Gå til innhold

Drikker dere voksne melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eventuelt hvor mye? Hvorfor?

Jeg drikker masse melk. Skummet fordi det bare er den jeg liker, men jeg ELSKER skummet melk! Drikker i perioder en liter om dagen, nå om dagen ca en halv liter.

Mannen drikker ikke vanlig melk(drikker sjokomelk:). Han mener vi ikke trenger melk og skjønner ikke at noen kan synes vanlig melk smaker godt. Han mener melk med tanke på skjelettet er bare tull siden vi er noen av de som drikker melst melk, men har mest benskjørhet.

Drikker dere melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drakk gjerne en liter om dagen før enten "plain" eller som sjokomelk :o) Kunne drikke melk (og særlig sjokomelk) til ALT! Spaghetti og o'boy? Mmmmmm... Koteletter og melk? Namme :-D

Etter at jeg fikk Leah har jeg av n eller annen grunnn hatt mye mindre lyst på melk, men drikker melk hvis jeg spiser cookies eller sjokoladekake ellerno ;o)

Skrevet

Ja, drikker masse melk, syns det er kjempegodt:) Brødskiv eller knekkebrød uten melk til er helt grusomt, og hva er vel bedre enn nybakt sjokoladekake med iiiiiskald melk til? Drikker ekstra lett melk. Leah drikker helmelk for hun trenger alle kalorier hun kan få, samboern min er også glad i melk, helst helmelk, men uansett melk går ned:)

Skrevet

Nei. Jeg liker ikke melk, og blir i tillegg fort dårlig i magen av det, så da holder jeg meg unna.

Men det blir litt sjokomelk innimellom, det må innrømmes :P

Skrevet

Jeg drikker ikke melk. På et eller annet tidspunkt i tenårene sluttet melk helt å være godt, selv om jeg kan få et blaff innimellom, feks når vi spiser komler.

Velger å tro at kalsiumet i melka er bra for beina mine, og burde nok drukket melk også, men kompenserer litt med yoghurt og av og til Biola.

Skrevet

Nei, jeg liker ikke melk og har ikke likt det siden jeg var 3-4 år og mamma sluttet å tvinge det i meg ;-)

Skrevet

Jeg ELSKER melk! Av en eller annen grunn er melk det eneste jeg bare MÅ ha for tiden. I forrige graviditet var det en av de tingene jeg ikke tålte synet av... Snålt!

Gjest jadajadajadaneida
Skrevet

Ja, jeg drikker masse melk - stort sett ett glass eller to til hvert måltid. Drikker mest lettmelk men gjerne helmek også! Helmelk smaker så mye bedre! Og ikke blir man feit av å drikke helmelk heller - det er faktisk en myte som ikke er sann :-) :-)

Melk bidrar til å hemme fettopptak i tarmen, jo feitere melk jo mer hindres fettopptaket. De fleste er ikke klar over dette. Det er blant annet gjort undersøkelser blant barn, hvor barn som drikker skummet og lettmelk er feitere enn barn som drikker helmelk..

Gjest jadajadajadaneida
Skrevet

For å legge til hvor vanvittig godt melk smaker til sjokolade og sjokoladekake! Melk - bare MÅ ha det!!!

Skrevet

Jeg drikker forresten lett eller ekstra lett. 1-1 1/2 liter om dagen.

Skrevet

Jeg drikker kun melk om det er kakao :)

Drakk mye melk som liten, men en dag ville jeg plutselig ikke ha mer.

Drikker nå biola daglig og spiser mye ost og youghurt :)

Skrevet

Drikker ikke melk. Har det på havregryn til frokost, bare.

Drakk en del skummet melk før, men etter at jeg fikk sønnen min for 10 mnd siden har det bare ikke fristet....

Skrevet

Vær litt forsiktig slik at du ikke får jernmangel da. Mye melk kan redusere jernopptaket i blodet ditt, så du bør i hvertfall unngå drikke det sammen med jernholdig mat :-)

Skrevet

Drikker ikke melk som drikke nei. Får hodepine og mageproblemer av melk. Spiser yoghurt, og bruker det i matlaging da, men burde strengt tatt brukt mindre for å holde magen i sjakk. Tar kalsiumtilskudd innimellom, og spiser en del annet som inneholder kalsium.

Skrevet

Nei, drikker aldri melk. Haaaater smaken....aldri likt det. Har hørt det samme som mannen til -MtG- pǝu ddo ʇןǝɥ ɹǝ, ang benskjørhet.

Skrevet

Nei. Liker ikke melk. Datteren min drikker heller ikke melk.

Vi spiser hvitost og drikker litt biola/yoghurt av og til.

Skrevet

Jeg drikker ikke melk,har ikke drukket melk siden jeg var 6-7 år..Liker det bare ikke.

Har prøvd å i senere tid å veie opp med andre ting,men tror ikke jeg er flink nok.Nå tåler jeg ikke melk/fløte,og det er kjempedumt for noe av det beste jeg vet er fløtegratinerte poteter.Spiser jeg det blir jeg kjempedårlig i magen:(

Skrevet

Sjeldan. Veldig sjeldan. Begge svangerskapa har eg hatt skikkelig melkekick, ellers er det berre eit glas dersom eg et f.eks. sjokolademuffins eller vaflar. Lett eller ektra lett.

Mannen MÅ ha melk til frukost ellers fungerar han ikkje. Eldste likar og godt melk, lille tåler det ikkje, men elskar havremelk.

Skrevet

Vi drikker sjeldent melk. Jeg liker det ikke så godt, men kan drikke det om den er iiiissskald! :o) Samboeren drikker melk, både lett og hel trur jeg. Men legger merke til at han sjeldent kjøper det for å ha til mat. Han drikker juicen jeg kjøper og evn biola. Vi spiser mye ost da :)

Skrevet

Kun i kaffen eller iskaffe.....

Men synes du det er godt så og må ha det er det kanskje noen stoffer trenger.......

Men jeg spiser mye ost da.

Skrevet

En cortado i lunsjen med lettmelk og skummet kulturmelk på frokosten, ellers ikke. Er glad i melk og skulle gjerne ha drukket mer, men nøyer meg med denne mengden. Man orker jo mindre ordentlig mat når en drikker mye melk.

Begge jentene har hatt sterk melkeallergi og meieriprodukter var ikke en del av kostholdet vårt på flere år. Nå liker yngste kumelk, mens eldste sverger til vann og havremelk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...