Gå til innhold

Hvorfor ikke tillate barn i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at det er mange som ikke ønsker barn i bryllupet. Hvorfor ikke, egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi barn ofte drar til seg masse oppmerksomhet og akkurat denne dagen ville jeg faktisk ha denne oppmerksomheten selv.

Er veldig glad i barn i andre sammenhenger, men noen dager er det lov med kun voksne også!

Ikke alltid gøy når sentimentale og høytidelige øyeblikk skal ødelegges av barnegråt eller en unge i trassalderen. Vær sin smak tenker jeg...!

Må være brudeparets valg!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er enig med cat77 akkurat der altså. Det er brudeparets dag, og det er mange uroheter med barn, hehe :)

Skrevet

Fordi jeg i eget bryllup gjerne ville slappet av (altså ingen som må løpes etter), fått hørt talene (altså må det være stille), sittet i timesvis ved bordet og nytt maten osv. Nå vet jeg ikke med dine barn, men mine og ungene til de fleste jeg kjenner oppfyller ikke noen av disse kravene, hehe... Er veldig mange andre steder jeg synes det er kjekt å ha med barn, men ikke i bryllup.

Skrevet

Personlig synes jeg at barn hører hjemme i slike anledninger, men at de skal forlate åstedet før det blir seine kvelden og festen tar av hvis det er alkohol inn i bildet i hvertfall. Fyll og unger hører ikke sammen.

Dette med at brudepartet kommer i skyggen av barna er største bullshiten jeg har hørt, er det så forbanna viktig å høytidlig?

Blir litt bridezilla for meg det der, samme med digre prinsessekjoler, prøvemiddager og kronisk perfeksjon for at et bryllup skal bli mest mulig "vellykket", men hver sin smak!!

Skrevet

Det som ikke er viktig for deg kan være viktig for andre.

For min del SKAL et bryllup være høytidelig! I Det er en av de største dagene i mitt liv ihvertfall og da vil jeg ikke at det skal ødelegges av ungeskrik!

Det er ikke dermed sagt at det skal være stivt eller perfekt.

Skrevet

Har selv vært i bryllup med og uten ungeskrik, og helt ærlig, de med ungeskrik var nok de beste og triveligste. Men igjen, godt folk er forskjellig.

Skrevet

Jeg synes det er greit med barn i bryllup, men forstår godt at ikke alle synes det.

Barn har en tendens til å bråke og skape uro under lange "fine" middager.

Barn trekker til seg mye oppmerksomhet.

Barn liker ofte ikke "fin" mat og må ha særbehandling.

Vansklig i forhold til soving for små barn.

Mange mener alkohol og barn ikke passer sammen.

Skrevet

Vi hadde bryllupsFEST...derfor synes jeg ikke det passet seg å ta med barn. Venninnene mine med barn ønsket nok også barnefri denne kvelden, så var aldri noe problem =) Jeg klarte å bli gravid før bryllupet, så blei en rolig fest for min del!

Om noen ville tatt med babyen sin under middagen hadde det selvfølgelig vært greit =) Men selv ville jeg nok da dratt tidlig, hvis det er endel alkohol i bildet.

For litt siden var jeg i bryllup hvor det var med barn, men det var et mye roligere bryllup med lite alkohol - så da passet det bra =)

Skrevet

Jeg har nettopp giftet meg og vi inviterte alt. Små og store, men de med barn - bortsett fra to (den ene er 5 mnd og den andre er jeg gumor til og hadde blitt dødsskuffa om jeg ikke fikk se henne) valgte å la "bråkebøttene" sine bli hjemme. Hadde unga hylt så hadde vi nok tatt hensyn til det. Når min lilleputt blir bråkebøtte da tror jeg at jeg velger barnevakt fordi jeg vil slippe å løpe etter han;) Hvilken glede har nå han uansett av å være i et bryllup egentlig? Hvis alternativet hadde vært noe mer barnevennlig:)

Skrevet

Vi skal ha barne med i vårt bryllup, føler det er naturlig da vi har barn selv, men vi får noen til å hente de minste etter en stund, de andre skal sove på stedet.

Skrevet

Fordi middag som varer i timevis med taler og slikt er kjedelig for unger?

Aner ikkje eg. Eg har aldri tenkt så nøye over det egentlig.

Skrevet

altså for min del må det gjerne være barn til stede i bryllup, men eg hadde grudd meg litt for å ta med min.....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det glemte jeg jo å si... jeg hadde ikke tatt med mine, hvertfall ikke eldste. Det er ikke hyggelig å "gå glipp av" alt, bare fordi man må passe på unger hele kvelden..

Tanta til datteren min skal gifte seg, men det er også uten barn... (på far sin side altså)

Skrevet

Jeg tror de fleste barna har det best hjemme/med barnevakt. Bryllup kan være veldig kjedelig for barn.

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å feire mitt bryllup uten den lille. I de fleste bryllup jeg har vært i har det også vært barn. Brudeparene bruker ordne med et rom med tv, bøker, leker og har barnevakt som passer dem om de blir leie under middagen el. kaffen. Når det blir kveld, så blir de fleste barna hentet av barnevakter, slik at de foreldrene som vil kan være med på festen etterpå:)

Skrevet

Jeg og samboeren skal be både store og små men de små skal få lov å komme etter middagen til kaker. Og så dra hjem på kvelden når de voksne skal feste.

Men jeg vil at barna våres skal være med oss hele tiden helt til de skal hjem med barnevakt. Og så skal vi ordne noen som har hovedansvaret for barna under hele greia.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

gaar du i giftetanker Pe Te Ti Ca? he he

Skrevet

i eit slikt bryllup som den heldige beskriver så kunne eg tatt med ungen ja.

Skulle eg sjølv gifta meg så hadde eg ikkje valgt tradisjonelt middagsselskap, og eg hadde hatt ungene mine med.

Skrevet

Jeg har vært i mange brylluper, flest uten barn og noen med barn. Og uten unntak synes jeg det var utrolig slitsomt med barn i bryllup, fordi de bråker utrolig mye. Jeg liker barn, men ikke i bryllup.

Skrevet

Nei, jeg tror Pa Te Ti Ca begynner å bli preget av den kulturen hun lever i. Jeg synes det er trist at vi ikke kan inkludere barn i begivenheter som bryllup. Ikke får de bli med i begravelser heller. Det er vel nesten bare dåp i gjen.

Trist synes jeg.

Skrevet

Ja, det er akkurat det jeg reagerer på også.

Synes det er for mye egoisme og voksenfokus på familiefeiringer i dagens samfunn.

Bryllup burde være familiefest, for både stor og liten. Man trenger ikke invitere hele slekta og ha det stort, men synes at barn ikke bør utelates.

Jeg husker at vi var i bryllup hos tante og onkel da jeg var 5-6år, det var stor stas og kjempegøy siden det var mange andre barn. De laga til lekekrok i resturanten der vi kunne tegne, bygge lego og leke med dukker osv. Både stor og liten koste seg. Når kvelden kom så ble vi barna sendt hjem med undommene på 15-17år som var barnevakter og de voksne fortsatte vist festen, men det var helt greit.

En annen tante hadde kun voksenfest etter kirka, og vi ungene var kjempeskuffa over at vi ikke fikk være med på moroa. Barn trenger ikke være så veldig store for at de får med seg at de ikke får delta.

Ja takk begge deler sier jeg!!

Så enig med Alinebud her..

Skrevet

Hvem bestemmer at bryllup burde være en familiefest?

Jeg synes at bryllup skal være slik som brudeparet ønsker det.

Med unntak av at babyer bør få være med.

Skrevet

Har vel muligens noe med økonomi å gjøre. Vet i hvertfall at hvis jeg skulle bedt alle søskenbarna mine i mitt bryllup, måtte jeg leid rådhuset eller Oslo spektrum:S Har man en slik regel, bør det vel muligens være rom for å gjøre ett unntak for en ammende mor. Som ammende tar man vel forhåpentligvis ikke helt av på festen heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...