Gå til innhold

Fikk kjeft av ei venninne nå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

mammatil2-82: Her inne er det MANGE som mener at yrkesskoleutdanning ikke er utdanning, og bachelor er lav utdanning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan på en måte forstå deg... men litt enig med venninna di også.. bortsett fra å bli flyforbanna.. hehe..;)

men du skriver at du ikke kunne tenkt deg å blitt sammen med en uten utdannelse.. etterpå nevner du blant annet snekker... så det du mener er jo at du ikke ville hatt en uten HØYERE utdannelse??

det virker nemlig som du ser på de som har yrkesutdannelse som mennesker uten utdannelse? det blir jo helt feil spør du meg...

jeg har selv gått høyskole men har en mann som har gått yrkesutdannelse.. vil ikke si han er noe enklere enn andre som har gått på høyskole/universitet... han er over 30 år og når han tok utdannelsen ble han rådet til å velge yrkesutdannelse.. har vell angret etter det og heller ville valgt å gå mer skole.. men nå er det litt forsent! men jeg er nå glad jeg valgte han likevel jeg...:)

Skrevet

Nettopp :) takk :)

Skal spare den formuleringen til seinere - for det er ikke selve utdannelsen som tiltrekker meg, det er hva en har i topplokket. Og som nevnt endel ganger kan også de uten utdannelse ha masse i topplokket :)

Skrevet

Hvorfor leser alle svart/hvitt her? ALLE som har sagt at de ønsker seg en mann med utdannelse har jo ikke sagt noe som helst om at de ser ned på folk uten utdannelse... Flere av dem har tilogmed presisert at det finnes ingen regel uten MANGE unntak.

JO der er mange enkle rørleggere der ute, men det finnes også mange fullstendig blåste statsvitere også....

Når det er sagt, HI, jeg synes du høres ut som ei fornuftig jente, og du finner helt sikkert drømmemannen snart! Lykke til!

Skrevet

så lenge mannen er samfunnsengasjert og følger med på det som skjer i verden, er ikke utdannelsen viktig for meg. Skjønt ofte er man mer oppdatert hvis man har høyere utdannelse.

Jeg har blitt forelsket i en vanvittig sjarmerende snekker, som er smart,empatisk, engasjert i politiske spørsmål og dyp så det rekker.

Skrevet

Synes du har et litt snobbete syn på utdanning vs ikke utdanning. Kan skjønne at venninna di reagerte litt, siden hun selv har en mann uten utdannelse.

Hvis du selv studerer psykologi og blir sammen med en petroleumsingeniør, er det ikke sagt at dere har all verden til felles for det. Eller vil du bare ha en mann som har studert det samme som deg?

Ville tro det ville bety mer å ha en mann som er samfunnsengasjert og oppdatert. Det har ikke så mye med utdannelse å gjøre.

Skrevet

Sier bare en ting ;)

Det viktigste er ikke å klatre til topps på karrierestigen, men å stoppe på ett trinn man trives på ;)

Skrevet

Det er faktum at kvinner leter etter menn av minst samme status, gjerne høyere, bevisst eller ubevisst. Har man høyere utdannelse selv, er det ikke så særlig ofte at man blir sammen med en mann som ikke har det.

Jeg syns ikke det er snobbete.

Skrevet

Kan jo forstå venninnen din da, selv om jeg personlig aldri hadde kjeftet på noen for et sånt utsagn.

For meg virker det mer som du søker visse kvaliteter høyt utdannede gjerne har, og det er helt greit, selvfølgelig! Men synes det blir helt feil å kategorisere mennesker etter utdannelse, for som andre og sier her, finnes høyt utdannede asosiale idioter, og det finnes fantastiske, kloke, samfunnsengasjerte snekkere :o)

Forøvrig synes jeg det er flott at du er bevisst hva du leter etter, da slipper du kanskje unna et par blemmer. Bare husk at ikke alt alltid blir som vi planlegger ;o) Lykke til i jakten!!!

Skrevet

Du maa faa önske deg hva du vil. Men hun behover ikke aa like onske ditt.

Skrevet

Skjønner tankegangen din, men tenker at det kan være dumt å låse seg veldig til en sånn tanke. Da slipper gjerne drømmemannen unna...

Jeg har selv 5 år fra Universitetet mens min samboer gjennom 10 år er mekaniker. Går helt fint (han leser veldig mye nå da)

Skrevet

Helt enig i det noen sier..Man hauser seg opp over at du ønsker en mann med utdannelse,- og det er overflatisk og fordømmende..Men at man nsker en høy, mørk og pen mann...DET er likosm ikke så farlig...Utdannelse sier jo mer om mannen, og hans evnt tl å planlegge og jobbe for å nå sine mål...Utseende derimot er det ikk enoe å gjøre med...DER er det snakk om overflatiske holdninger gitt...

Min "Drømmemann",. er høy o gmørk. Han har fullført minst 3 år på høyskole, han har fast jobb, ryddig økonomisk, snill, ærlig, med humorsom matcher min, trener regelmessig..

Men drømmemannen i virkeligheten,- gjennom ti år nå og far til mine barn har videregående, forsvaret, er høy, men ikke mørk, liker å være ute og holde på, mne trener aldri/sjelden, men er ryddig økonomisk, snill, ærlig og humor som passer.....

Det aller, aller viktigste er man "stemmer overens" med samfunnshodninger, holdninger til jobb, samme moral og forståelse for etikk...Det er noen av de mest grunnleggende holdninger som har mye å si for hvordan man lever livet..Og om ene parten er"Lat";- jobber bare når denne MÅ, snyter på skatt og avgifter, mener allle bør pase på seg selv osv, og den andre stiller opp på jobb selv om denne er "dødssyk", engasjerer seg for de som lider i samfunnet osv,- DA hjelper det lite om man har lik utdanning o gutseende er "drøm" hos partner...

Jeg kunne aldri vært sammen med en arbeidsledig..Altså, langtidsarbeidsledig, og som ikke slet med å være arbeidsledig..I disse tider rammes jo mange av det, men om man "Ikke bryr" seg om man er uten arbeid så hadde jeg ikke taklet det..Tror også jeg hadde slitt med å være sammen med en psykisk ustabil person..Rett og slett fordi når man ikke har personlig erfaring med slike lidelser så er det umulig å forstå HVORFOR og HVORDAN ting kan bli slik.....Og jeg tror jeg hadde hatt vansker med å forst en slik person...

Men så er det jo sånn da, at denne kjærligheten rammer en når en minst venter det, og da glemmes vel de fleste "kriterier",- eller hva? :o)

Skrevet

Hehehe, hvis hun ble fly forbannet vil jeg nok tro at hun følte seg litt tråkket på tærne. Drømmemann er drømmemann - ikke noe galt i å ville ha en mann med høyere utdannelse. Om jeg er enig med deg ... ikke helt;) Selv har jeg høyere universitetsutdannelse, og min forrige samboer var legestudent, men det jeg endte opp med var en profesjonell danser uten utdannelse etter videregående:) Mindre akademisk - ja så visst! Mindre samfunnsengasjert - ikke i det hele tatt:)

Men uansett det var ikke det du spurte etter - selvfølgelig er du ikke grusom som ønsker deg en med høyere utdannelse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...