Gå til innhold

Hvorfor drikker dere ikke alkoholfritt øl/vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som drikker øl/vin når barna er til stede,hvorfor ikke heller drikke alkoholfritt? Det finnes utrolig mange gode alkoholfrie alternativer på markedet.. Da får dere smaken av øl/vin til maten,uten det negative som promillen fører med seg (f.eks ikke kunne kjøre bil.) Det burde være mye bedre for både voksne og barn. Dere kjenner jo ingenting til alkoholen i de alkoholholdige produktene likevel (i så fall ville barna deres også senset at dere merket en virkning),så da er det vel mye bedre å velge alkoholfrie produkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk til deg! Pass dine egne saker.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Apropos alkoholfritt øl.. Satt ute på kafe med mannen min og datteren min og drakk alkoholfritt øl.. så kom en dame bort til meg og skjelte meg ut fordi jeg drakk når jeg var gravid+ med småbarn tilstede... :)

Skrevet

Skjønner ikke poenget med disse belærende innleggene! Alle her er voksne mennesker og må selv ta ansvar for sine egne valg. Jeg syns det er direkte uhøflig å blande seg på den måten du gjør, HI.

Forøvrig vet alle at det finnes alkoholfrie alternativer, så det er ikke nye oppøysninger du kommer med, bare pekefinger, og det syns jeg er helt unødvendig.

Ha ellers fin dag!

Skrevet

Nå er det veldig forskjell på vin da, smaker forskjellig og jeg er ikke imponert over alkoholfri vin. Når det gjelder øl så kan jeg like godt drikke alkohol fritt for jeg synes smaken der er ok.

Men hvorfor blande inn det med at man ikke kan kjøre bil? Har det noe med saken og gjøre?

Skrevet

HI

Jeg kommer til å drikke alkohol foran mine barn akkurat som jeg er vokst opp med at mine foreldre tok seg et glass en gang i blandt.

Jeg ønsker ikke at mine barn skal få et forkvaklet og hysterisk syn på alkohol som noe farlig eller noe man kun drikker når barna har lagt seg.

Noe jeg forøvrig synes er mye verre enn å ta seg et glass i deres påsyn.

Foreldre som vil være total avholds respekterer jeg, men gidder ikke høre på tull om at barn som vokser opp med sunne/normale alkoholvaner får traumer og varige psykiske skader dersom mor/far tar seg et glass vin til søndagssteken...

Bilkjøring har null og nix med saken å gjøre. Tror du alle har førerkort???

Skrevet

Jommen.

Er det ikke rusen som er hele poenget med å drikke da?

Eller har jeg missforstått helt?

Jeg har bare smakt alkoholfritt en gang, og det var i kirken på et konfirmasjonsmøte, og det falt ikke i smak hos presten en gang...

Skrevet

Hvis rusen er poenget med å drikke et glass eller 2 så påstår jeg at man har et feil forhold til alkoholholdig drikke.

Skrevet

Øll drikker jeg hverken med eller uten alkohol. Jeg liker det ikke.

Når det gjelder vin er det noe annet. Vin er godt, men jeg har enda ikke smakten alkoholfri røvin som jeg ville foretrekke fremfor vanlig rød saft. Det smaker rett og slett ikke like godt.

Virkningen av ekte vin har jeg heller ikke noe mot. Vi drikker aldri mye, men selv et eller to glass har en viss virkning. Jeg tror ikke det er ille for jentene å se.

Skrevet

Fordi at det smaker faen. Jeg drikker øl og vin for smaken, ikke for alkoholen.

Skrevet

Jeg drikker gjerne alkoholfritt øl. Er ikke noen stor øldrikker uansett, drikker aldri mer enn ett glass til maten.

Alkoholfri vin vil jeg ikke ha i min munn, det smaker ikke godt! Da drikker jeg heller vann.

Jeg drikker gladelig et glass vin mens min datter er til stede.

Skrevet

2 prisesser: er du dum eller noe? Det er stooor forskjell å drikke øl eller vin med og uten alkohol. Her kan du nesten ikke ta et glass øl, med alkohol, før du ikke kan kjøre bil. Men tar du en øl uten alkohol, kan du.

Stooor forskjell der vettu.

Skrevet

Hi, jeg syns at folk kan gjøre det dem føler for og har lyst til. Men ellers syns jeg var et ganske bra forslag.

Skrevet

Kjøpte alkoholfri hvitvin en gang og jeg brakk meg. Helte den ut i vasken.

Men alkoholfri øl er ingen problem, det drikker jeg ofte og syntes det er godt.

Nå er jeg gravid så jeg rører ikke noe alkoholholdig, men ellers ser jeg ikke problemet i å ta seg et glass eller 2 på kvelden eller ettermiddagen i blandt.

Det gjorde jeg før jeg ble gravid og kommer til å gjøre ved senere annledning også-

Skrevet

alkoholfri rødvin smaker jo saft, og alkoholfri hvitvin smaker vondt.

Skrevet

Helt enig med Cat. 68.

Alkoholfri øl og vin smaker faen!

Skrevet

a) Fordi det er som å handle til bryllupet sitt på Nille

B) Fordi det ikke har noe med vin å gjøre klippet fra wikipedia: Vin (fra latin vinum) er en alkoholholdig drikk som fremstilles ved gjæring av druesaft. Drueplanten tilhører familien Vitis Vinifeira.

c) Fordi det er vondt.

d) Fordi jeg ikke mener at alkohol er roten til alt ondt, jeg gladet meg de gangene min mor drakk vin da jeg var liten og jeg har til intensjon å videre formiddle at alkohol kan være et fint nytelsesmiddel.

Skrevet

Fordi alkoholfri vin smaker piss

Skrevet

Ikke alle som har lappen vet du dumbass

Skrevet

Helt enig, alkoholfri vin smaker helt grusomt..

Ellers hender det at jeg tar meg en munkholm, jeg.. Men ikke alltid.. Noen ganger blir det en øl, eller et glass vin! Med god samvittighet!

Skrevet

Fordi det smaker piss med alkoholfri vin, hehe... Prøvde ut ulike typer, men æsj altså! Drikker jo ikke uansett da.

Drikker forøverig ekstremt sjeldent med barna til stede uansett og aldri mer enn maks 2-3 glass med barna (sovende) i hus, så har ikke noen dårlig samvittighet akkurat.

Skrevet

Er du festlig? Alkoholfri vin smaker hjemmelagd saft som har blitt dårlig. Og ja, jeg har smakt flere, jobber i bransjen.

Alkoholfri øl er greit men gir i allefall meg sabla mye luft i magen, etter bare en halv flaske, så....neitakk.

Bil kjører jeg ikke uansett.

Skrevet

Jeg drikker både øl og vin selvom datteren min er hjemme, men det blir jo ikke mer enn noen glass. Når jeg merker at jeg blir litt påvirket så er det stopp!

Er forskjell på og drikke seg drita full foran barna og ta noen glass...

Har smakt litt på alkoholfri øl nå mens jeg er gravid og det smakte helt ok men alkoholfri vin??? ÆSJ!!!!

Jeg kjører ikke bil så der har jeg ikke noe problem.

Ingen unger har vondt av at foreldrene drikker litt av og til så lenge de holder seg på matta....

Skrevet

Vil ikke si jeg er dum, men er alle foreldre som ikke har bil, eller lappen uansvarlig da eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...