Gå til innhold

Fikk kjeft av ei venninne nå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket om menn osv. Jeg er singel, og har begynt å leke litt med tanken på å treffe en ny mann... Også ble det snakk om hva slags mann jeg ville ha.... Og da sa jeg at jeg ikke kunne tenke meg å være sammen med en mann uten utdannelse. Rett og slett fordi jeg har høyere utdannelse selv, og føler jeg har mest til felles med mennesker som har det. Selvfølgelig ingen regel uten unntak, men hvis jeg skal lage drømmemannen i hodet mitt har han utdannelse. Så enkelt er det. (selvfølgelig masse andre egenskaper også).

Hun ble fly forbanna. Jeg var overfladisk og snobbete og ganske mye annet. Hun ble sikkert fornærmet, mannen hennes har ikke utdannelse. Kjempehyggelig fyr, flott på alle måter. Så det var da ærlig talt ikke et angrep på han, det var hun som spurte hva jeg så etter i en mann....

Jeg har vært sammen med flere menn uten utdannelse tidligere. og har gått lei, de har blitt for "enkle".

Nå håper jeg at jeg ikke blir halshugd her. Har ikke noe imot at folk ikke tar utdannelse, har venninner uten utdannelse... Men jeg må da få lov til å ønske meg en mann jeg har endel til felles med? Eller er jeg så grusom som hun tydeligvis mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun spør etter hva drømmemannen er, så må du jo svare ærlig. Måte på å ta seg nær av det.

I utg.pkt er det nok det samme hva slags utdannelse han har, men å drømme er jo lov.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

jeg er paa ditt parti jeg. he he, jeg traff min mann mens vi fullfoerte vaare studier paa samme college i samme fag. he he, make finner krake eller noe in den duren

Skrevet

Jeg synes IKKE du er grusom!

Er lik deg jeg, kunne ikke tenkt meg en mann uten høyere utdannelse, siste årene så har jeg ikke vært så mye som på en date med en uten utdannelse. Så får folk synes jeg er overfladisk, snobbete og det som verre er :)

Skrevet

Hadde du sagt fin rumpe, veltrent kropp, vakre øyne osv hadde du vært ovetfladisk..... utdannelse har jo ingenting med det å gjøre. Jeg kan skjønne tankegangen din. Selv er jeg sammen en med svært liten formell utdannelse, men det merker jeg ikke engang så alle er forskjellige:)

Skrevet

Jeg er enig med din venninne :)

synes du heller skal søke etter en mann som er snill,grei,trofast, grei økonomi

det setter jeg høyere enn en utdannelse...

du går kanskje etter hvordan bil og hus + inntekten hans også da kanskje?

Skrevet

Det er utrolig mange mennesker uten utdannelse som ikke er "enkle" av den grunn. Mange i dag som er over 30 år trengte ikke utdanne seg fordi det allikevel var enkelt å få jobb og arbeide seg oppover. I dag "må" man ha utdannelse for å få en bra jobb, men det var ikke tilfeller for noen år tilbake.

Jeg synes kanskje du er litt forutinntatt ang. mennesker uten utdannelse. Plutselig står drømmemannen der, smart og intelligent men uten utdannelse :o)

Skrevet

Er litt enig med venninna di, uten at jeg hadde blitt fly forbanna ;o)

Utdannelsen hadde aldri vært det første jeg hadde sett etter...

Heller andre ting man har til felles. Og ikke minst personlighet!

Skrevet

Hehe, absolutt ikke, bil og hus er meg revnende likegyldig. At jeg ønsker meg en med utdannelse går mer på det at da har jeg endel til felles med ham. (i de fleste tilfeller. finnes sikkert masse menn med utdannelse jeg har null til felles med, og menn uten utdannelse jeg har masse til felles med.) Det er ikke noe must, men ønsker meg en mann jeg har endel til felles med. Tar naturligvis ikke en utro voldelig mann bare fordi han er høyt utdannet! Satt litt på spissen...:)

Og treffer jeg drømmemannen avviser jeg ham ikke dersom det viser seg at han er snekker :)

Skrevet

En mann uten utdannelse...? Vil det da si ingen utdannelse, type ikke gått på skole siden ungdomsskolen?

Jeg har flere venninner som ser litt ned på menn med yrkesskoleutdannelse (murer, elektriker osv) og det synes jeg er latterlig!!! Selv om de ikke har høyskole eller universitetsutdannelse betyr ikke det at de er "enkle", og ofte tjener de mer enn høyskoleutdannede;)

Skrevet

er enig m venninna di, selv om jeg ikke hadde fyra av den grunn.

Når det er sagt, mente jeg det samme som deg for maange år siden. Skulle ha meg en akademiker, jeg..Hehe. Skal legges til mitt forvar at da jeg var så snobbete, var jeg ung:-) Men jeg kom fra en familie der alle hadde god utdannelse, og gode jobber.

men så møtte jeg "sjølvaste", som fullførte svennebrevet sitt rett etter vår første date. Han er ikke enkel, dum eller noe som helst.

setningen din "Jeg har vært sammen med flere menn uten utdannelse tidligere. og har gått lei, de har blitt for "enkle". " synes jeg er kvalmt snobbete, skal jeg være ærlig.

.

Lykke til på jakt etter drømmemannen. Husk ; Det enkle er ofte det beste...

Skrevet

Sånn oppi hodet mitt ønsker jeg meg en mann med høyskole/universitetsutdannelse.

Det betyr ikke at jeg ser ned på de som har yrkesskoleutdannelse, for det gjør jeg absolutt ikke. Har flere venninner med slik utdannelse, og de er supre. Jeg har også vært sammen med to menn med yrkesskoleutdannelse. (snekker og murer, hvis det har noe å si ;)) Og de forholdene har røket fordi jeg begynner å kjede meg, synes de er enkle. F.eks har ikke de vært det aller minste interessert i studiene mine (holdt på med utdannelsen på den tiden), mens det var noe som var viktig for meg.

Hvis jeg tråkker på noen tær beklager jeg. Jeg ser IKKE ned på mennesker uten utdannelse. Tenker ikke på det sånn i hverdagen. Men når jeg skal fantasere om drømmemannen har han utdannelse. (utdannelse. Ikke masse penger. Penger betyr null i denne sammenheng)

Og dukker drømmemannen opp og er snekker sier jeg ikke nei takk av den grunn altså :)

Skrevet

Hehe, det er jeg helt enig i. Den var ordentlig snobbete og ufin. Dette gjaldt to menn, og de var enkle, og jeg ble lei dem. Enkelt og greit.

Kommer ikke fra noen akademikerfamilie eller noe, og har ikke noe imot mennesker uten utdannelse. Utdannelseskravet mitt har bare bakgrunn i at jeg ønsker meg en jeg har mye til felles med. Og generelt sett har jeg mer til felles med mennesker med høyere utdannelse enn med mennesker uten høyer utdannelse. Men dette er en regel med MASSE unntak!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tror du blir litt misforstått her, trillelille. Slik jeg tolker det er det ikke viktig for det at en mann har en flott og fancy utdannelse, men heller mer det at han har valgt og gå den veien fordi han er såpass "oppegående". Jeg har ingen høyere utdannelse selv, ei heller sambo, men jeg merker at samboeren min nå gir meg mer enn hva min eks gjorde, i form av at det går ann å kommunisere med han om ting som betyr noe i den vide verden, kontra hvem som hadde hva på matpakka på jobb.

Skrevet

He he, tenkte akkurat som deg jeg. Min drømmemann måtte ha lang utdannelse sånn som meg. Så møtte jeg drømmemannen og han var baker.. Ikke helt det jeg hadde sett for meg da jeg satt og drømte, men så mye bedre! Jeg er i tillegg så innmari stolt over han for han kan så mye jeg ikke har peiling på der jeg sitter med bøkene mine.Så jeg har full forståelse for drømmen din, men kanskje du blir overrasket sånn som meg. Nå skal det i rettferdighetens navn nevnes at han faktisk HAR 6 års utdannelse fra Frankrike, men han er bare ikke Blindernnerd som meg.

Skrevet

Jeg er litt enig med deg, jeg... Nå får sikkert jeg hodet kappet av meg også, men slik er det.

Penger har veeeldig lite å si, men jeg ønsker å dele mitt liv sammen med en mann som i likhet med meg har høyere utdanning.

Men egentlig er det ikke utdanningen i seg selv som er viktigst, det er innstillingen til livet.

Jeg ønsker med en mann som higer etter å lære nye ting, og som har selvdisiplin og intelligens nok til å klare å nå de målene han har satt seg.

Jeg ønsker en mann som higer etter å oppnå noe, og som jobber for å utvikle seg selv, og stadig lære nye ting.

Jeg ønsker rett og slett en vitebegjærlig mann.

Og sjansen for at en mann med høgskole/universitetsutdannelse har dette vitebegjæret, ønsket om å utvikle seg selv, og selvdisiplinen og intelligensen jeg ønsker, er større enn at en snekker, murer eller sjømann har disse kvalitetene.

Dersom jeg imidlertid hadde møtt en mann med disse kvalitetene, uten utdanning, ville jo ikke det ha betydd noe. Det er jo kvalitetene, og ikke utdanningen i seg selv som er målet.

Men nå har jeg allerede funnet den akademikeren jeg ønsker å dele livet mitt med;)

Skrevet

Palmesus og Studentmammaen - dere har skjønt det :) Takk :) (var mange andre som skjønte det også da, så takk til alle dere også)

Skrevet

Jeg forstår deg.

Men om han holdt på med en høyere utdannelse det hadde vel gått?

Skrevet

Javisst :) Og om drømmemannen viser seg å være snekker går det fint det også, drømmemannen kommer i mange varianter ;)

Skrevet

Hmmm....synes mange her undervurderer mennesker uten utdannelse.

En snekker kan være like interessan som en universitetsutdannet...

En av mine venner har ikke utdannelse etter videregående. Han har jobbet seg opp i et firma og sitter nå som salgssjef i et stort firma.

Han reiser hele verden og er en av de mest besleste og smarteste menneskene jeg vet om.

Og min lillebor...har ingen utdannelse, men en livserfaring uten like selv om han kun er 25 år. Han vet alt og er et vandrende leksikon.

En tidligere klassekamerat er utdannet lege og holder på å utdane seg til kirurg. Alt hun vet er medisin...nesten ingenting annet..

Så jeg er nok litt enig med veninnen din...og en del av kommentarene dine var ganske fordømmende og snobbete.

Men om du vil ha en likemann, hvorfor ikke?

Skrevet

Like barn leker best.

Sånn er det.

MEN - det er jo ikke utdannelse på papiret som er det viktige tenker jeg.

Jeg kunne også hatt en mann med mye alm.kunnskap og som var smart på andre måter.

Det finnes jo mange idioter med utdannelse...

Skrevet

Helt enig :)

Og idioter med utdannelse finnes i bøttevis - har en slik eks ;)

Skrevet

Du vil ha en likemann tenker jeg. Og blir tiltrukket av intelligens.

En du kan snakke med om livets viderverdigheter og da som kan nå opp til det nivået du er.

Det er ingen skam i det.

Jeg er sånn selv, selv om jeg ikke går etter utdannelse, men hva som berører seg i topplokket.

Har vært gift med en uten høyere utdannelse som er way smartere enn meg selv. Han er som sin far- en altmulig mann. Som trives som en 'mørkemann' og nødvendigvis ikke har et behov for å vise alle hvor smart han egentlig er. Det gjorde han litt mystisk husker jeg. Ja ja, på den tiden- små barn store gleder.

Min nåværende kjæreste har også høyere utdannelse, men hun kunne likegjerne jobbet med noe annet. Når sant skal sies tiltrekkes jeg av at hun er klok og dyktig og selvsikker i sin jobb. Det gjenspeiler en del av personligheten også.

Hun ble nok ille berørt hun venninnen din.

Gudd løck huntin' those smart men;-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...