Gå til innhold

Hvor selger de seler til å feste barnet i sengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? Hun klatrer like raskt ut av en sprinkelseng som en voksen seng.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke poenget at hun ikke skulle slå seg? Man slår seg vel ikke i en vanlig juniorseng. Men jeg skjønner jo nå at poenget er å låse ungen fast i senga.

Gjør som jeg leste ei annen her sa; Sett sprinkelsenga på hodet og legg madrassen på gulvet;)

Skrevet

Jeg har kommet fram til at jeg binder min baby fast i senga... Eller bruker en pose da, som er festet i sprinklene. Hun er 4 mnd og snur seg i det øyeblikket hun treffer madrassen. Jeg setter henne fast slik at hun ikke skal sove på magen med tanke på krybbedød... Hmmm... Må vel være mange som har samme problemstilling?? Skal en i steden bare la de ligge på magen da??

Skrevet

Tror ikke Mia er dum, 00.27.

Hun snakker om at det er stor forskjell å bli bundet fast i 1-2 timer om dagen, enn 12 timer om natten (eller hvor mange timer barna sover).

Tror det er heller du som misforstår henne nå.

Skrevet

Ja, da er jeg vel litt dum, så for meg at ungen lå fastspent hele natta. *grøss*

Skrevet

Hvorfor ville dere ikke festet ungen i senga? Hva er grunnene til det liksom? Alle som har peiling anbefaler å bruke seler/pose der det er nødvendig.

Skrevet

Nei, poenget var ikke at hun ikke skulle slå seg, les tråden før du uttaler deg. Idiot

Skrevet

min skal begynne i bhg når han er 6 mnd. han må da sove lengere enn 1 t om dagen?

skjønner at de ikke har senger, men hva om man tar med seg en baby madrass? ta ikke så mye plass. de har vel et rom der barn kan sove?

hva gjør de med 2 åringer som må sove da? får de plass i vogna?

frisk luft er en ting, men norges høstvær en annen.selv får jeg hodepine og blir snørrete hvis jeg sover med litt åpent vindu om høsten/vinteren/våren.

jeg synes ikke det er hygienisk å sove i noe man har trillet med ute. insekter kan ha kommet seg inn og gud vet hva. hvordan gjør de det? kler de på babyen yttertøy og setter den i vogna? skal barnet sove i uttertøy hverdag?

Skrevet

00.31: så lenge barnet klare å snu seg selv, så kan barnet fint ligge på magen.

Grunnen til at små spebarn, babyer som ikke kan rulle, ikke skal ligge på magen....er fordi dem ikke klare å rulle seg rundt av seg selv. Og pga det kan de risikere å bli kvelt.

Skrevet

Hun uttaler seg jo uten å ha peiling, og antar ting hun ikke har noe grunnlag for å anta. Ingen som har sagt noe om å bruke seler hele natta i denne tråden.

Slutter aldri å forundre meg over hvor mange dumme mennesker som er inn på denne siden.

Skrevet

Mia: hvilken kompetanse har du som kan påstå at det er noe galt ved seler.

Hvor har du det fra at barnet skal ligge i seler hele natta?

Skrevet

det var jo lissom på en måte svar/samtale forts. til anonym 00.14. da. Så hvis du greier å lese mer enn to setninger av ganger så ser du sammenhengen,

Skrevet

de som ligger i pose med seler kan fint ligge hele natta, absolut ikke noe galt i det. Hvorfor skulle det være det?

Skrevet

Skrev svar til deg lengre opp 00.36

Skrevet

Kopierte det for deg og jeg:

Det var jo lissom på en måte svar/samtale forts. til anonym 00.14. da. Så hvis du greier å lese mer enn to setninger av ganger så ser du sammenhengen

Skrevet

De har kontorer som barnet ditt helt sikkert kan sove i, men du må ikke regne med at bhg har kapasitet til å la noen sitte og passe på mens barnet ditt sover. For de har andre barn å se etter og.

En 2 åring får helt fint plass i en vogn. De fleste har nok kjøpt vogn som er tilpasset for en 2 åring. Tror ikke det er noen som har en vogn som er tilbpasset for spebarn når barnet deres har vokst ut av det.

Ja, de kler godt på barna og legger dem ute i vogna. Slik er det i de fleste bhg. Om du ikke liker det, kan du kjøpe et nytt vogn og bare har det i bhg. Og de legger alltid et håndkle, eller teppe foran vogna, slik at ikke noe insekter eller noe flyr inn.

Om du ikke liker det, så kan du holde barnet ditt hjemme.

Skrevet

det varierer nok fra barnehage til banrehage. vanligste er å sove i body/strømebukse i en pose. Barna sover da når de er på trilletur, ikke noen forskjell fra det. Hvorfor skulle det være mer uhygienisk at de sover den enn at de triller tur i den? Ser ikke helt logikken.

Skrevet

Nei jeg skjønner jo at man må ha universitetsutdannelse for å svare her inne. Nå har jo jeg bare høyskoleutdannelse, så da er jeg vel litt dum.

Og jeg må da ikke ha noen faglig kompetanse for å si min egen personlige mening må jeg?

Skrevet

Ingen i denne tråden som kommer med noen grunn til å ikke feste barna. Dette må være en av de rareste trådene på lenge. Å feste barna er da anbefalt, både i vogn og i seng dersom det er nødvendig.

Skrevet

Selvsagt kan man feste barnet i sele eller pose med sele. Besafe poser selges på de fleste babybutikker.

Vurderer selv å kjøpe seler til min toåring.

Skrevet

00.36....veldig unødvendig å kalle folk for idiot.

Skrevet

Kan jo være en ide å komme med en begrunnelse for HVORFOR dette skulle være så ille da.

Og når du skal gå i mot anbefalingene til de som faktisk har fagelig kompetanse, så kan det være en idee og ha litt kompetanse selv også.

Skrevet

Så faren for krybbedød avtar etter at barnet snur seg selv??? Det stemmer jo ikke. Faren for krybbedød øker sersom barnet ligger på magen/siden, uavhengig av om barnet klarer å snu seg selv... Det har noe med selve stillingen å gjøre, ikke kvelning...

Skrevet

Som sagt så trodde jeg dere skulle spenne fast ungen slik at den ikke får rørt på seg hele natta for at hun ikke skulle stå opp.

Jeg vet ikke hva som er anbefalt eller ikke, men jeg syns ikke det hørtes noe trivelig ut. Det syns jeg da.

Kan ikke dere oh-så-opplyste-anonyme vise meg en link til denne selen, slik at jeg kan se den, så kanskje det ikke er så ille som jeg opprinnelig trodde? Og da tenker jeg ikke på sovepose.

Skrevet

00.23: hvis du er HI, kan du ikke bare spørre venninna di hvor hun har kjøpt sela da?

Ellers kan du kjøpe sele på slike babybutikker som babyshop el. lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...