Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Min kjære og jeg skal gifte oss til neste år, og jeg vil helst ha en privat sermoni(ikke i kirka) med et selskap for de aller nærmeste etterpå, mens han mener at når vi først gifter oss burde det gjøres "riktig" (altså i kirka) og virkelig feires med en stor fest. Jeg syns store bryllup fort blir så innmari harry, med en toastmaster som står og lirer av seg dumheter som skal være morsomme, bordplasseringer ingen blir fornøyde med, taler fra gud og hver mann, og et gedigent bord med hjemmebakte kaker.. Og det verste av alt, den hersens klirringa på glassene for å få brudeparet opp på stolene for å kysse.. Jeg grøsser på ryggen av bare tanken på at jeg kanskje må gjennom noe sånt. Jeg vurderer faktisk å si at jeg ikke vil gifte meg hvis vi må ha en stor bryllupsfest, selv om jeg veldig gjerne vil gifte meg med min kjære. Hvordan skal jeg greie å overbevise ham om at mitt alternativ kan være vel så fint, som å be halve slekten der man ikke kjenner halvparten og måneder med stress på grunn av bryllupsplanlegging?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Eh???? "Jeg vurderer faktisk å si at jeg ikke vil gifte meg hvis vi må ha en stor bryllupsfest, selv om jeg veldig gjerne vil gifte meg med min kjære. " Om det virkelig er tilfelle bør du IKKE gifte deg med han!!! Ekteskap handler om kompromisser, ikke å vinne eller tape. Noen ganger må man gi seg. Men å true med at da gidder jeg ikke gift meg synes jeg virker UTROLIG BARNSLIG. Og da er du ikke i mine øyne klar for ekteskap!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Jeg skjønner deg godt.. Jeg er forlovet og skal gifte meg, men da tror jeg heller vi stikker av og tar bryllupsreisen i samme slengen... Men jeg får angst bare av tanke å skal sprade rundt i kjole og være midtpunkt for alle og enhver en hel dag, hadde nok besvimt på tur opp midtgangen i kirka ja.. Hva med å sette deg, og planlegge bryllupet sammen? Lag et kompromiss. Dere kan ta hver sin tur og komme med noe som er vitkig for deg, og så diskutere hva som skal til for å finne en liknende løsning så dere begge er fornøyde - så kan dere velge deres kamper med omhu. Å påtvinge et annet menenske sin vilje, bare for å trumfe igjennom viljen sin er respektløst og utrolig barnslig. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Slike bryllup passer ikke for alle... Jeg for min del synes store bryllup er flott så lenge det er godt gjennomført. Toastmasteren skal kjenne sin rolle og ikke overspille den. Selskapsleker bør holdes på et minimum (ugh...) Men taler er jo kjekt da, jeg gleder meg til å holde tale til min kjære neste år. I vår familie er det mange tradisjoner med hjemmesnekrede sangtekster til kjente sanger, og det er ikke helt min stil. Og kaker, jeg spiser ikke så mye kaker selv, men kaker er et veldig "must" her på vestlandet så det blir nok masse kaker på kakebordet. Folk skal få kose seg sammen med oss hele dagen og kvelden med plenty av mat og drikke og god musikk! Ikke trubadur eller band, det synes JEG er harry, he he. Nei, her blir det en lokal dj som spiller musikk i alle varianter. Men dette er jo meg, bryllup kan gjøres i alle mulige varianter alt etter hva brudeparet ønsker. Noen gifter seg på stranden i et sydhavsland, andre tar full klassisk pakke, noen har kun nærmeste familie. Det som teller er jo at en gifter seg og lover å være der for hverandre, så får man velge hvor mange man vil dele begivenheten med og hvordan etter det som passer en. :-) Håper dere kommer fram til et kompromiss som passer dere begge. Og ikke la familiens forventninger styre valget heller... Det er Dere som gifter dere, tross alt!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 enig med deg om at det er mye som er klamt med trad. bryllup. kjipt at dere ønsker forskjellige ting. Kan dere ikke kombinere kirke med din "fest" etterpå? I vårt bryllup valgte vi privat seremoni på gården, med fest og grilling etterpå. Vi hadde overvekt av venner på vår gjesteliste, det var mest naturlig for oss. Velg deg en kort Marilyn kjole eller drakt (bort fra sløret), og lag en generell ramme som passer dere begge.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Vanvittig enig med deg! Ingenting er så patetisk og kjedelig som de tradisjonelle bryllupene!! Halvparten av gjestene kjeder seg halvt i hjel og er der kun fordi de er tvunget til det. Resten er der for å få gratis drikke. Mannen min ønsket seg også et slikt bryllup. Heldigvis klarte jeg å overbevise ham om å gjøre det på en mer privat måte. Vi giftet oss i kirken og hadde en liten sammenkomst på en resturant etterpå. Kun nærmeste familie + forlovere var invitert. Vi storkoste oss og det gjorde familien også. En stund etterpå hadde vi vennefest, full fest med alkohol og matservering, veldig lite høytidlig- kjempegøy! Både han og jeg måtte fire litt. Jeg ville helst reist giftet meg hos byfogden eller reist bort å gjort det. Han gav seg fordi han visste at jeg hadde grudd meg i månedsvis til et storbryllup og hadde pint meg gjennom dagen vassende rundt i en latterlig jomfrulig hvit kjole (jomfrulig mor til to...) og med det lille bryllupet (uten alkoholslapp) vi unna en dritafull svigerfar + diverse andre slektinger som ikke kan kontrollere alkoholinntaket sitt.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #7 Skrevet 2. august 2009 Syns på en måte hele dette er litt tåpelig jeg da.Det er så mange måter å gjøre et bryllup på at dette syns jeg blir litt for dumt. Vi hadde et ganske så tradisjonellt bryllup: Vi hadde kirke fordi det var riktig for oss,men vi inviterte ikke gud og hvermann til bryllupsfest etterpå...vi intviterte de vi ville ha der med oss på dagen...og iallefall ikke folk vi ikke kjente omtrent når det gjaldt gjester..man ber jo ikke folk man ikke kjenner.Vi hadde en hærlig blanding av venner og familie. En tradisjonell feiring trenger absolutt ikke være kjedelig som anonym 11.58 sier...det kommer veldig ann på hvordan dere som brudepar legger det opp.Hos oss var det hverken folk som var tvunget til å være der eller kjedet seg for hos oss kunne de komme de som ville dele dagen med oss eller så fikk de jo la være da...ingen ble tvunget til å være med.Man bestemmer jo selv om man vil være med i et bryllup eller ikke. Vi også storkoste oss alle allesammen,selv om vi ikke valgte en resteurant etterpå.Vi hadde middag og alt ,men det var veldig avslappende...veldig lite stivt eller noe som helst. Når det kommer til musikk så hadde vi band,men de spillte like mye alt mulig rart som en dj ville gjort forskjellen var at det var live og ikke cd el plater.. Når det kommer til kjole så finnes det så utrolig mange typer kjole at kjolen må ikke være typisk brudekjole,dette bestemmer du jo helt selv,det er ganske så frivillig...og den trenger absolutt ikke å virke jomfruelig på noen som helst måte. Å ang toastmaster..har dere en som lirer av seg masse dumheter og sier idiotiske ting,så har dere valgt en som ikke passer for å være toastmaster i det heletatt,da har dere funnet feil person til den jobben. Vi hadde ei som kjente oss veldig godt begge to og som vet hvordan vi er og hvordan vi vil ha det....så der var det ikke noe problem. Jeg syns det er litt rart at folk tror det er enten eller når det gjelder bryllup...enten storbryllup,kirke og masse fjas som noen sier eller lite intimt og ikke kirke. Er som ei her sa man må ta og gi....gi foreksempel han kirke da også får du en liten og intim bryllupsfest med deres aller nærmeste ang venner og familie. Eller som ei venninne av meg gjorde da hun giftet seg i sommer..de giftet seg i kirke og hadde en stor sommerfest etterpå med masse venner og noe familie....de grillet,hadde musikk og det var veldig avslappende og hun hadde en nydelig enkel,flott kjole som passet henne veldig godt og han hadde en sort enkel dress. Skjønner ikke hvorfor folk skal gjøre bryllup til noe negativt....et bryllup kan gjøres akkurat som man ønsker det selv uten at noen skal få alt eller ingenting.....kompromiss er det noe som heter,både gi og ta....ikke jeg skal ha det som jeg vil....det skal jo være dere skal ha det som dere vil.Et bryllup skal jo ikke være som du eller han vil ha det....et bryllup skal jo være som dere vil ha det med et innslag av hva hver av dere vil ha med i et bryllup...det skal jo være deres dag. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #8 Skrevet 2. august 2009 Utrolig hvor mye du kunne lese mellom linjene på den der setningen gitt.. Har du aldri virkelig følt skikkelig motvilje mot noe, så mye at du heller vil la være enn å gjøre det? Vi har levd som samboere i 13 år, så jeg syns faktisk at jeg vet alt kompromiss, sjelden jeg "trumper" viljen min igjennom, men akkurat i denne saken er jeg ganske steil. Hadde jeg vært 21, og vi ikke hadde hatt barn, så hadde jeg nok hatt et større bryllup, men nå er jeg 31 og vi har barn, og vil egentlig bare gifte oss som en "formalitet".. HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #9 Skrevet 2. august 2009 11.58 her... Jeg har vært i mange tradisjonelle bryllup både til venner og familie. Alle har hatt akkurat samme "mal" - vi sitter i hestesko med ukjente folk rundt oss. (for at alle skal bli kjent med alle...) -sservietter og blomster matcher brudgommens sløyfe - det blir severt forrett (rekecoctail), hovedrett (kjøtt skjært i tynne skiver, kalde poteter, vassne grønnsaker) og dessert av et eller annet slag. -Vi sitte til bords i timesvis Toastmaster.... vitser... ha,ha.... -Maaaaange laaaaaange taler (noen gode og rørende og mange dårlige og kjedlige) - gjestene går ut og noen ordner til småbord. - Dans med et dårlig band eller dj -kaker -full onkel som legger ann på alle under 30 år -idiotiske leker -brudeparet forlater bygget -jeg kan endelig gå hjem! Selvsagt kan et bryllup være ok, men jeg og mange andre med meg gleder seg ikke akkurat for å delta. (men selvsagt gir jeg ikke utrykk for det til brudeparet!)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #10 Skrevet 2. august 2009 Vi giftet oss i kirke og med fest, uten slike unoter. Ingen kyssing på stolene eller skålinger i hytt og pine, heller ikke mange kjipe taler, og en god toastmaster hadde vi også
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #11 Skrevet 2. august 2009 1158/1252: Du må ha vært max uheldig med bryllup/vennene som arrangerte de. Selv har jeg vært gjest i mange bryllup og aldri kejdet meg. Alle har vært forskjellige og alle har kost seg. I et av de gikk jeg og la meg kl ti dagen etter (og støle magemuskler etter all latteren i dagevis etterpå), levde lenge på det bryllupet.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #12 Skrevet 2. august 2009 Alle må få legge føringen for det bryllupet de vil ha. Å fire litt på kravene, rett og slett både gi og ta er en god øvelse til ekteskapet:-)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #13 Skrevet 2. august 2009 Kunne dere ikke finne på en mellomting da? Ikke for stort, og ikke for lite.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #14 Skrevet 2. august 2009 Vi har ikke planlagt så mye enda, siden det er nesten et år til vi skal gifte oss, men vi har jo delt "drømmen" om hvordan vi ser for oss bryllupet da.. Kirkebryllup er uaktuelt, jeg er ikke medlem i statskirken, og vil ikke stå foran presten og høre på svada om Gud på bryllupsdagen min! Selvfølgelig er det respektløs av meg å skulle tvinge fram mine meninger om bryllup, men jeg har ingen problemer å være bare samboende resten av livet, om alternativet er et digert bryllup!..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #15 Skrevet 2. august 2009 Hva er du sikter til med overskrifta? Store bryllup med kake ord og toastmaster osv, er det det du mener er "merkelig"? Ganske vanlig, spør du meg...
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #16 Skrevet 2. august 2009 11.58/12.52: Er jammen meg enig med 13.53,,,du må jammen ha vært uheldig som bare har vært i kjedelige bryllup. Men for all del kanskje det heller er litt hvordan man gjør den dagen selv egentlig. Så kjipt at du har vært i så mange kjedelige og kjipe bryllup til både venner og familie...med akkurat samme " mal" Hmmm,12.32 her : Ja..ok vi satt i en såkalt hestesko med folk rundt oss...det er ganske så normalt å ha folk rundt seg uansett hvordan fest. Serviettene og dukene var hvite..blomstene på bordene passet til min bukett...huff så ille. Alle vi hadde en eller annen de kjente ved sin side eller skrått over så sånn satte vi litt blanding....det var faktisk ingen som ikke hadde en de kjente i nærheten...så kjipe gidder ikke vi å være. Vi hadde ikke tradisjonell mat....vi hadde forrett: andebryst til , hovedrett: fisk med varme poteter og friske fine grønnsaker. Der vet jeg det var ialleflal en som ikke er noe spesiellt glad i fisk som sa han skulle ønske det var mer....og han sier ikke det for å behage brudeparet det vet jeg,han er altfor rett frem og sier akkurat det han mener uten å slime seg innpå sånn. Dessert var helt hærlig i smaken....rørte bringebær med deilig saus til. vi satt til bords en stund ja...men hadde pauser så folk fikk strukket på bena og de som røkte fikk ta seg en røyk...ingen plikter om å sitte der hele tiden...sånt legger man da inn. Hadde dere kjip toastmaster med kjipe vitser så var det ikke rett person for jobben helt klart...for en god toastmaster trenger ikke dra dårlige vitser for å prøve å være morsom. Man velger en som kjenner brudeparet godt og vet hvordan de vil ha det og kjenner også til gjestene litt så man vet hvordan man bør være og oppføre seg. Vi hadde ikke maaaaaaaange og laaaaaaaaaaaaange taler. Ja,gjestene gikk ut mens de ryddet til småbord der vi var og det var fint for været var nydelig og det var mye fint å se på der vi hadde bryllupet vårt,et veldig spesiellt sted....folk snakket,koste seg,røkte de som gjorde det,de som ville bestillte seg drikke i baren, og vi som brudepar var såpass sosiale at vi gikk rundt å snakket med alle og sørget for at alle hadde det bra. Noen tok bilder og vi tok bilder. Vi hadde musikk og folk gjorde akkuat det de ville,de som danset gjorde det,de som bare ville snakke gjorde det og de som var ute gjorde det. Vi hadde kaker ja....men det fikk nå folk gjøre som de ville med om de ville ha eller ikke,ingen tvang der. Har heldigvis ingen fulle onkler som legger ann på alle under 30 for han har en frue han trives med og dessuten ber vi folk vi vet kan oppføre seg ordentlig i hyggelig lag. Vi hadde ikke leker,for det er jeg enig i...det er litt idiotisk. Vi hadde satt opp maxitaxi til visse kl.slett,ville noen hjem utenom det så ringte vi han.....folk fikk da søren meg få bestemme når de ville hjem selv og alle dro hjem når de ville,ingen plikt å være der til brudeparet drar....vi var faktisk to av de siste som dro. Hos oss kunne folk dra når de ville. Ingen skal gå i et bryllup de tror de vil kjede seg i da....ingen er forpliktet til å komme heller...det gjør man som man vil med,hadde flere vi ventet i bryllupet vårt men som meldte avbud..men det får da folk få bestemme selv...vil de ikke være med skal de heller ikke være det syns jeg. Jeg hadde ALDRI gått i et bryllup jeg ikke ville gledet meg til og som jeg trodde jeg ikke ville trivdes i ... det kan man da heldigvis gjøre som man vil med. Jeg sier ikke at alle bryllup er artige.....men det syns jeg faktisk er hva man gjør det til selv også......livet er hva man gjør det til.Vil man kjede seg,så gjør man jo det. Man har faktisk det valget selv og trives man ikke og kjeder seg,så dra hjem da vel...er da ingen plikt å være der til brudeparet har dratt.Har gått hjem mange ganger før brudeparet vi,det er fordi vi ikke har orket mer man må ikke være der helt til slutt...og andre ganger har vi holdt ut veldig lenge. Vi var i et bryllup på tinghuset her for en stund siden med forlovere m/følge,brudeparet og barna dems og det er det mest triste bryllupet jeg noen gang har vært i...ingen familie,foreldre,søsken ingenting.Var ute å spiste på restaurant etterpå...men vi sa da heller ikke noe til brudeparet. Men vet du hva vi gjorde...vi gjorde det beste ut av situasjonen,og hadde det hyggelig med brudeparet for vi var glad for at de ville ha oss med på dagen sin for det er ingen selvfølge å bli bedt i et bryllup og man skal se på det som en ære at de fakisk vil dele dagen sin med deg.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #17 Skrevet 2. august 2009 Hvis det skal være et stort bryllup, hvem tror du blir sittende med all planleggingen, mens han svarer "det blir sikkert bra" når jeg spør om noe? Det blir meg det, akkurat som i barnedåpen som hans side av familien fikk gnålt seg til... Kirke er uaktuelt, jeg tror ikke på noenting av det kirken står for, og det gjør ikke han heller, men det er liksom tradisjon..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #18 Skrevet 2. august 2009 Jeg syns det er merkelig å stå på en stol og kysse når gjestene klirrer med bestikk på glassene, festleker, at bruden sjal ha something blue, new, borrowed osv.. Og utdrikkingslag..ugh!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #19 Skrevet 2. august 2009 Hehe, du er festlig anonym 15.00 Du har liksom svaret på alt du, eller ALT som du sikkert ville skrevet selv. Du skriver og skriver og skriver og skriver. Det jeg leser er at ingen gjester i deres bryllup ihvertfall kunne ha kjedet seg. Alle syns det var helt topp og ingen kom som følte seg forpliktet til det. Hva om de som dere var i bryllup til som giftet seg på tinghuset faktisk sitter igjen med akkurat samme oppfatning også? At ingen syns det var trist eller kjedelig? Selvfølgelig er det vel ingen som sier noe til brudeparet om det!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #20 Skrevet 2. august 2009 hei anonym 15.46: Så fint at du anser meg for festelig...det gjør jeg igrunnen selv også....så lite høytidlig tar jeg meg selv. Godt du tar det sånn at jeg har svaret på alt.....for det visste jeg virkelig ikke at jeg hadde,men hyggelig at du syns det...hehe. Det tar jeg jammen som et kompliment....tusen takk...ler. Svaret på alt,eller alt som jeg sikkert ville skrevet selv...hmmm,den tok jeg dessverre ikke????Mulig du må forklare deg nærmere der...:-) :-) Så synd at du leser det som om alle hadde det hyggelig i vårt bryllup,og ikke kjedet seg for det kan jeg virkelig ikke se at jeg har skrevet noe sted og det har jeg heller aldri ment eller sagt. Det var sikkert noen som gjorde det. Selvfølgelig regner man jo med at folk hygger seg,men det er sikkert ikke alle som gjør det, for all del..men vi gjorde vårt for at alle skulle ha det hyggelig da...hehe. Det jeg sa var at det er ingen plikt å være i bryllup om man ikke vil og kjeder man seg så får man vel dra hjem da...og jeg kan bare svare for meg selv når jeg sier at jeg ikke hadde fortsatt å være i et bryllupp jeg ville ha kjedet meg i...........jeg ville dratt hjem...istedet for å pine meg gjennom urkjedelige ting som jeg syns er så kjedelig. Hadde jeg syntes sånn bryllup var kjipe,hadde jeg mest sannsynlig IKKE vært der. Har ikke sagt alt i bryllupet vårt var topp,at alle hadde det gøy.Men de fleste hos oss og av de vi kjenner vet at de ikke trenger å føle seg forpliktet til å komme....så åpne er vi faktisk.De fleste i vår krets tar sånt som et kompliment og det gjør jeg også,at folk vil dele dagen med oss ved å be oss syns jeg er en ære...for jeg ser ikke på det som en selvfølge. Å jeg tror faktisk ikke du leste hva jeg skrev....ja jeg sa jeg syns det var et trist bryllup uten foreldre og søsken på et tinghus,men jeg har ikke sagt at jeg kjedet meg.....jeg valgte faktisk å overse at jeg syntes det var trist og koste meg og hadde det hyggelig sammen med brudeparet fordi de faktisk ville dele dagen med oss....vi hadde ikke trengt å blitt bedt vi heller...så det ser jeg på som en ære når de ikke engang ba familie og andre venner,været var strålende og alt, så vi hadde det veldig fint.Men tinghuset for meg var trist,sa ikke at jeg kjedet meg og ikke at noe annet var kjipt. Alle får velge hva de vil gjøre med bryllupet sitt.... og jeg syns ikke bare den ene skal få viljen sin,man må gi og ta og at det finnes mange forskjellige typer bryllup...man kan jo gjøre hva som helst. Jeg sa bare at det ikke plikter å være til brudeparet har dratt,det gjorde ikke folk hos oss...folk dro da hjem når de måtte ønske,om det var fordi de kjedet seg,var trøtte,fulle,syke el hva som helst. Jeg sa bare for min egen del jeg at : Jeg kjeder meg ikke i et bryllup,hadde jeg gjort det, og hadde jeg syntes sånne bryllup var kjedelige hadde jeg ikke dratt for selv om jeg blir bedt må jeg fakisk ikke dra.Å jeg syns selv at det blir litt hva man gjør det til...når det gjelder å kjede seg eller ikke...det syns jeg faktisk ikke bare er bryllupet og brudeparet sin feil. Jeg syns det er litt opp til en selv. Jeg syns det er trist at du bare har opplevd kjedelige brylluper da har du virkelig vært uheldig,det må jeg jo bare si. Å jeg vet da vel at folk ikke sier at .... du dette bryllupet var virkelig kjedelig...det har jeg vel heller aldri sagt at noen ville sagt til oss heller. Jaja...vi kan vel iallefall være enig om ikke å være enige....det er helt sikkert. Jeg sier bare at jeg syns syns ikke alle de vanlige bryllupene har vært kjedelige....mulig jeg har vært litt mer heldig enn deg. Å ja....jeg skriver og skrive og skriver....og du gidder å lese det,og da har jeg oppnådd mitt...ler Håper du ikke blir bedt i flere kjedelige bryllup da...:-)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #21 Skrevet 2. august 2009 Hehe....rart det der....tror jeg kanskje har vært i 2 bryllup hvor klirring på glass har vært for at brudeparet skal opp å kysse,inkl mitt eget....men etter var det 1 el 2 ganger sa jeg at dette er uaktuellt..så bare å slutte med det.I et annet jeg var i der ble det ikke til det for brudeparet ville ikke... Jeg har har aldri vært i et bryllup hvor det er vanlig at det er festleker ( bare 1),og at bruden skal ha somthing blue,new,borrowed osv det kan du faktisk velge selv...det er ingen bryllupsskikker her i landet...jeg hadde ingen av de delene...det er mest i USA osv. Ikke alle jeg har vært i bryllup hos har hatt utdrikkningslag heller...det kan du også velge selv...bare å si klart ifra at du ikke vil ha det heller og at det får din forlover bare akseptere. Ei var vi bare ute å spiste hyggelig middag med og var hjemme hos forlover etterpå...veldig hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #22 Skrevet 2. august 2009 Hei anonym 15.18: Hadde vi skulle hatt et stort bryllup så hadde han for svarten skulle vært med å planlegge og ikke bare si at..."det blir sikkert bra" og iallefall ikke hvis han hadde vært den som ville ha det store bryllupet. Han hadde skullet få være med på planlegging uansett stort el lite. Gudskjelov har jeg en mann som er med på alt sånt...det har han fått ganske så klar beskjed om også. Å når barnedåpen kommer,om det blir det så blir jo ikke det fordi fam min el hans har gnålt seg til det,det skal være fordi VI vil det ikke andre. Javel,så er kirke uaktuellt og når ingen av dere er noe for det de står for,så hva er egentlig det problemet....da hadde jeg sagt,hvorfor skal vi gifte oss i kirke når ingen av oss tror på noe av det kirken står for allikevel...man skal jo ikke gjøre det bare for tradisjon. Vi er ikke kristne av noe slag vi heller ,men vi giftet oss i kirken allikevel fordi det var riktig for oss og det var det vi begge ville...det var liksom det rette. Men hadde en av oss el ihvertfall begge som hos dere ikke syntes noe om det så hadde vi heller ikke gjort det. Da hadde vi heller tatt borgelig. Det er akkurat samme opplegget men bare ikke alt dette kristne greiene.Man kan styre bryllup som man vil selv. Håper dere kommer til en enighet da.Så får du si at det blir ikke bryllup før du også er med å deltar..:-)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #23 Skrevet 2. august 2009 Vi kommer til å gifte oss på et cruise el lignende.Og ta en liten feiring hjemme med de nermeste.Vi var i bryllupp og som du sier det masse med opp på stole å kysse.Folk lot jo ikke paret spise ifred engang ,man kunne se på dem at dem var dtit lei,dem bare så oppgitt på hverandre hver gang det klirra i glassene. Og alle disse sangene hele tiden .Nei vi dropper det greiene.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #24 Skrevet 2. august 2009 Hvis dette blir tåpelig for deg er det kanskje fordi du aldri har hatt sterke meninger om noe? Fint å følge mainstream og være A4 hele tiden? Jeg gir meg katten i hvordan ditt perfekte brylluo var, det har ingenting med tråden jeg startet, jeg ville høre meninger om hvordan jeg kan prøve å få samboer til å heller ville ha et bryllup etter min smak, enn et stort.. HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #25 Skrevet 2. august 2009 Jeg får som regel viljen min til slutt, bare jeg finner en bra måte å legge fram løsningen på.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå