Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disneykanalen sendte film med dubbing på feil språk i dag noe min mann kommenterte til meg og lo. Da svarte vår datter: "nei, det er ikke feil språk, de snakker tysk fordi de er i Frankrike!" Etter noen sekunder måtte hun innrømme at det var visst feil likevel... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe..

søsteren min på 6 år spurte i går: hvorfor har du 2 store poser med hundemat? jeg svarte at jeg hadde prøvd et nytt for til hunden men at hun ikke tålte det så jeg måtte tilbake til det gamle..

"hvorfor skulle du prøve en annen type"? spurte hun.

fordi hun er så tynn og det er mer fett i det sa jeg.. "hvorfor skal hun bli feitere? fordi du er feit?" hehehe

Skrevet

Emma maser om å få en lillesøster. Så sa jeg nei,det skal ikke mer småbarn inn i familien vår nå,uten om når hun blir voksen og får barn selv,så ser hun på meg med det rare blikket og sier: Nei mamma,da får jeg vondt i tissen!

Hehe,jeg har ikke fortalt henne at det gjør vondt å føde!

Skrevet

Jeg og sønnen min (4) drev og pratet om leker og sånn. Han er veldig interesert i noe som heter Baguan eller Bakuan eller hva det heter. Han sa at han ønsker seg sånn til bursdagen sin.

Etter å ha spurt han maaaaange ganger hva det var, ble han temmelig irritert og på grensen til å bli sint. Og sa: Ååååh mamma, du vet ikke noenting du. Du må lære mer vet du, for du kan jo ikke noe.

Joda....kanskje lurt det...he he.

Skrevet

Fikk barselbesøk da jeg fikk jenta mi og med hadde de ei lita jente på 3 år.

Kunne jo bli litt kjedelig, så søsteren min tok henne mes seg ned og kjøpte en melkesjokolade til henne. Vel oppe hos oss igjen ville hun gjærne gi litt sjokolade til babyn. Så svarte jeg nei, det går nok ikke, hun er alt for liten til å spise sjokolade. Hun får bare melk fra puppen, sa jeg. Hvorpå det kommer kontant fra lille jente; Sjokolademelk, med et søtt smil om munnen....he he

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Skrev den her på skravle i går:)

Minsta er veldig opptatt av å erstatte ting som ikke funker..det var en flekk jeg ikke fikk helt bort på gulvet, og da sa hun : " kjøpe nytt gulv! "

Og bilen fikk en steinsprut i vinduet i går, da sa hun: " kjøpe ny bil, mamma! "

I stad før de la seg, skulle vi synge nattasanger og samboeren klarer ikke huske NOEN sanger..driver med vranglære på den ene sangen han tror han kan, Bæ bæ lille lam..og jeg sa litt lattermild at pappa synger litt feil.

Da kom denne: " Kjøpe ny pappa! " :-))

De har lært seg en sånn regle av nevøen sin, pupp, pupp, Donald Duck..også peker de på pupp, pupp, navel og tiss. Veeldig morsomt.

De skulle legge seg og hoppet litt nakne rundt i senga vår og størstejenta utbrøt: "Donald Duck i sengetøyet mamma!" Tissen altså..syns jeg var kjempebra:D

Skrevet

Jeg er ofte inne på en blogg som er helt fantastisk koselig og artig. Hun som har denne bloggen er kjemmpeflink med ord og ei datter som sier utrolig mye rart. En blogg dere burde titte innom:) http://gunnbeate.blogspot.com/

Skrevet

Ei venninne har en sønn som er 2 år og en dag sa hun til han at du skulle egentlig hete Amadeus men da fikk hun svar kjapt; "nei, det er du som er mammadeus". så utrolig søtt sagt:)

Skrevet

Min søster har ei datter på 5 år, meget smart, og temmelig vesle-voksen. De skulle bade sammen og jente spurte hvorfor moren hadde slike merker(strekkmerker på magen) søsteren min svarte med ett smil og tullet med "at det var hennes skyld" og kom fra da hun lå i magen, da tittet jenta bare dumt på ho og himlet med øynene og sa: "men mamma, hvorfor har du sånne merker på låra og rompa da?". Jeg lo godt da søsteren min fortalte det, ho så jo nesten såret ut stakkar! hehe

Skrevet

He he he...så søt :)

Syns disse velsevoksne jenter har så mange morsomme kommentarer.

Jeg drive å spille et spill på facebook, der bl.a. kusina mi også er på lista. Kusina mi er hjemme i permisjon med sin 2. sønn. Og jeg var på besøk hos dem noen dager.

Men så hekta som jeg er, måtte jeg selvfølgelig logge meg inn (når jeg kunne da), og sjekke status og sånn. Da kom den 1. sønnen hennes bort til meg (6 år), og leste navnet til mamma'n sin. Og spurte meg: Men hvordan kan mamma være der inne og her ute samtidig? he he he.

Skrevet

Oskar ble spurt hva han heter her om dagen og sa 'lille venn'... så søtt.

Så spurte jeg om han gledet seg til å bli storebror i august, da sa han 'nei jeg vil helst ha en storesøster, jeg...'

Han er veldig opptatt av High School Musical og hver gang Zac Efron kommer på skjermen roper han 'se!se! der er pappa! pappa!' Mannen min, osm er 40 og ikke mye lik Zac syntes ikke denne er like morsom lenger...

Aner ikke hvor han tar det fra, vi kjenner ingen som ligner på han Efron..

Skrevet

Kom på en til...

Ble tatt på fersken i å smugspise en sjokolade og da spusrte min søte datter: "får lillesøster sjokomelk i puppen nå"? (hadde jo egentlig forventet meg en annen kommentar siden jeg smugspiste den sjokoladen ;-/ )

Skrevet

Haha, apropos "lille venn"; min fetter som nå nærmer seg 30 var i sine unge år veeeldig fascinert av pappa (hans onkel, altså). Pappa var kjempetøff nemlig, for han kjørte taxi- med jobbuniform og slips og greier. Og fetteren min hadde fått med seg det, at når man synes noen er litt ekstra spesielle og man er litt ekstra glad i dem (sånn som hans mamma og pappa var i ham, for eksempel), så kaller man dem "xxx, lille vennen". Så var det en dag de kom på besøk til mamma og pappa, hvor fetteren min veslevoksent kaller min far for "Anders lille vennen!", for virkelig å understreke hvor stas han syntes det var med den onkelen. Haha, stakkars pappa har i ymse kretser hett "Anders lille vennen" i 25 år nå, og det henger enda igjen :P

Skrevet

Jeg var alene med min eldste sønn, og han var ca 4 da dette skjedde.

I barnehagen hans var det så mange som fikk søsken, og min ville jo ha det andre fikk. Så jevnlig hørte jeg litt "mas" om han ikke kunne få søsken.

En dag var jeg og han på shoppingrunde, og jeg skulle ha meg en sommerkjole. Jeg fant en jeg likte, men de hadde ikke størrelsen min. Bare store størrelser igjen. så jeg sa til min sønn "Søren også, de har ikke en som passer til meg. De er for store". "Åhhh nei" sier min sønn "da kan vi ikke gå i bryllupet". " I bryllupet?" spør jeg. "Jaaaa, vi skal jo gifte oss, fordi vi skal få oss baby" sier han;) Gjett om han ønsket seg søsken;)

Og han snakket ikke akkurat lavt, så jeg tror de ansatte der fikk seg en liten latter:)

Skrevet

Søteste ever:

broren (?) til en kollega av meg opplevde at huset deres ble totalskadd i brann. De var en tur for og se på skadene og hadde med seg sin 4 år gamle sønn.

Det ble for mye for mannen og han brast i gråt. Gutten kommer da bort til ham og sier "må ikke gråte pappa, jeg kan lime jeg"

Skrevet

Min da 3 år gamle datter kom inn til meg i dusjen, så på meg og sa: "mamma, du har ikke hale sånn som pappa du!". :)

Skrevet

I dag pratet sønnen min om gud, at man kommer til himmelen når man dør osv, så sier han plutselig:

Når jeg er død skal jeg se om jeg kan finne meg noen vinger og fly til månen..

Skrevet

Jeg hadde akkurat klipt meg, og var ikke helt fornøyd.

Så spør jeg min datter på 6 år om hun syntes det var fint. Da blir hun helt still. Jeg spør igjen, og hun sier " vet ikke helt hva jeg skal si, jeg kan ikke akkurat si det er fint, men så er det jo ikke fint å si at det er stygt"

Da lo jeg godt.

Skrevet

Tidligere i sommer, da det var så pent vær hadde jeg og tvillingene mine på 6mnd vært en del ute på verandaen. Nabogutten på 6 år her vi leier hadde en venninne på besøk og de hadde titta på barna og leka på verandaen her. Etter barnas leggetid satt jeg på verandaen og hun lille jenta spør meg: Sover tvillingene nå? Før jeg rekker å svare kommer det kjapt fra nabogutten: De sover.Hører du ikke at det er stille!

Måtte le da ja:)

Skrevet

Like før sønnen min fylte 3 år (kanskje par mnd før), så hadde vi vært hjemme på besøk hos mamma. Hun bor et stykke unna. Det ble litt sent da, så vi tok toget hjem litt sent den dagen.

På toget, kom konduktøren og skulle sjekke billetten. Hadde mnd kort, så jeg tok den frem og viste den. Var nesten ikke folk på toget, så konduktøren hadde litt god tid. Så han tok billetten for å sjekke stemplingsdato nøye. Gutten stirret på han med store øyner.

Så fikk jeg billetten min tilbake. Men da reiste sønnen min seg og ropte etter konduktøren: hei mann, unsjyld....hvor er min bulett? Hei unsjyld, hvor er min bullett? Jeg må ha en bullett.

Da konduktøren ikke kom tilbake, satt han seg ned og gråt. Prøvde å forklare han at han ikke trengte billett ennå, men han var like trist.

Skrevet

Fra min barndom:

min mormor, mamma og meg skulle ta fergja på slutten av 70-tallet og min mormor prøvde seg med en spansk en og sa jeg var 4 år for å slippe å betale for meg. Da hadde jeg svart høyt og tydelig; neei, jeg er 6 år jeg!

Mamma holdt på å le seg ihjel mens mormor rødmet av skam. ;)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Skrevet av_ elev på barneskolen

Kua er et husdyr…Men den kommer også utenfor huset. Og den lever ofte på landet, men den kommer også inn til byen, men bare når den skal dø. Men det bestemmer den ikke selv.

Kua har syv sider…Den øverste siden – Den nederste siden – Den forrerste siden – Den bakerste siden – Den ene siden – Den andre siden – Og den innvendige siden. På den fremste siden sitter hodet…Og det er fordi hornene skal ha noe å sitte fast på. Hornene er av horn å er bare til pynt.De kan ikke bevege seg,men det kan ørene.De sitter ved siden av hornene.

Kua har to hull foran i hodet.De kalles ku-øyer. Kuas munn kalles mule.Det er nok fordi den sier muuhh. På den bakerste siden sitter halen…Den bruker den til å jage vekk fluer med, så de ikke faller ned i melka å drukner.

På den øverste siden – Og den ene siden – Og den andre siden er det kun hår…Det heter ku-hår og har alltid samme farve som kua.Fargen til kua heter kulør .

Den nederste siden er den viktigste for der henger melka.Og når budeia åpner kranene så renner melka ut.Når det tordner så blir melka sur…men hvordan den blir det har jeg ikke lært meg ennå.

Kua har fire ben…De heter ku-ben,De kan også brukes til å trekke ut spiker med.Kua spiser ikke så mye,men når den gjør det spiser den alltid to ganger.

De fete kuene lager helmelk,Og når kua har dårlig mage lager den ost.I osten er det hull,Men hvordan den lager hullene har jeg heller ikke lært ennå.

Kua har god luktesans…Vi kan lukte den på lang avstand. Kuas valper heter kalver.Kalvens far heter okse,Og det gjør kuas mann også.Oksen lager ikke melk å er derfor ikke et pattedyr.

Den som kommer å henter kua når den blir gammel heter ku-fanger. den sitter ofte forann på biler. Så blir kua slaktet,man heller melka på pappkartonger som vi kan kjøpe på butikken. Kuas fire ben blir sendt til snekkern. Det kalles gjennbruk.

Som man kan se er kua et nyttig dyr. Og derfor liker jeg kua veldig godt.

Lærerens kommentar: Jeg har aldri lest noe lignende.

Skrevet

Ha ha ha, ler så jeg dauer. Den siste historien var jo så bra :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...