Gå til innhold

hvordan går det med vekta jenter? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, så koselig å høre da :) Nå ble jeg gla.. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er mitt andre barn.. Og jeg er i uke 18, har lagt på meg 1 kg hittil. Kiloene kommer nok. Jeg hadde startvekt på 5 kg mer enn hva jeg normalt veier, etter en lang vinter med mye god mat og lite trening. hihi.. (kanskje mer å gå på siden jeg ikke øker så mye i vekt nå?).

Med førstemann la jeg på meg totalt 24,5 kg, men hadde da svangerskapsforgiftning og masse (!) vann i kroppen. Svangerskapet her er helt annerledes enn med førstemann. Dette blir spennende å se.. Skal ikke si jeg ikke spiser iallefall, her gafler jeg i meg alt jeg kommer over :) Matlysta er på topp :)

Skrevet

Er i uke 20 og har lagt på meg 6,5 kg. Hadde håpet å ikke legge på meg mer en 10-12 kg i uke 40. Føler meg ganske stor nå.-)

Skrevet

Er 25 uker på vei. Har kun lagt på meg ca. 1 1/2 kg. Hadde gått ned før graviditet. Kommer nok noen flere kilo etterhvert:)

Skrevet

Uke 16, gått opp 2,5 kg. Mindre enn forrige gang, så det er jo greit. Men, må jo dele en gladnyhet med dere som ikke er så fornøyd med å gå opp mye. Det er at forrige svangerskap gikk jeg opp 22 kg, og 4 måneder etter fødselen var alle 22 borte plus ett par til. Uten at jeg slanket meg bevisst. Bare ammet og stresset sikkert masse som førstegangsmor... Tror jeg husker at ca 14 av kiloene var borte da jeg kom hjem fra sykehuset og veide meg.

Skrevet

Jeg kan jo slenge meg på nå når jeg faktisk har funnet en vekt å prøve meg på (eier ikke vekt, og har ikke veid meg på over en måned) og den viste at jeg har gått opp 8 kg siden vekta mi ved første kontroll (7+et eller annet). Hva den var før dette, vet jeg ikke... Men alle disse 8 kiloene har kommet siden 3 juni, som er datoen for min siste offisielle kontroll! Regner med det egentlig er ganske normalt, det.. At man legger på seg i rykk og napp i svangerskapet...

Skrevet

13 uker på vei og gått opp 1 kg :) fortsetter nok gradvis oppover gitt :)

Skrevet

Jeg er 12+0 og har gått opp 2 kilo. Jeg venter nummer tre og regner ikke med at jeg legger på meg annerledes denne gangen... har gått opp 18-19 kilo med de to forrige. Da har jeg spist som jeg ville og ikke vært stressa, men likevel selvfølgelig ønska å slippe så mange opp... Men jeg har vært heldig og rast ned igjen til startvekta mi etter få mnd begge gangene. Ikke sikkert det går slik nå, men da skal jeg finne all stålvilje jeg har;-)

Men jeg slapper av, prøver å trene litt underveis. Tenker ikke så mye på vekta ennå:) Har en annen fastlege denne gangen (flytta til et annet sted i landet), og håper han ikke er så opptatt av den vekta. var egentlig veldig fornøyd med min forrige, men etterhvert som jeg nærmet meg sottr og fødeklar, særlig tredje trim, synes jeg han kommenterte unødvendig når jeg gikk på vekta. Sånn: "Hmm, får du gått deg noen turer?" "Viktig å bevege litt på seg også"... Æsj, og han hadde få år tilbake henvist meg til psykolog pga spiseforstyrrelser. Jeg var nok nærtagende også, og han mente nok ikke så mye med det han sa, men jeg slukte alle kommentarer og ansiktsuttrykk fra han hver gang jeg gikk på vekta, og irriterte meg mer og mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...