvem jeg er (fordi vi er bare 4 jenter), men som ikke kjenner meg eller vet hva jeg heter! Det er et helt normalt yrke altså.

 

Skal dere bli med i barselgrupper? Jeg er litt i tvil for min del, har hørt så mye forskjellig! Var med i en gruppe med min datter, men vi ble oppløst etter kort tid desverre. Ingen hadde noe å snakke om bortsett fra bebisen da, veldig stor aldersforskjell, mange hadde flere barn osv. Det funket bare rett og slett ikke..... Tenker litt at det hadde holdt om vi bare var 4-5 stk og ikke 12-13stk som vi var den gangen... Hva mener dere? Egne erfaringer?

 

Nei nå får jeg vel finne senga vel! Blir en spennende dag i morgen :-)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også veldig til idag! Ultralyd. Juhu. Håper alt står bra til og at vi får se hvilket kjønn det er. Skal du også føde i Drammen, annepålandet?

 

Jeg var ikke med i noen barselgruppe sist. Det føltes ikke helt naturlig, og så hadde jeg mange venninner fra gammelt av + familie som fødte ganske samtidig, så det var egentlig nok babyprat med dem. Føler ikke det store behovet denne gangen heller, men om vi fire(og om det dukker opp flere i området) vil treffes når babyene er født, hadde det vært koselig det. Det kan vi jo se på. Vi er ihvertfall like gamle ca og ingen førstegangsmødre, og det er jo en god start, hehe.

 

Lykke til på ultralyd til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem fra ultralyd og jordmor ville bli veldig overrasket om det ikke var en liten jentebaby. Så da fikk mannen rett.. he he he...

 

Alt stod bra til med veslejenta og ut fra div.målinger satte jordmor termin til samme dag som min, altså 26 januar.

Det er jo over 11 år siden jeg var på ultralyd sist og jeg må si jeg ble positivt overrasket over hvor mye vi fikk se. Telte fingre og tær, sjekket for leppespalte, viste oss alle organer og målte masse. Fikk også se at hun sugde tommelen.. Det var sååå søtt... Var veldig lettet og glad når vi gikk ut sykehuset for å si det sånn :-)

 

Ja jeg skal også føde Drammen!

 

Vi Røyken-jentene kunne jo kanskje prøvd og holdt kontakten fram til babyene er født og se om vi kanskje kan møtes en gang?? Jeg synes i hvertfall det hadde vært koselig. Nettopp pga termindato, alder, bosted og at vi ikke er førstegangs. Og at vi ikke er for mange... ;-) Jeg er litt sjenert skjønner du og langt i fra den som snakker høyest og mest.. he he

 

Gleder meg til å høre hvordan ultralyden din gikk i dag, gravidemeg 07+10.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi kanskje hos samme dama idag, koselig litt eldre jordmor?

 

Vi skal ha en liten gutt til, det var veldig koselig å se alt alt var bra, og han snurret noe veldig rundt til alle kanter. hehe. Det gjorde storebror i magen også, så vi tror nå at de blir litt like. Hadde morkaka foran denne gangen, så det var derfor jeg ikke har kjent så mye til romsteringen. Termin 21. januar. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med friske babyer i magen, gravidemeg og annepålandet!:-)

Var på UL for et par uker siden, alt bra og ny jente på vei her! Har fødeplass på Bærum, der fødte jeg sist. Termin ca 18 jan.

 

Var heller ikke på barselgruppe sist, hadde bre èn bil da, og den brukte mannen min, og buss fra Slemmestad til Røyken er klønete, samt at de aldri går når det passer. Hadde i tillegg et par stk i gata her som fikk barn i samme periode. Er heldig at det faktisk er et par jenter til i denna gata som skal ha baby nå fremover, så da er jeg ikke helt alene om å være hjemme på dagtid her:-)

 

Er gjerne med på et treff når den tida kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Fint å høre at alt står bra til med babyene deres. Jeg synes det er kjempespennende med ultralyd.

 

Vi er veldig spente på om det faktisk kommer ei jente - jordmor var veldig usikker. Tror nok vi må ha både et jentenavn og et guttenavn klart.

 

Jeg er gjerne med på treff. Jeg var med i barselgruppe sist og har litt blandet erfaring. Vi var veldig mange (tror 11 stk.), og da blir det fort masete å møtes alle sammen. Men vi er 5 stykker som fortsatt møtes - på kveldstid uten barn, og det er veldig koselig.

 

Det går jo ann å møtes til lunsj på Classic Pizza en søndag formiddag...vi har termin så tett opp til hverandre så vi har sikkert mye å prate om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God kveld jenter!

 

Går det fortsatt bra med dere? Her i huset er alt som før. Datteren min sa forresten her om dagen: Mamma, jeg synes magen din blir større for hver dag jeg :-) Og så strøk hun magen... Da ble jeg glad og rørt :-)

 

Har dere noen råd ang barnevogn? Lurer litt på Teutonia Spirit3 med soft/hard bag... Vanskelig å bestemme seg!

 

"Hjemme alene i helga klem"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, fortsatt bra her. =) Vi har faktisk Teutonia Spirit fra forrige barn og har vært kjempefornøyd. Det er en 2006-modell, og jeg syns den har vært solid og stødig. Digg med tre hjul med svingbart forhjul, uten at vogna er for liten, sånn som Quinny-vognene f.eks. Men det kommer jo nye vogner og modeller hvert år, så jeg vet ikke om dette er annerledes nå enn for 3 år siden.

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "sambygdinger"! Koselig at det er flere fra Røyken og omegn her! Jeg er også "innflytter" og bor på Midtbygda. Opprinnelig fra Asker som ikke er langt unna det heller;-) Jeg hadde termin 9/1, men etter ultralyd ble det endret til 29/12. Grusomt! Men jeg tror og håper at det drøyer til januar. Skal føde på Bærum sykehus. Det er forresten en gutt! Spennende. Første barnet. Håper formen deres er bra og nyt det fantastiske høstværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å knipe igjen da Banos, hehe:-)) Håper derimot selv å føde i desember, vil helst ikke ha mer enn 2 skoleår mellom barna....

 

Noen av dere jenter som er hjemme på dagtid, forresten? Jeg er hjemme, har jenta i b.hagen mellom kl.8 og 12, så er hun sammen med meg resten av dagen. Er ikke så mye fart i en smådårlig mamma med kul på magen, så er greit at hun får lekt litt med andre noen timer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

Banos: koselig med enda ei Røykenjente :-) Velkommen hit! Er du også innflytter eller?

 

Hvordan er formen da jenter? Jeg er fortsatt i fin form men det begynner å merkes litt på bekken/rygg og humøret ... Huff jeg har hatt noen dager hvor lunta har vært meget kort ;-) Men jeg prøver å skjerpe meg... he he he

 

Jeg jobber fortsatt fullt men i og med at jeg har et meget fysisk yrke, skal jeg søke om svangerskapspenger fra uke 41. Håper jeg får det, ellers får jeg høre med legen om sykepenger! Orker ikke jobbe fullt i hvertfall og helst bare noen timer "kontorjobb" i uka, men jeg får se... Skal snakke med jordmor den 22/9.

 

Ha en fin ettermiddag jenter :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...