Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Jeg har ødelagt livet mitt. Nok en gang sitter jeg inne mens samboeren min og sønnen vår er ute og går tur. Jeg klarer ikke. Etter 50m er jeg utslitt. Hjertet dundrer, svetten renner og knærne verker. Forstår ikke hvordan jeg kunne finne på å gjøre dette mot meg selv. Jeg veier 145kg. Har gått opp 50kg på 2 år. Sykdom og depresjoner gjorde at jeg satte inne hele dagen og spiste og syntes synd på meg selv. Og nå er det gått for langt. Jeg kan ikke fungere normalt. Jeg skjemmes over meg selv. Hater bevege meg utenfor husdøren pga blikk og kommentarene jeg får av folk jeg møter. Jeg forsøkte å gå turer for å komme ned i vekt. Det sluttet jeg med da en mann hang ut av vinduet på en bil og ropte "skremmende" til meg mens dama hans lo hysterisk og pekte på meg. Det var fryktelig vondt. Hadde det ikke vært for min vakre sønn hadde jeg ikke sett noen grunn til å fortsette dette livet. Håper dette skremmer de som er på vei opp i vekt til å stoppe før du blir like stor som meg. Ingen mat er verdt resultatet du oppnår. Jeg håper inderlig jeg klarer komme meg ned i vekt, fortest mulig. Jeg vil være der for sønnen min. Jeg vil føle meg bra. Jeg vil leve.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Stor klem til deg! Jeg håper og tror at at du kan få profesjonell hjelp med dette. Opp med hodet i mellomtiden! Du er ditt barns mor og utrolig verdifull for ham, uansett hva badevekten viser. Dette klarer du! Ta bedre vare på deg selv!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 dette er trist å lese Ønsker deg masse lykke til videre .. Og husk , det er ALDRI forsent.. Begynn å gjøre noe med det fra i dag ,husk at hver lille ting du gjør vil hjelpe i lengden .. Og en dag vil du oppnå resultatet du har satt deg Tenk på sønnen og mannen din De fortjener også en mamma og en kone som er glad og fornøyd med seg selv Har du snakket med legen?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Du er neppe den eneste. Hva med å bare gi faen i folk (de synes jo allerede du er feit) og begynne å gå disse turene? Hva taper du på det? Ingenting... Tenk deg om, folk som ser deg vil tenke at det er BRA at du prøver å forandre situasjonen din... Og nei, dette er overhodet ikke frekt ment, vil bare at du kanskje skal tenke deg litt om før du suller deg inn i selvmedlidenhet. KOM DEG UT å trim! Feel the power...eller noe;)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 Jeg veier mer enn deg og har et flott fungerende liv. Jobber litt over 100% og klager ikke. Men allikevel har jeg søkt om slankeoperasjon, kanskje du HI bør gjøre det samme. Jeg veier 10 kg mer enn deg sånn ca... Jeg har prøvd alt av piller og dietter uten resultat. Har også trent hver dag i 6 mnd uten å gå ned så mye som et gram.. Så ja ,det går an.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Tror du hadde godt av å snakke med en psykolog om hvordan du har det. Får du kjørt vekk et sted for å gå tur helt alene? Hva med tredemølle hjemme i stua? Eller bare heve deg over sånne folk. Det finnes idioter der ute som kommenterer hva nå enn det måtte være. Selv gikk jeg i byen her for noen dager siden og fikk stygg kommentar for buksa jeg hadde på. Jeg tenkte bare herregud, for en fyr, og det samme tenker jeg når jeg leste om fyren i bilen. Men jeg har jo selv vært mobbet i barneskolen og vet hvor vondt det gjør når de kommenterer man negativt. Håper du greier å få et bra liv, uansett hvor mye du veier! Det fortjener du!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #7 Skrevet 2. august 2009 skjønner litt hvordan du har det. jeg var i en deprisjon for et par år siden. trøstet meg med mat, og var rett og slett for dopet på medisiner til å bevege meg utendørs. 19 år og 110 kg. jeg er ganske kort også så jeg var jo ekstra stor. men jeg vil si at det er fortsatt håp! nå er jeg 22 med mitt første barn og samboer + at jeg er medisinfri. jeg gikk ned 45 kg på et og et halvt år. jeg hadde ikke energi til å gå tur jeg da, var såvidt jeg orket og gå på do. men jeg begynte og spise sunnere sakte men sikkert. kuttet ut en ting om gangen. det første var cola. etter 6 mnd var allerede 20 kg bort bare på grunn av det. jeg hadde fått et helt annet syn på meg selv og følte jeg kunne gå ut i gjen, 15 min spasertur dagli som økte ettervert til en time. men et lite råd fra meg: de fleste som trøstespiser havner i en slags transe når de spiser. så fra nå av kan du tenke på hver bit du putter i deg, og nyt maten. pass på hele tiden at du ikke dagdrømmer. ikke se på tv, men kun maten. bare det har funket for mange! =) jeg har trua på deg ..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #8 Skrevet 2. august 2009 Ja, ba om Reductil, men fikk ikke... Ellers sa hun bare jeg måtte spise sunt og trene. Jeg vet jo det liksom... HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #9 Skrevet 2. august 2009 Anonym 17.55: Takk! Trengte høre det! HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #10 Skrevet 2. august 2009 Ja, har i det siste begynt å gå litt turer langt fra byen og folk. Så slipper jeg skjemmes når jeg må ta pauser eller svetten siler. Og imorgen skal jeg kjøpe en sånn steppemaskin så kan jeg bevege meg litt hjemme også Tredemølle for folk meg min vekt er SVINDYRT! Takk for forståelsen og råd! HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #11 Skrevet 2. august 2009 Først og fremst, gratulerer med vekttapet. Du har vært kjempeflink! Og takk for rådene, skal følge dem! HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #12 Skrevet 2. august 2009 Kjempelurt å komme seg vekk fra nysgjerrige blikk, så kan du trimme å svette det du orker;) Du trenger jo ikke drepe deg selv med treninga, kjør til en skau, gå 15 minutter med en vannflaske, gå tilbake! Gjør du dette 3 ganger i uka kommer du garantert til å synes det er gøy faktisk! Ha litt musikk på øra, og bare digg mens du tusler avgårde. Da tenker du ikke så mye på hva du faktisk gjør heller;) hilsen 17.55
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #13 Skrevet 2. august 2009 hva er det du spiser som har gjort at du har gått slik opp i vekt? er det generelt heftige porsjoner med mat, godteri, begge deler? skjuler du deg når du spiser? klarer du ikke gå i godtedisken uten å la være? dette er et spørsmål om selvkontroll HI. og ¨tålmodighet. du gir så faen at maten er din eneste trøst. men så blir det så feil, fordi maten er din verste fiende. du har jo ikke noe liv! dette er realiteten. du må bare våkne opp av den tilstanden du er i. den destruktive spiralen. du SKAL få hjelp hvis du spør legen din. hvis ikke, bytt lege. dette er ikke bare et fysisk spørsmål, det er også snakk om psykisk. har du råd til personlig trener? har du en slankeklubb i nærheten du kan gå på kurs hos? kan du melde deg inn i vektklubb.no? ikke kast deg på noe drastisk slankekur. skaff deg hjelp til å sette opp en diett for deg. maten er viktigere enn morsjon, men begge deler er selvsagt best.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #14 Skrevet 2. august 2009 til 18:22 det er faktisk ikke så enkelt. det er ikke bare å legge fra seg maten. akkurat som det ikke bare er å legge fra seg røyken for røykere. det er snakk om avhengihet. ja det er psykisk, men det er jo psyken som styrer kroppen. er man deprimert i tillegg så hjelper maten og fylle er tommrom i kroppen. du føler deg bedre der og da, selv om det blir mye verre etter tid. tenk deg at du er så sliten og lei, deprimert og du har sjangsen til å slippe unna de følelsene bare for noen minutter. da gjør an som regel det. selv om det bare er psykisk og det ikke er en orntlig medisin. da jeg fant ut at min tidligere kjæreste var utro, dro jeg på byen og drakk som f*** . de timene rusen varte hadde jeg det godt, jeg hadde en pause fra virkligheten og hvor tungt jeg hadde det. selv om det ble verre dagen etterpå. det er utrolig vanskelig og tenke at man får det bedre over tid når man helst vil ha en pause NÅ
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #15 Skrevet 2. august 2009 Du virker som en kjempekoselig person! Tatt deg tid til å takke hvert enkelt av dem som har skrevet på tråden din, er ikke mange som gjør det her på dib, selv ikke på korte tråder. Håper du greier å endre livet ditt slik at det blir mer positivt å leve, virker i alle fall som du har mye positivitet inni deg!:-)
Miss Misantrop Skrevet 2. august 2009 #16 Skrevet 2. august 2009 Bytt lege! Det finnes flere behandlingssteder for overvekt i norge. Det er 3 mnds opphold, du får full sykemelding mens du holder på. Et av de ligger på Hadeland like ved Hønefoss. Du trenger henvisning. I tillegg til dette syntes jeg du bør få en henvisning til psykolog slik at du får ordnet opp i følelsene dine. Det mest skremmende med din historie er hvor lite medmenneskelighet du har møtt. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #17 Skrevet 2. august 2009 Anonym 18.22: Ja helt rett, heftige posjoner og masse usunt snop og snacks. Har INGEN unnskyldninger. Jeg er som du sier i en ond sirkel. Jeg spiser fordi jeg har det trasig og jeg har det trasig fordi jeg spiser. Nei, jeg skjuler meg ikke når jeg spiser.... Jeg velger å tro du er velmenende med det du skriver, selv om du virker veldig krass. Har tenkt på vektklubb.no ja. Skal sjekke nettsiden i kveld. Takk! HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #18 Skrevet 2. august 2009 Anonym 18.30: Du har forstått det du! Man er rett og slett avhengig. Takk for et fint innlegg og forståelse! HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #19 Skrevet 2. august 2009 Takk for gode ord Godt å se at det fortsatt finnes gode mennesker der ute! Jeg ser dem ikke så ofte lengre... Slike ord betyr mer enn du aner! HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #20 Skrevet 2. august 2009 Tro det eller ei, men jeg visste ikke om at det fantes behandlingsteder for overvekt i norge. Og jeg trodde jeg visste alt om slikt Så tusen takk for det tipset. Godt å vite om jeg ikke skulle klare det alene. Takk for svaret ditt! HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #21 Skrevet 2. august 2009 Uff. Fekk veldig vondt av deg når jeg leste dette. Ikke først og fremst pga. vekten din, men pga hvordan det virker som du har det med deg selv og hvordan du føler folk ser på deg. Først av alt tror jeg du må gjøre noe med innstillingen din. Du er et menneske som er like viktig som alle andre. Du har en fantastisk sønn og en samboer som sikkert vil støtte deg fremover. Hvis du skal begynne å slanke deg tror jeg du må innstille deg 100% på det. Ikke bare med trening men og med kostholdet. Det er nok en prosess som vil ta tid, så ikke gi opp. Hev hode over de som mobber deg, vis dem at du faktisk klare å gjøre noe med det. Men forstår jo at det ikke er gøy når folk kikker og liksom følger med på om du går ned. Så er det vanskelig å gå i nærmiljøet så fortsett som nå og gå turer litt bortefra hjemmet. Er okså mange bra treningsfilmer ol. og få kjøpt. Kanskje noen kan veilede deg litt og oppmuntre deg litt? Det vil jo bli hardt og all støtte hjelper sikkert. Men som jeg var innpå i begynnelsen. Det viktigeste av alt er at du ser på deg selv som en verdig person. Har hørt flere historier om folk som har slanket seg som sliter etterpå fordi da blir folks fokus mer på hvem de er og ikke fettet liksom Ønsker dag lykke, lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #22 Skrevet 2. august 2009 Du må bytte lege! Har vært på et opplegg på Hønefoss, (jeg gikk faktisk opp 2 kg når jeg begynte der og hadde vel gitt opp hjemme, men ikke der) som jeg fikk gjennom overvektsklinikken på Aker. Var der i 14 uker i fjor sommer, 1 uke på oppfølging nå i januar og skal en uke i mai.. Har blitt meget godt trent og har gått ned 25 kg.. Helt klart er det mye hard trening som ligger bak, men mest faktisk på den mentale biten (mestring/motivasjon).. Var på Aker i dag, hos min lege, og hun kunne fortelle meg at jeg nå ikke lengre regnes som syklig overvektig.. kun overvektig.. Jeg ble sååå glad.. Har kjøpt meg en bok som hjelper meg til å strukturere hverdagen. Der har du fine middagsoppskrifter og treningspoeng (ettersom hva du gjør). Fine bilder er det oxo som viser øvelsene.. Kjekk mann oxo.. hihi... her er linken hvis noen vil se på den: www.smscoach.no.. Det er ikke lett det her, men ved å være meget bevisst på hva du putter i deg, og prøver å ha faste måltider, ikke kjøpe inn det du vet kan bli for fristende, og å finne en treningsform DU liker, går det å gå ned i vekt, komme seg i form og bli fornøyd.. Tro meg.. Jeg spiste ikke ofte nok, og jeg var ikke slik som fråtset når jeg først åt.. Jeg har hatt mye stress i livet mitt og med for få måltider ballet det på seg da jeg ble gravid og fikk mitt første barn.. og etter hvert barn ble det bare værre og værre... Ønske deg meget lykke til.. Når jeg har greid det, greier de fleste det..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #23 Skrevet 2. august 2009 Jeg anbefaler også vektklubben! helt genialt! Ikke gidd sånne dietter hvor du må kutte ut visse matvarer som f eks karbohydrater. Det er kalorier du må tenke på uansett. Vektklubben lager ett program til deg som du blir svært motivert av å følge da du skriver dagbok hver dag. Vektklubben har et opplegg som ligner på "livstilen" du bør leve med resten av livet, i motsetning til kjappe løsninger og dietter hvor du bare øker i vekt igjen etter at dietten er ferdig. Jeg kan love deg at det er enklere enn du tror. jeg har vært der du er nå selv..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #24 Skrevet 2. august 2009 Time hos ernæringsfysiolog er tingen. Samt reductil. Du får henvisning gjennom fastlegen (kanskje ikke fastlegen din, men han må du kvitte deg med)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #25 Skrevet 2. august 2009 http://www.hjelp24.no/overvekt/category137.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå