Gå til innhold

hvordan går det med vekta jenter? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet mange synes disse trådene er teite, men jeg er en av dem som syns det er morsomt å høre hvordan det går med de andre, alle vet at det er forskjellig hvilken vektøkning man har i svangerskapet, men synes likevel det er arti å sammenligne =)

jeg er 26+0 og har gått opp 5.5 kg...

hvordan går det med deg? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

21+0 og gått først opp 1 kg så ned 3 kg. men magen veks:)

Skrevet

PS: Forrige gang jeg var gravid var jeg slankere i utg.pkt og sluttet også å røyke da jeg oppdaget graviditeten, og da hadde jeg gått opp nesten 5 kg allerede ved 18 uker. :-D

Så det er forskjellig på folk og graviditeter.

Skrevet

Jeg er i uke 20+6, gikk først ned 3 kg og har nå lagt på meg det første kiloet den siste uka. Jeg er veldig spent på videre vektøkning, og lurer veldig på hvor fort jeg vil legge på meg videre.

Synes også det er interessant å høre hvor mye vi legger på oss, selv om det er så veldig forskjellig. Jeg var ikke særlig tynn i utgangspunktet, så det kan jo ha sammenheng med at jeg ikke har lagt på meg noe før nå.

Skrevet

ettersom jeg la på meg 20-25 kg med mine to første så har jeg prøvd å være litt bevist på vekta på diss siste svangerskapene. Men jeg har hatt ferie i touker og HJELP jeg hadde lagt på meg 3 kg på så kort tid!!? Håper virkelig det bare er vann- og at det roer seg. Er i uke 23 og har lagt på meg 9 (!) kg! fatte ikke at dere andre klarer å ikke gå opp;)

Skrevet

Off ja, heldige dere som ikke har gått opp så mye enda, jeg er 21 uker og har gått opp 10 kg. Er gravid med tvillinger men synes det er vanvittig mye og føler meg ikke så bra hehe... Men men får ta d av når jeg har født...

Skrevet

Er i uke 40+0 og har gått opp 11 kilo. Kjempefornøyd med det! :) .Kun lagt på meg på magen.. Sist svangerskap gikk jeg nesten opp 20!

Skrevet

Da er vi to. Skjønner ikke hvrfor jeg går inn på disse vekt-trådene da alle (nesten) som skriver har gått opp et og 2 kg. Jeg er 22 uker + 2 og har lagt på meg 6kg i forhold til hva jeg var når jeg ble gravid. Men gikk ned litt i begynnelsen så ifølge papirene min har jeg gått opp 8...

Men men, det får nå bare komme det som kommer...

Skrevet

Jeg er 26 + 4 og har straks gått opp 9 kg. Det er jo ikke akkurat lite, men siden jeg gikk opp 30 kg i forrige savngerskap føler jeg i alle fall at jeg ligger bedre ann nå. Kan vel umulig fyke opp 20 kg til i løpet av 14 uker?!!! :-P

Skrevet

Jeg hadde en grusomt høy startvekt, og har utrolig nok ikke lagt på meg mer enn 4 kg til nå, er 26+6 :) Vektøkning er noe som er helt forskjellig fra gravid til gravid , noen legger på seg mye andre lite. Jeg blir sikkert å få en hel haug med kg til å drasse på :P

Skrevet

Har ikke veid meg på samme vekta, så har ikke riktig sammenligningsgrunnlag, men det er en plass mellom 4-7 kg. Var ganske tynn før graviditeten, har nå en kjempemage som jeg sliter litt med å venne meg til... Er 23 uker.

Skrevet

JEg har lagt på meg ca 5,5 kg og er 24+4. Jeg spurte legen om jeg hadde lagt på meg for myeog fikk som svar at det hadde jeg ikke. Tror ikke vi skal være bekymret. Det er normalt at vi legger på oss i løpet av et svangerskap- de fleste damene gjør det. Og det å sammenlikne seg med andre kan være ganske farlig- graviditeter og folk er forskjellige. Mye avhenger og av utgansgspunktet.

Skrevet

Gratulerer A9 med november-baby, da er det du som er den "normale" her! Du har gått opp akkurat det de anbefaler at man skal, så du har virkelig ikke noe å skamme deg over her. Du skal forresten alltid regne vektøkning ut ifra hva du var når du ble gravid, ikke ta med det du ev. har gått ned og opp igjen. Så du har lagt på 6, og ikke 8 kilo.

Jeg vil ikke være stygg med de andre her, det kan jo hende de ikke klarer å legge på seg mer. Men din vektoppgang er mye sunnere enn 2-3 kilo for de som har kommet så langt, hvis de ikke da hadde en veldig høy bmi i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg er i uke 26 og har lagt på meg 6,5 kilo.

Skrevet

jeg er i uke 22 og hat til nå gått opp 9 kg, og er ikke bekymret for det i det hele tatt. synes og det er litt artig å høre hvordan de andre har det også når det gjelder vekt, men jeg blir ikke spesielt lei meg om jeg har gått opp 6 kg og de andre 1-2 kg. vi er alle forskjellige, og det går i rykk og napp.

vi trives og gror....:)

klem til alle medsøstre der ute.

Skrevet

Jeg er 22+1 og har lagt på meg 8 kg.

Frem til uke 19 hadde jeg lagt på meg 3 kg.... så de resterende 5 kg har jeg lagt på meg over de 3 siste ukene.

Skrevet

Jeg er 22+4 og har lagt på meg 3 kg. Sist svangerskap la jeg på meg 20 kg, men da var jeg litt slankere enn nå.

Det er vel ofte slik at de som er slanke legger på seg "mye" og de som er litt større ikke legger på seg så mye.

Jeg har iallefall tatt av det overflødige og lagt det på magen denne gangen :)

Skrevet

Hei! Jeg er 13+4. Har ikke fått noe mage enda, men blir litt oppblåst utover kvelden pga all maten jeg spiser - er jo sulten hele tiden! Har faktisk gått ned en kilo... :)

Skrevet

Er 21+2 og har gått opp ca 4 kg.. Hadde litt ekstra i utgangspkt:)

Skrevet

da er jeg fortsatt på -7,5kg... men har gått opp 2kg siden uke 16 da jeg var på det laveste.. er 24+3 nå:)

Skrevet

Hei!

Er i uke 23 og har gått opp 5 kg.

Skrevet

22 uker på vei og har gått opp ca 6 kg tipper jeg. Sist gikk jeg veldig lite opp fordi jeg kastet opp i 9 mnd og det var grusomt. Derfor er jeg veldig fornøyd med normal vektoppgang og god appetitt denne gangen.-)

Skrevet

Jeg er 16+3 og lagt på meg 3 kg.... veldig usikker på om det er mye eller lite...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...