Gå til innhold

Facebook

Lektor Doppler med tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke helt bestemme meg for hva jeg mener om denne saken, men jeg klarer ikke helt forstå hvorfor noen legger ut 145 bilder av sin charterferie til tyrkia der. Samt like mange bilder fra jul og nyttår. Hvorfor i alle dager føler hun at hun må opplyse oss alle om alt hun driver med? Og helt ærlig, jeg er ikke sikker på at 350 venner på facebook er bedre enn 10. Har du 350, så har du i alle fall ikke 350 som bryr seg om deg i stor grad. Sånn som jeg.. venn nr 349, og lurer på hva som er meningen.

Jeg forstår heller ikke hvorfor man skal oppdatere statusen sin, sånn at folk kan se hvor mye man har vasket eller trent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei si det.... men på den andre side, det eneste jeg faktisk gjør på FB er å se på bilder og lese statusoppdateringer.

Skrevet

Eneste jeg gjør er å lure på hvorfor? Hvorfor i alle dager er jeg der?

Skrevet

Vel, jeg syns det selv er hyggelig å legge ut noen bilder i ny og ne, men å oppdatere kontinuerlig og legge ut absolutt alle bildene som ligger på digitalkameraet mitt, vel, det er det sjeldent jeg gjør.

Hvorfor gidde, og hva hvis bildene kommer i feil hender?

Hvis jeg oppdaterer min status der er det faktisk slike "overfladiske saker" som at jeg har trent eller lignende (vil liksom ikke gå så i dybden på statusen min), men det hender og at profilen min står helt stille.

Jeg bruker facebook for det meste til å se på andres bilder og slikt, eller til å sende morsomme smileys og slikt. Men syns at det er flott å kunne bruke causes, så det er noe jeg reklamerer for en del i statusen min. Og til å bli med i grupper for folk som savner et kidnappet barn, osv. Dèt er jo utrolig fra med FB.

På en annen side: Hadde jeg f.eks gått hjemme med et lite barn skal du ikke se bort fra at jeg hadde blitt litt mer aktiv der. Det er jo et greit tidsfordriv, men syns folk burde passe _litt_ på hvilke bilder de legger ut.

Av de "vennene" jeg har der, så legges puppebilder, trutmunnbilder, gangstertegnbilder (g de får barna sine til å gjøre slike ting også - dvs: trutmunn og spesielle tegn med hendene), og slike ting opp (og tattoo-bilder).

Statusen til enkelte kan være noe ala: Jeg elsker mine nye sko, eller: Åhh han har dumpa meg igjen den drittsekken!

For all del, alle av de 350 vennene syns sikkert det er kjempe kult å vite at man har fått seg nye sko, og for all del nr 2: At XXX har blitt dumpa igjen tror jeg de fleste har blitt lei av å lese om i statusen.

Men så var det det å samle på venner da. Jeg har vel 200 og noe der. Jeg trives godt med den summen, siden jeg vet hvem de er, men når jeg ser at enkelte har over 1000 venner (ja, noen har det) så stusser jeg. Jeg vet at enkelte av dem ikke kjenner alle disse, så da tyder det vel på at folk i grunn "samler" på venner?

Nei jeg vet ikke selv hva jeg syns til en hver tid. Kanskje jeg forandrer synspunkt en dag?

For all del...gjør som dere gjør og vær den dere er. ;P

Skrevet

Jaaa Lektor Doppler med tillegg. hvorfor er man der? hehe

Skrevet

Det er jo hele konseptet. Det er smalltalk og whazzup for de av oss som aldri ringer noen bare for å jabbe.

Skrevet

Nettverksbygging.

Ha folk i hverdagen sin til tross for hektiske dager og mangel på tid til å sosialisere. (Kanskje mest for oss som hater å snakke visvas i tlf..)

Tidsfordriv.

...og sikkert mye mer.

Skrevet

Da burde jeg like konseptet... men jeg har en mistanke om at det funker best for de som er gode på smalltalk..

Skrevet

Joda, jeg har jo tydeligvis 110 bekjente.. hvor av en del er gamle elever da som jeg samler på i alumnigrupper..

Skrevet

syns det passer bra å holde kontakt på FB. jeg hater å snakke i tlf. så en og annen oppdatering og hei og hopp der er kjekt.

jeg legger ikke ut bilder selv lengre, men syns det e underholdende å se på andres.

nå som mini sover på sofaen ( merkelig nok så må hun ha 2 luren sin inntil låret mitt mens jeg holder hånda hennes)

da blir det halvanne time med nyhetslesing og meningsløs surfing.

tenkt på å slette meg mange ganger, men jeg kan takke FB for at jeg har fått kontakten med gamle kjente igjen :):)

Skrevet

Jeg er en av de få som aldri har blitt bitt av FB-basillen, og har aldri vært medlem. Var inne og kikket da samboeren min meldte seg inn, fant masse gamle bekjente som jeg har mistet kontakten med rundt omkring. Men det er jo en grunn til at jeg har mistet kontakten med dem. Bedre å holde skikkelig kontakten med ordentlige venner/bekjente. Og det dillet med å ha flest mulig venner er jo direkte tilbake til 6.klasse.

Skrevet

Atte, er ikke maksimumsen 60 bilder per album?

Skrevet

Hadde jeg vært arbeidsgiver hadde jeg forbudt at noen av mine ansatte var på facebook. Tenk så mange arbeidstimer som blir brukt på dilldall; hvem som har fått ny status, perifere venninners uinteressante feriebilder fra Alanya, Uinteressante bekjente fra gymnaset som man sporer opp, som man egentlig hadde glemt eksisterte. Facebook er en kvise på samfunnets rumpe!

Skrevet

Facebook er hyggelig på den måten at man får kontakt med de man en gang kjente, men etter at man har utvekslet informasjon om hva man lever av, hvor man bor, og hvor mange barn man har, så er "samtalen" som regel over. Men man kan jo fremdeles slenge inn en kommentar på status eller bilde nå og da, så det blir nesten som å treffe dem på gaten og si hei, uten nødvendigvis å være bestevenner. Og det synes jeg er trivelig, siden jeg bor så langt unna at det er liten sjanse for å treffe noen fra vgs på gaten.

Men for meg er hovedfunksjonen kontakt med folk jeg faktisk av og til ser på gaten. Jeg jobber så mye, litt isolert, at jeg er litt redd for at jeg "glemmes" av omgivelsene, og jeg går ofte glipp av sammenkomster og fester, rett og slett fordi de ikke ser meg så ofte. Siden FB blir jeg stadig invitert i sammenkomster, danser, fester og bryllup. Sjelden jeg har tid til å komme, men jeg blir i hvert fall husket, pluss at jeg er oppdatert på ting som skjer i lokalsamfunnet.

Skrevet

Men nå er det ingen jeg kjenner i byen her som jeg er venn med på FB som ville finne på å legge ut 350 feriebilder. Og statusene er mer underholdende enn utleggende eller kjedelige.

Skrevet

Hvorfor være på Facebook hvis man ikke er med på konseptet?

Jeg bruker FB til det meste og synes det er helt topp. Jeg har knyttet mange gode kontakter på FB. Blandt annet har jeg kontakt med mange småbarnsforeldre. Helt knall. Alle jeg vil ha kontakt med er der,så det er jo en veldig lettvindt måte å avtale treff osv.

Sosialt og fint....men jeg er jo god på smaltalk da he he :o) love it!

ps. ikke sarkasme altså.....

Skrevet

Er på facebook, men legger ALDRI ut bilder av ungene der.

Jeg roper heller ikke ut at jeg skal reise på ferie, hvor lenge jeg skal være borte, og hvor vi skal .

DET er idioti, og å be om at man skal få ubudne gjester i huset.

Utrolig hvor naive enkelte er på nett.

Skrevet

Du er jo så absolutt ikke nødt til å se på de 145 bildene da.

Jeg legger ut bilder av mine da jeg synes det er en fin måte for familien å se hva som skjer og hvordan ungene vokser. Nå bor halve familien på andre siden av jordkloden så da er det ikke snakk om at vi sees så ofte eller at vi snakkes så ofte. Så da er facebook en fin ting.

Dessuten er jeg en racer på smalltalk så jeg digger det. Elsker også twitter som Frk. Nilsen her :o)

Men bevares, det går jo alltid an å melde seg ut om man ikke liker konseptet.

Er ellers enig med deg at å ha 600 venner på facebook bare er tull - da ingen har så mange venner, og det er i hvertfall ikke en lur ide hvis man legger ut mye personlig informasjon og bilder.

Skrevet

Da jeg logget på mandag morgen hadde 68% av mine bekjente "kommet hjem fra heeeerlig hyttetur i helga", 38 % hadde "trent masse og er så sliten i musklene men det er deilig altså" og 40 % gledet seg ikke til å begynne å jobbe igjen.

Og siden jeg bor i Syden har jeg lov til å ha over 100%. Nyhetene her bruker mer enn 100% liksom. Så noe her om dagen, 30% gjorde a), 42% B), 17% c) og 45% d).

Skrevet

He he he - og da så du sikkert i går at jeg hadde lagt ut feriebildene fra da vi var i "syden" nå ;o)

Du har vært veldig stille og rolig de siste dagene på facebook - mye å gjøre i la tienda? Mange turister som vil ha gorras con nombre?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder å irritere dere over andres Facebook-bruk.....er det deres sak? Hvis det er så ille for dere å se hva folk driver med osv. så ikke se. Men tipper at Facebook med øya igjen ikke er så kult :P

Folk bruker Facebook, TV, Radio og andre medier til hvert sitt bruk. Personlig bruker jeg det til å sosialisere med, MEN er også ute av huset for å være sosial :)

Skrevet

Las ví y comenté nena. Oye que tu marío stá cuadráo eh!

Jeg er alltid stille og rolig på Facebook, men tar igjen med noen skikkelige brølere innimellom.

Skrevet

Vel, hvis du ikke liker det, slett profilen din da! Og hva vet du om at de 350 ikke bryr seg om deg i stor grad? Du kan jo ikke gå inn å definere det vel?? Anbefaler deg å slette din egen profil eller slette den "vennen" som irriterer deg..?

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...