Gå til innhold

Ikke bli så feit som meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette klarer du, HI. Ikke gjem deg i kroppen din.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bry deg om alle disse slemme menneskene. Ta tak i kroppen din og gi den en skikkelig makeover.

Skrevet

Kjære HI.

Jeg vet så godt hvordan du har det....

Og jeg skulle så gjerne hjulpet deg i gang.

Jeg føler nemlig jeg begynner å få kontroll.

Gått ned 25 kg og skal ned minst 25 kg til. Det er lavkarbo som er i ferd med å redde livet mitt. Ønsker du å lese om det så er det masse fin info på www.lavkarbo.no. Det er ketolysekuren jeg går på. Kan også lese om den på www.ketolyse.no.

Etter utallige mislykkede kurer og så mye sinne på meg selv, så føler jeg endelig at motivasjonen om et bedre liv har tatt kontroll over livet mitt. Jeg ønsker så inderlig at mine barn skal vokse opp med en frisk mamma...Det ønsket tviholder jeg på fra jeg våkner om morgenen til jeg legger meg.

Er det noe jeg kan hjelpe deg med, så rop ut! ;o)

Skrevet

Tusen takk for kjempefint svar! Du har helt rett i at jeg må endre min innstilling. Takk for råd og støtte! :)

HI

Skrevet

Gratulerer med ditt vekttap og lykke til videre!!

Og masse takk for rådene dine! Skal følge dem! Absolutt! :)

HI

Skrevet

Da er jeg medlem på vektklubb :) Here we go!! Takk!! :)

HI

Skrevet

Anonym 19.24 og 19.33 : Tusen takk begge to! Jeg SKAL klare det! :)

HI

Skrevet

Tusen takk for linken anonym 19.18!! :)

HI

Skrevet

Tuuusen takk til deg anonym 19.44!! Og du har vært virkelig flink og jeg ønsker deg også masse lykke til videre!

Takk for linken, skal sjekke den!

Skal prøve å være like flink som deg!!

HI

Skrevet

Om Hi har brukt medisiner mot depresjonen kan hun ikke bruke Reductil. Det er også en rekke andre sykdommer/tilstander som gjør at man ikke kan bruke det og om det er store porsjoner med mat og gotterier som er grunnen for den høye vekten vil ikke legen foreskrive det.

Skrevet

Når jeg klarer det, så klarer du det også!! ;-))

Grav etter krefter til å klare det HVER eneste dag, og se på den nydelige familien din hver eneste dag. De er motivasjon nr 1 for deg!!

Stor klem fra

Anonym fra 19:44.

Skrevet

Hei HI!

I januar 2009 veide jeg 125 kg. I dag er jeg nede i 94.:) Jeg er 30 år og

har aldri klart å slanke meg før.

Jeg bestemte meg i desember for at NÅ er det nok! Jeg meldte meg på libra kurs, bestillte time hos legen og meldte meg på vanngym for overvektige. I midten av januar begynnte jeg med maten. Gikk på kurs og fulgte litbra sitt opplegg til punkt og prikke (libra er ganske likt grete roede bare mindre kaloritelling og myyye fiber)Første uken gikk jeg ned 2.5 kg og da hadde jeg ikke trent noe! Jeg var litt sulten, men valgte å se på sultfølelsen som en "seier over meg selv". Jeg var hos legen og fikk reducil noe som hjalp i forhold til sultfølelsen.

På vanngym traff jeg flere i samme situasjon som meg selv. Jeg trente for harde livet og nøt følelsen av å endelig bruke kroppen min igjen!

Etter et par mnd hadde jeg gått ned 10 kg og jeg bestemte meg for å hoppe på tilbudet fra jobb om gratis treningssenter. Ja, det var flaut de første gangene- men nå syns jeg det er helt topp. Det er så deilig å kunne løpe opp trapper uten å måtte sette meg ned på toppen... Føler meg så mye bedre! Dessuten er senteret åpent til alle døgnets tider- ofte trener jeg før jobb og da er det ingen der.

Jeg forteller ikke dette for å skryte av meg selv, men for å motivere deg! Vil absolutt anbefale å melde deg på kostholdsveileding av et eller annet slag, sjekk om det finnes opplegg for overvektige i ditt nærmiljø, skaff deg ny fastlege som har peiling på overvekt. Sjekk opp om operasjon er noe for deg. Det er ikke bare til å trene og spise sundt! Du trenger hjelp til å overkomme matavhengigheten din.

Sender deg mange klemmer og ønsker deg lykke til. Dette klarer du!!! Det er deilig å ha kontroll over livet sitt!!!

Skrevet

Har ikke brukt medisiner nei... Fastlegen min oppga som grunn til at jeg ikke fikk den at den hadde bivirkninger og at hun hadde tro på at jeg kom til å klare det med sunn mat og trening...

HI

Skrevet

Takk for motivasjon og gratulerer med ditt vekttap. :) Operasjon er ikke aktuelt for meg nå og håper det ikke blir det. Skal klare dette på egenhånd :) JEG SKAL! :)

HI

Skrevet

Det viktigste er at du får en kropp du blir fornøyd med, HI. Ikke at du skal greie alt selv. Du greier nemlig alt selv selv om du får hjelp. Det er du som må ta tak i å bruke de resursene som er tilgjenglige. Skjønner godt at du ikke vil opereres, men før du tar bastant stilling til sånt syntes jeg du bør få litt hjelp til å komme i gang. Heier på deg.

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til!!!:)) Du virker som ei flott jente!

Godt å se at det fremdeles finnes folk som viser litt forståelse og empati der ute, for alle de som sliter med seg selv..

Skrevet

Lykke til, kan du ikke holde oss litt oppdatert på hvordan det går?

Skrevet

Vær min venn! :)

Jeg har kjent meg igjen i mye av det du har skrevet nå. Takk for at du deler disse tankene med oss!

Skrevet

Anonym 21.58, jo det kan jeg godt :)

HI

Skrevet

Vil ønske deg lykke til, HI, jeg har stor tro på deg!

Første skritt er å erkjenne at man har et problem og at man trenger hjelp, og det har du gjort! Sett himmel og jord i bevegelse for å få den hjelpen du FORTJENER.

Ang de menneskene som lo og ropte til deg da du trente... Det er DE som er skremmende, ikke du... Skremmende holdninger til medmennesker, fatter ikke at det går an å være så jævlig.

Mange klemmer, stå på, KREV å bli hørt og sett når du søker hjelp.

Du klarer dette!

Skrevet

Blir helt overgitt over hvor mange snille mennesker det er der ute!

Tusen takk for fine ord! :)

HI

Skrevet

Hei!

Sender min fulle støtte til deg, og et lite tupp i rævva ;) (i god mening altså) Jeg gikk ned 40 kilo for to år siden, har nå jobbet for å stabilisere meg de siste to årene, og nå skal siste innsats og 15 til av :)

Jeg begynte med Reductil, og for å være ærlig hadde jeg aldri klart det uten, har ikke så stor selvkontroll :)

En ting som er utrolig viktig er å ha realistiske mål! For meg var det helt håpløst å veie meg hver uke, ble bare demotivert av det, så jeg råder deg til å veie deg 1-2 ganger i måneden, på samme dag og tidspunkt. Da ser du den mer langsiktige virkningen :)

Så må du bytte fastlege så du får en som forstår deg og kan hjelpe, for de finnes der ute :) Min lege støttet meg og ga meg Reductil, siden har jeg fått henvisning til bukplastikk for å fjerne overflødig hud :)

Jeg signerer med mitt eget nick, sånn at hvis du ønsker kontakt kan du finne meg igjen :) Husk du er ikke alene om dette :)

Og viktigst av alt, slutt å synes synd på deg selv :) Slutt å si stakkars meg som er så feit, si heller, dette har du satt deg i sjøl, nå må du få deg ut av det også :)

Begynn i det små, ikke kutt alt med en gang! Drastiske tiltak varer aldri lenge :) Finn en treningsform du kan orke og like tre fire ganger i uka, kutt ut noen usunne matvarer hver uke, og plutselig har du et sunt kosthold :)

Bare vær obs på en ting, spis balansert! Jeg endte med b12 mangel fordi jeg spiste for lite kjøtt i min slankeperiode :)

Så noen vitamintlskudd, variert kort og mosjon ( ikke trening, for det orker du ikke i starten, ikke hiv deg på joggeturer, blir så demotivert).

Gå turer, kanskje du vil i svømmehallen på ungen din, gjør det hvor og når du vil, men for meg har det fungert absolutt best med faste rutiner, hver mandag, onsdag og fredag feks.

Lykke masse til, og husk, dette klarer du! Det er ingen overkommelig oppgave selv å halvere vekta si, men husk, ha tålmodighet :) Varig vektnedgang skjer over laaaaang tid :)

Du kommer til å bli lekker og fornøyd med deg selv :)

Skrevet

Heisann! Ser du har fått mange gode råd allerede!

Da kan jo jeg også komme med mitt råd: Har du prøvd ketolysekuren?? Den er MEGET effelktiv, og man kan spise så utrolig mye god mat på denne kuren! Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta en titt innom www.lavkarbo.no, der er det MANGE i samme båt som deg, med mange kilo å ta av. Der vil du finne masse støtte, og jeg VET at du vil klare å ta av deg mange kilo på denne kuren. Selv har jeg gått ned 10 kg på 2mndr, og da har jeg levd på kjøtt, fisk, egg, fett, rømme, fløte, bær, ost, grønnsaker og sukkerfri sjokolade, NAM!

Lykke til med hva enn du måtte velge av slankemetoder! Stor klem!

Skrevet

PS: Anonym 13.24 igjen: Jeg har ikke trent noenting heller ! Men DET er jo ikke så lurt, selvsagt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...