Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 får ikke foreldre penger med første, som bare er knappe 6 mndær. nå får ti min siden tok jeg en test, er gravid igjen, mot alle odds. vi sliter med økonomien allerede..POKKER altså. hva faen gjør jeg nå?!??!
Gjest -<<- Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Nei, det hadde jeg ikke. Uten at det har noen betydning for hva du bør gjøre.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 hvordan hadde du ordnet det økonomiske da? HI
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Nei, det hadde ikke jeg gjort heller. Økonomien alene mener jeg ikke er en god nok grunn for å velge bort barnet, så lenge man bor i dette landet. Hvordan du bør ordne det øknomiske er ikke så lett å vite når det enste vi vet er at du er gravid og har dårlig økononomi. Det finnes muligheter, men de er krever kanskje veldig mye av dere.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 Nope... hadde nok vært fristet i visse tilfeller, men kunne aldri gjort det selv. Økonomien må jo bare ordne seg den. Vi bor jo i Norge og vil ikke sulte ihjel! Her har vi levd med utrolig lite penger da jeg fikk to barn mens mannen utdannet seg. Var mange ganger fristet til å la han slutte på skolen og jobbe istedet. Men man er sin egen lykkes smed, og for å ha et greit liv seinere så valgte vi å ha det kjipt en lang stund. Nå sitter vi med kjøpt hus og inntekt på opp mot en million... Glad vi ikke valgte den lette løsninga!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 Mitt svar: NEI, under ingen omstendighet! Man løser ikke et problem (slite med dårlig økonomi) ved å lage et større (begå et drap)! Med mindre man er drapsmaskin, ikke MENNESKE! I slike tilfeller søker man hjelp. Et sted å begynne kan være kommunens økonomiske rådgiver. Et annet sted foreningen Amathea. Tlf 815 32 005, mandag - fredag kl 8 - 16.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 Er det barn nr.2? Nei, jeg ville ikke gjort det da. Er det barn nr.4-5 og dere sliter med finansene er det noe annet. Du ammer klær kan man arve eller få like fine til en billig penge i brukt butikk. Samme med utstyr - det du ikke har kan du arve eller få i brukt butikk. Du får barnetrygd - det ordner seg. Ikke ta abort!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #8 Skrevet 1. august 2009 Eh, Annie 18:00, kanskje du også skal søke hjelp et sted...du virker en smule psyko. (Drapsmaskin! Hallo?) Til HI: Jeg ville ikke tatt abort.
partyoffive Skrevet 1. august 2009 #9 Skrevet 1. august 2009 Ville ikke anbefallt abort i dette tilfelle. Det ordner seg. Som noen sa over, man kan få mye i arv og billig brukt. mange snille som gir bort også. ikke la finansene være grunnen til abort. Spesiellt hvis det er ban nr.2. Det klarer du! Har to tette selv. Var hjemme med nr. 1 på ubetalt perm. og fikk 2 med 18 mnd. mellomrom. Vi har levd på en lonning i 6 år vi. Man må ta noen innersvinger, men man lærer og blir flink. Det er ikke for alltid. Til anonym 18:00 - drapsmaskin? Begå drap? Nå må du gi deg. Ro deg ned. Slik er det da virkelig ikke nodvendig og svare til noen som er fortvilet. Det er vel og ta i litt hardt.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #10 Skrevet 1. august 2009 Hi her, har jo selfølgelig ikke LYST til å ta abort, men jeg sitter her og tårene triller, aner IKKE hva jeg/vi skal gjøre nå altså..sambo har ikke store lønningen, men det må vel ordne seg..men ser svart på det at the moment
partyoffive Skrevet 1. august 2009 #11 Skrevet 1. august 2009 Huff - får vondt av deg. Det ordner seg. vet det svart ut nå. gravid og hormonell med en liten på 6 mnd. Min forste var 9 mnd. når jeg ble gravid igjen. Ikke planlagt heller. Som sagt var jeg allerede på ubetalt perm. mannen min hadde ikke veldig bra inntekt på den tiden heller. Men det gikk. mange her inne du kan stotte deg på som har opplevd lignende. Mange gode råd her inne om hvordan man kan klare det - skråsikkert! Det går bra - Ikke ta abort! Klem:)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #13 Skrevet 1. august 2009 Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort, for jeg kan rett og slett ikke sette meg inni din situasjon. Jeg hadde mange plager da jeg var gravid, så sånn sett så hadde jeg kanskje tatt abort bare for å kunne ta vare på babyen på 6 mnd. Men er det slik at dere sliter økonomisk, så kan jeg forsøke å komme med råd til dere. Det beste er jo om du får jobba deg til foreldrepenger denne gangen, men kommer jo an på hvordan det blir med barnepass til første. Hvordan er arbeidstidene til mannen din? Får du jobba deltid når han er hjemme? Så kan du jo melde deg opp som student dette her året, da får du lån og stipend nå samt foreldrestipend når babyen kommer. Hvis ikke mannen din er selvstendig arbeidstaker så kan jo han ta permisjon med andremann, og du jobbe, da blir det 2 inntekter. Og har du ikke jobb nå så melder du deg som arbeidssøker hos NAV, noe som nok vil gjøre at du får dagpenger. Dagpenger under arbeidsløshet er likestilt med arbeid når det gjelder foreldrepenger fra NAV.
Norwegian by injection Skrevet 1. august 2009 #14 Skrevet 1. august 2009 Tru'kke det er neffi nei ;-) Hun hadde vært mye grovere med uttalesen sin om jeg kjenner henne rett.
Gjest -<<- Skrevet 1. august 2009 #15 Skrevet 1. august 2009 Det er litt vanskelig å uttale seg om hvordan jeg hadde ordnet en økonomisk situasjon jeg bare hypotetisk skulle ha befunnet meg i og som jeg ikke kjenner detaljene i. Jeg mener det er fullt mulig å leve på bare en inntekt i Norge, så som en siste utvei ville fullforsørging av partner være aktuelt. Vi har også velferdsordninger som ivaretar de som virkelig ikke får inn nok til å klare seg, skjønt jeg hadde neppe vært ivrig etter å benytte disse. Et alternativ ville selvsagt være å skaffe seg en jobb øyeblikkelig og jobbe lenge nok til å tjene opp foreldrepenger?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #16 Skrevet 1. august 2009 Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort. Klart at det kan bli skikkelig tøft med lite penger og to veldig små barn, men tror du at du ville angret veldig på en abort? Du får søke hjelp hos amathea og få full oversikt over hva du kan få av økonomisk støtte før du tar en endelig beslutning. Livet blir ikke alltid slik man ser for seg, men det ordner seg som regel til slutt uansett hva du velger å gjøre. Og du er ikke noe forferdelig menneske om du velger å ta abort!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #17 Skrevet 1. august 2009 takk folkens..føler jeg er skikkelig ute å kjører nå, ser ikke forskjell på opp eller ned. disse timene som har gått nå siden jeg tok testen har vært litt av en karusell, først tenker jeg: JADA, vi klarer det, blablaa, men så kommer knekken:NEEi vi klarer oss så vidt NÅ, usjameg... HI
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #18 Skrevet 1. august 2009 Dere kan jo flytte fra hverandre og ha hovedomsorgen for hvert deres barn. Da har dere rett til en hel del stønader! Og siden babyer har behov for mye samvær fra den andre forelderen så kan dere være på besøk hos hverandre sikkert opptil 5 dager i uka uten at NAV har noe de skulle ha sagt!
Figa Skrevet 1. august 2009 #19 Skrevet 1. august 2009 Synes ikke det er riktig at du stiller det spørsmålet her inne for å få råd, eller se hvordan andre hadde taklet din situasjon. Det er bare du som kan vite om du bør/vil ta abort,og du trenger ingen formeninger om din livssituasjon fra andre, utenom barnefar.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #20 Skrevet 1. august 2009 hvorfor i all verden kan jeg ikke stille dette spørsmålet her inne? jeg kommer helt og fullt til å ta avgjørelsen selv, men det må da gå an å rådgjøre seg her inne uansett, eller hva? kanskje noen har gode tips, eller har vært i lignende situasjon og kan fortelle positivt eller negativt? HI
Figa Skrevet 1. august 2009 #21 Skrevet 1. august 2009 Jeg har ikke skrevet noe om hva du kan og ikke kan gjøre. Skrev at jeg ikke synes det var riktig å få formeninger om du bør ta abort fra vilt fremmede mennesker, med tanke på at du er i en sårbar situasjon og at det finnes mange av damene på disse sidene som ikke har noe i mot å kalle en som tar abort for barnemorder, drapsmaskin ol.
partyoffive Skrevet 1. august 2009 #22 Skrevet 1. august 2009 På lik linje som hun selv bestemmer om hun skal ta abort eller ikke - bestemmer hun også om hun vil rådfore seg på DIB eller ikke. Du kan jo mene hva du vil om begge deler i og for seg....
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #23 Skrevet 1. august 2009 Dersom dere har kun din manns inntekt, og denne viser under 250 000(for to voksne og 2 barn) på ligningen, så kan dere søke om bostøtte. Litt lavere inntektsgrense ved kun et barn, vil jeg tro. Jeg er alene med 2 barn og da er inntektsgrensen ca 200 000 for bostøtte. Og nei, jeg ville ikke tatt abort. Jeg gjorde det heller ikke den gangen jeg var alene med et barn, og ble gravid igjen(og visste jeg kom til å bli alene med begge ungene). Jeg hadde skitdårlig økonomi og visste det ble stramt. Men det har gått utrolig bra, det:) Og glad er jeg for at jeg beholdt den gangen. Men alt ordner seg for snille piker;)
Figa Skrevet 1. august 2009 #24 Skrevet 1. august 2009 Og jeg kan da også skrive min mening om at det ikke er riktig å spørre om råd her, siden det er veldig mange av de som henger her inne som ikke vil ta hensyn til at hun kanskje er i en veldig sårbar situsjon!
partyoffive Skrevet 1. august 2009 #25 Skrevet 1. august 2009 Joda, det er noen 'stygge' svar. men det er sikkert HI forberedt på!? Man må jo se bort fra de 'stygge' og ta med seg den stotten og rådene hun kan få fra andre. Uansett - lykke til HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå