Gå til innhold

Hva syns dere om de som tar hjelpepleien???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i et selskap her en dagen og en av damene satt og la ut om at hun gikk på skole for tiden, og at hun aldri hadde trodd at det skulle være så slitsomt og vannsklig og få seg en utdannelse. Men at hun likte og studere da.

Så jeg trodde jo at dama gikk på høgskole, men neida hun gikk på vgs og hun gikk på hjelpepleien og hun fortsatte til alle som gadd og høre på hvilket vansklig "studie" dette var...

Men ærlig talt, hjelpepleien er da slettes ikke et studie, det er VIDEREGÅENDE SKOLE. Og slettes ikke et vanskelig "studie". Har selv gått på hjelpepleien da jeg var 17 år og for og si det sånn jeg sleit ikke ræva av meg. Kom meg i gjennom det med 4 i snitt og åpnet kanppt nok en bok, og jeg er ikke super smart men er helt gjennomsnittelig lur.

Så hva er det egentligt med dere som sitter og skryter av at dere studerer og så tar dere et hjelpepleien, omsorg, legesekretær ol???? Det er faktisk ikke et "vanskelig studie", hvem som helst kan klare det. Alle de som vet at de ikke takler 3 år med allmen, går nemmlig hjelpepleien ol, for de vet at det er muligheten til og få brukbare karakterer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle kanskje hørt hjemme på krangle denne eller? :P syns du skal hoppe dit med dette innlegget jeg! ;)

Skrevet

Jeg synes det er flott at noen tar hjelpepleien, jeg!

Skrevet

Det overasker mange som velger disse yrkesfagene at de faktisk er TYNGRE enn ALLMENN!!

Ta med deg innlegget ditt på krangle du!!! Flott at folk går skole!! Flott at det finnes hjelpepleiere osv...

Skrevet

Allmenn er puggefag, yrkesfag må man ha forståelse for!!!

Skrevet

Enig med HI

Hjelpepleien, hudpleien, frisør osv er for de som ikke gidder å ta en skikkelig utdannelse.

Skrevet

Men kjære deg! Er det ikke bra at hun studerer da? :)

Skrevet

Jeg er selv sykepleier.

Har mange dyktige hjelpepleiere på jobben min på sykehuset, de er uunværlige. De skal være stolte av yrket sitt som alle andre, og de gjør faktisk en utrolig viktig jobb for de som trenger dem.

Du spurte hva vi synes om de som tar denne utdanningen, og jeg synes det er supert at noen velger det yrket.

Hva du måtte mene om hvor vanskelig det er eller ei, er knekkende likegyldig.

Får kanskje håpe du blir så syk og pleietrengende og havner på sykehuset,og du får klare deg selv fordi det "bare" er en hjelpepleier som kan hjelpe deg i stell og hun/han ikke er bra nok for deg.

Jeg håper jo sef. ikke dette, men synes du er sneversynt.

Og kan jo være tøffere å sette seg på skolebenken som voksen enn som 17 åring.

Skrevet

Så det å ha et fagbrev er ikke skikkelig utdannelse? Det forbauser meg fremdeles hvor mye bedre noen føler seg enn andre. Nesa i sky, her dere.

Å kalle en hjelpepleier for giddalaus måtte vel være det aller siste ordet jeg hadde brukt, tror jeg. Snakk om hard, stå-på jobb.

Skrevet

...og underbetalt spørr du meg!!

Skrevet

Min svigreinne tar faktisk hjelpepleien nå. Hun har tre snart voksne barn og har ikke sitti på skolebenken siden videregående. Hun har vært igjennom en del vanskeligheter mht økonomi og alkohol de siste årene. Nå sitter hun og pugger og står på som en helt for å klare å gjennomføre dette. Hun har hatt flere eksamener etter hverandre, og det har vært MYE lesing. Hun har bestått med glans, og har stått på som bare det for å klare det. ALL ÆRE TIL HENNE! Helt utrolig at det finnes folk som trykker ned andre som gjør en innsats. Og takk og lov for at vi har folk som tar denne utdanningen og ikke minst for FRISØRER! Hva skulle vi gjort uten de? Hva gjør du? Klipper deg selv? Skjerp deg, få øynene opp og slutt å vær så negativ, men prøv å se det positive i det mennesker gjør istedet!

Og hva jeg synes om hjelpepleiere? Hærlige, skjønne damer som brenner for å hjelpe andre. I motsetning til visse andre som setter seg selv høyt på strå.

Skrevet

Både hjelpepleien og barnehageansatte er underbetalt!

Skrevet

Går selv sykepleieren, og ser ikke et sekund ned på de som utdanner seg som hjelpepleier! Først klager folk på at det er så mange ufaglærte innenfor helsesektoren, at det ikker holdbart osv - og så når det er mennesker som faktisk utdanner som som hjelpepleiere - så er det ikke bra nok.

Bare vent til du blir syk og gammel, så kan du prise deg lykkelig over at det finnes gode hjelpepleiere der ute du.

Et fysisk, psykisk og krevende yrke er det - for ikke å snakke om underbetalt.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Skam deg hi...

Skrevet

Det jeg tenker om dem som tar hjelpepleien i voksen alder, er først og fremst at det er flott at kvinner som gjerne har jobbet som assistenter i hjemmesykepleien o.l. får formell kompetanse. Det er bra både for dem, arbeidsgiver og deres pasienter/brukere.

Det jeg tenker om DEG, er først og fremst at du virker temmelig trangsynt og bent ut sagt dum?

Skrevet

Hehe, skulle neste ønske at navnet ditt nå ble sendt til alle landets hjelpepleiere slik at de vet hvem du er den gangen du trenger dem.

Flotte folk som gjør en viktig samfunnsjobb!!!

Skrevet

Det forbauser meg at voksne damer faktisk kan sitte å se ned på de med lavere utdannelse, som f.eks hjelpepleien.

Mamma er hjelpepleier og jeg har alltid beundret henne for det.

Det er hardt og tungt arbeid skal jeg si deg, med alt for dårlig betalt.

Skjerp deg!

Skrevet

Jeg er hjelpepleier og stolt av det!! Og vet du hva, jeg har studiekompetanse også, og kunne fint ha gått videre på sykepleie/vernepleie osv.

MEN; da jeg valgte ønsket IKKE jeg det ansvaret en sykepleier har, mitt høyeste ønske var ikke å legge opp medisin og legge til rette for det medisinske rundt en pasient. Jeg ville være NÆRMEST pasienten. Det var min motivasjon og har aldrig angret det. Jeg er hjelpepleier i hjertet og en veldig flink sådan.

Dessuten på min arbeidsplass gjør jeg og sykepleieren omtrent samme oppgaver så savnet er ikke der.

Nå når jeg er gammel i gamet så ser jeg at større ansvar ikke lenger skremmer meg,og kan tenke meg å ta sykepleien/ vernepleien fremover engang. Det er planen, men ikke da fordi jeg blir så mye bedre, men fordi jeg er lei av å være underbetalt og fordi det gir et litt større arbeidstilbud.

Skrevet

Det jeg tenker om folk som tar hjelpepleien er at de har lave ambisjoner. Det er videregående og alle vet at det er en dårlig betalt jobb. Så jeg skjønner faktisk ikke at noen kan velge den utdanningen.

Jeg kjenner flere voksne damer som er hjelpepleier. De er utslitte i kroppen og har slitasjeskader som gjør at de ikke kan fortsette i jobben etterhvert. Eller de slutter pga det psykiske presset og den dårlige lønnen.

Jeg tenker at de er personer som gir mye til folk rundt seg. Omsorgspersoner som ofte burde ta mer vare på seg selv. Istedet fokuserer de alt på andre og får lite igjen for det både i jobben og privat. De som velger hjelpepleien burde gått i terapi bare fordi de vurdere den utdanningen. Hvor kommer behovet for å gi så mye for så lite??? Vil man hjelpe folk så finnes det mange andre valg.

Skrevet

17.57: nice try HI. Vet det er deg.

Skrevet

Hjelpepleiere er en kjempeviktig yrkesgruppe. Hvorfor henge seg sånn opp i om det er et studie, eller vgs, og hvorvidt det er vanskelig eller ikke? Poenget er at det er en viktig jobb.

Skrevet

Det du hi skriver om at alle kan klare de utdannelsene er sant, men det gjelder alle andre studier på universiteter og høyskoler også. Hvis du er vanlig intelligent kan alle bli det meste enten det er advokat, lege eller hjelpepleier. Men det er da ganske fint at folk velger forskjellige ting da,,,,, Vi trenger alle yrkesgrupper.

Skrevet

Kanskje hun faktisk leste bøkene? Og følgte med på alt som skjedde, og prøvde å ta alt til seg. Er faktisk vanskelig å få 6-ere uansett om det er på allmenne eller yrkesfag.

Skrevet

Kanskje hun faktisk leste bøkene? Og følgte med på alt som skjedde, og prøvde å ta alt til seg. Er faktisk vanskelig å få 6-ere uansett om det er på allmenne eller yrkesfag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...