Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Synes alle det? Nå gruer jeg meg kjenner jeg!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Jeg er sykepleierstudent, og har aldri vært bort i tilfeller hvor mennesker synes det er vondt - men klart det er en ubehagelig situasjon for vedommende.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Så noen i en annen tråd som sa det var inni h... vondt! Ble skremt. men takk for beroligende svar HI
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Nhæ,har fått satt inn kateter en gang og siket et par ganger,og det har ikke vært vondt.
Fire småtroll Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 Jeg har hatt kateter tre ganger, de to første gangene var jeg i akriv fødsel da de ble satt så jeg merket overhodet ingenting til det.. Tredje ganger var før keisersnitt og det var litt ubehagelig, men ikke vondt i det hele tatt.
AO3 Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 Jeg syntes ikke det ble vondt - og jeg ble kateterisert flere ganger (minst tre) i forbindelse med fødsel. Det var kun den siste gangen at jeg hadde epidural. Det eneste som var vondt, var desinfiseringen like før - sprit på et rimelig sensitivt sted - AU! Men det gikk fort over, da.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 jeg fikk kateter to ganger i forbindelse med fødsel.. En gang rett før de satte epidural fordi jeg ikke greide å tisse, og en gang etter gutten var ute - fordi jeg fremdeles ikke greide å tisse.. Det gjorde ikke snev av vondt noen av gangene!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #9 Skrevet 1. august 2009 Jeg fikk det før ks. Og det gjorde vondt! Men det var fordi hun ikke tok på bedøvelsesgele, det pleier de å gjøre. Men det var tomt, og hun gadd ikke gå og hente ( var flere timer igjen, så hadde ikke dårlig tid). Sa bare, "det går greit, er ikke så vondt skjønner du". Når jeg tenker tilbake var kateteret det vondeste med hele kset. Men alle som får bedøvelse sier det er helt greit Og jeg er pyyyysete da, kan ha noe å si det også
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 1. august 2009 #10 Skrevet 1. august 2009 Får man bedøvelsegele?? Jeg synes det var dritvondt. Jeg var veldig anspent og da blir det jo verre.
Gjest Skrevet 1. august 2009 #11 Skrevet 1. august 2009 jeg fikk under fødselen, rette etter pressriene startet. Og hun bare kjørte det inn uten forvarsel, ganske sikker på at hun rispet meg opp. Det var ihvertfall satan så vondt.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #12 Skrevet 1. august 2009 ikke vondt, men ubehagelig og ekkelt. Fikk det etter fødsel fordi morkaka ikke kom.
Lilli med småtrolla Skrevet 1. august 2009 #13 Skrevet 1. august 2009 Kateter er et lite røyr som blir ført inn i urinrøret for å tømme blæra for urin. Jeg er sykepleierstudent og har satt en del. Virker som om det er vondere for noen enn andre. Stort sett går det "smertefritt" men med et visst ubehag.
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 1. august 2009 #14 Skrevet 1. august 2009 Det var jævlig vondt. Jeg fikk det ca en time etter lokal bedøvelse... Hun styrte på med det i kanskje 15-20 minutter før hun fikk det til... Jeg skrek og bar meg gjennom hele greia! Og i tillegg ønska jeg å gå på do på egenhånd, men neida.. Studenten måtte få prøve seg ferdig!! Dette var da 1.5 til 2 timer etter epiduralen... Kan ikke forstå hvorfor dette var nødvendig når jeg fint fikk lov til å dusje rett etter de hadde tømt meg!... Grr!!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #15 Skrevet 1. august 2009 i 5 dager etter fødsel fikk jeg kateter hver 4 time, etter ett par dager gjorde det ubehagelig fordi jeg var blitt litt sår, så da fikk jeg sånn xylocain på første, men gjorde aldri vondt, var bare ubehagelig og kjipt!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #16 Skrevet 1. august 2009 må le litt :-p noen må jo være overhysteriske her! klart det ikke er kjempe godt men det gjør ikke vondt! bedøvelse gel brukes normalt ikke på kvinner.. det beste er hvis du klarer å slappe av, så det blir lettere for den som skal sette det inn å komme til. det er gjort på få sekunder hvis man treffer riktig og i det lille øyeblikket de setter det inn kjennes det akkurat ut som om du tisser og har urinveisinfeksjon.. litt sånn ai ai så er det over :-p hehe
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 1. august 2009 #17 Skrevet 1. august 2009 Nei, syns ikke det var vondt. Ingen bedøvelsesgele eller noe sånt heller. En litt "rar" følelse, men ikke smertefullt.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #18 Skrevet 1. august 2009 Nei, hvis man setter det rett er det ikke vondt. Ubehagelig er det vel at noen gjør noe i underlivet. Har også hatt kateter selv både ifm fødsel og operasjon. Ingenting å være hysterisk for. Hilsen sykepleier på sykehus med 12 års erfaring.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #19 Skrevet 1. august 2009 Jeg er sykepleier og legger inn kateter daglig. har aldri opplevet at pasienter uttrykker smerte. Har selv fått det lagt inn et par ganger og det var heller ikke vondt
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #20 Skrevet 1. august 2009 Jeg synes ikke det var smertefullt nei. Litt ubehagelig ja, men ikke vondt. Eklest syntes jeg det var da de dro det ut. Ææhhh...
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 1. august 2009 #21 Skrevet 1. august 2009 Jeg kan godt være enda mer hysterisk, jeg syns å sette inn kateter var mye verre enn smertene etter hastesnitt.
lana<3 Skrevet 1. august 2009 #22 Skrevet 1. august 2009 Hvis det settes riktig kjenner du det nesten ikke. Jeg måtte katerisere meg hver 4 time i 4 mnd tilsammen. Jeg trengte ikke bedøvelse krem. Katerisering er absolutt ingenting å grue seg for!!
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 1. august 2009 #23 Skrevet 1. august 2009 Jeg er ikke overhysterisk i allefall... Denne Jm studenten viste virkelig ikke hva hun drev med... Ikke fikk hun til å ta vannet mitt skikkelig, ikke fikk hun til å måle hvor mange cm jeg var, ikke klarte hun å svare riktig på spm hun fikk av jm underveis.. Nei, Fy, håper jeg slipper å ha med meg noe sånt under neste fødsel!! Her skal det skrives ønskebrev.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #24 Skrevet 1. august 2009 må man ha kateter egentlig? jrg fikk det i forbinfrldr med hastesnitt, var ikke vondt, men jeg følte det veldig nedverdigende, og vil helst slippe å gjøre det flere ganger! jeg har også vært gjennom en 4 timer lang hode oprasjon da jeg var 9 år, da ville de sette kateter på meg etter oprasjonen, men jeg ble helt hysterisk og hylte og skrek! det endte med at de ikke gjorde det, og jeg husker jeg gråt fordi jeg måtte så sykt på do! da jeg fikk lov til å sette meg opp i senga kom de med en slags do-rulle-stol som jeg fikk prøve... det var seriøst bare såååå deilig å få det ut! etter en stund kom det tre sykesøstre inn å fortalte at jeg hadde tissa 3,5 liter, og at det var det meste de hadde målt på en 9åring noen gang...hehe fjerne også mandler for ca en mnd siden, da ville de også sette kateter, men jeg takka nei igjen og gikk på do for egen maskin istede.... ikke noe problem... kan jeg insistere på å gå på do selv etter neste ks også(planlagt)? man skal jo opp så fort som mulig uansett pga fare for blodpropp....
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #25 Skrevet 1. august 2009 Kall meg gjerne hysterisk, men kateter er VONDT. Jeg hadde en forferdelig vond og lang fødsel, men det var kun da de satte kateter på meg at jeg faktisk var litt ufin mot jordmødrene. "Kan dere se å bli ferdige?" (jeg vet, ikke så fryktelig ufint, men jeg er veldig hyggelig av meg, skjønner du ;-D )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå