Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #26 Skrevet 1. august 2009 Nei, absolutt ikke. Vi har en litt mager økonomi selv til tider, men var absolutt ikke grunn til å velge bort garnet. Se på det slik, dere har en fra før av - dermed går jeg utifra at dere har det meste av barneutstyr som helt sikkert kan brukes til ett barn til. Blir det samme kjønn har dere klær og, hvis det blir motsatt kjønn - ja noe er sikkert i nøytrale farger, men det meste av barneklær er i bomull, og det kan farges. Det gjorde vi med gutteklærne når vi fikk en datter, farget alt av bomullsklær i en mørk lillafarge, blei skikkelig fint Så det eneste dere da har av ekstra utgifter er: mat, bleier og pleieutstyr. Barnetrygda kan fint dekke det i mnd. Når førstefødte er fylt ett år, så har dere krav på kontantstøtte hvis barnet ikke går, eller har redusert stilling i barnehagen. Et godt tips er bleiavtalen på rimi med pampers bleier, hvor du får hver fjerde gratis. Vi handler bastenid 4 bleiepakker av gangen - to pk til de hver. Så er man sikker på at man får rabatten. Har dere foressten søkt om bostøtte??
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #27 Skrevet 1. august 2009 Ja her er inntekten hans 240 000 i året, men når vi evt får nr 2, vil vi jo i det minste få kontanstøtte. men vil denne da telle med i søknaden om evt bostøtte? har aldri fått sosial hjelp, men ser jo nå at det kanskje må være en utvei her, for å unngå abort. vertfall til vi har fått stabilisert økonomien igjen.. HI
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #28 Skrevet 1. august 2009 Min mann hadde 270 000 i inntekt da vi søkte, jeg hadde kun barnetrygda. og vi fikk så det dekket lånet i mnd -2200. Den blir utvidet i tillegg nå som vi har ett barn til - så jeg regner fint med at dette ordner seg - uansett om de regner med kontantstøtta. Blir ikke så mye regnet med i året generelt.
Figa Skrevet 1. august 2009 #29 Skrevet 1. august 2009 Når hun er så fortvilet at hun sitter og gråter, er det kanskje greit å passe seg litt for anonyme på DIB/BIM som gjerne vil formidle videre hvor stort fosteret hennes er, hvor uetisk det er å ta abort og lignende tull... Lykke til HI, gjør det DU føler for å gjøre. Jeg er forresten gravid med andremann og har termin 24 August. Datteren min er 13 mnd i morgen. Vi sjekker prisene på butikken og kjøper alltid det billigste. Hvis du vil så går det. Men vi lever på et veldig stramt budsjett og strammere vil det bli. Jeg skal begynne å studere nå da, så da får jeg studielån. Du kan jo få dagmamma for barnet ditt og begynne å jobbe nå. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #30 Skrevet 1. august 2009 Hvis den eneste inntekten dere har er 240 000 kr før skatt samt barnetrygd på 970 kr så skjønner jeg at dere har det veldig tøft økonomisk. Søker mannen din andre jobber? Er du arbeidssøker? Men det er vel ingenting som hindrer deg å bli student?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #31 Skrevet 1. august 2009 Da kan jo dere søke om bostøtte allerede nå.
giggsi Skrevet 1. august 2009 #32 Skrevet 1. august 2009 Har dere huslån? Da ville jeg tatt en tur i banken og forklart situasjonen. Da kan du muligens få avdragsfrihet i f.eks 1 år. Søk om bostøtte. Få hjelp hos en økonom til å sette opp et budsjett. Dette ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #33 Skrevet 1. august 2009 takk for gode råd og tips damer. jeg har nå en stor tro på at dette skal vi klare, selvom det nok blir tøft en stund. vi har bestemt oss for å beholde. for de som er spesielt intresserte =) HI
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #35 Skrevet 1. august 2009 tusentakk, dette SKAL ordne seg. takker igjen for gode tips og råd. HI
lille frø, mor til to Skrevet 1. august 2009 #36 Skrevet 1. august 2009 Hvis du ikke føler deg klar til å få barn og heller ikke ønsker det er det jo en mulighet å ta abort. Ser ikke noe galt i det. Ikke vits å klandre seg selv med dårlig samvittighet og lure på hva alle andre måtte synes. Det er ditt eget valg om du vil ha barn eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #37 Skrevet 1. august 2009 Jeg tok ikke abort da jeg ble gravid som 16 åring og ikke da jeg igjen ble uplanlagt gravid 6 år senere (3 mnd etter jeg hadde møtt min nåværende mann) Så svaret blir, nei jeg hadde ikke tatt abort:) Både min mann og jeg har vært studenter etter vi fikk barn, altså ingen stor lønningspose. Jeg er student ennå så vi lever på en inntekt. Jeg har vurdert abort begge gangene, men gjett om jeg er glad for det ikke ble noe av:)
nasse nøffen Skrevet 1. august 2009 #38 Skrevet 1. august 2009 hva slags jobb har han med den lave inntekten?? bror min på 20 har høyere inntekt ved å jobbe på meny jo... godt du vil beholde, d ordner seg=) lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #39 Skrevet 1. august 2009 han er lærling..vil stige i lønn til nyttår rekner jeg med.. litt dumt å avbryte læretiden når han endelig har funnet ut at det er dette han vil drive med! men vi har snakket sammen i hele kveld, og dette skal vi klare..moren min vet det også, hun stiller 110% opp. det er jeg super glad for. HI
Bunnies by night Skrevet 1. august 2009 #40 Skrevet 1. august 2009 Nei det hadde jeg ikke... da abort ikke er en løsning for meg - hvis ikke det står om liv vel og merke. Men det betyr ikke at det er det riktige for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå