Gå til innhold

Til dere som advarer mot....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt egen seng til barna fra de ble født, men under ammeperioden sovnet jo barnet og jeg ofte i senga vår. Første sov på samme rom som oss til hun var 1 år. Minstemann flytta på eget rom da han var 5 mnd. Dette pga at vi ser at barna sover bedre på eget rom. Men når det er sagt, barna kommer ofte krypende opp i senga på morgenkvisten og sover 1 time ekstra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk 07.39

Til deg som spurte hvor gamle barna mine er...den eldste 20 år og den yngste 15 mnd.så jeg vet hva jeg snakker om.

Mine barn har samsovet med oss,så lenge de er blitt ammet.,Men hadde ikke barn ville samsovet,så hadde jeg aldri tvingt dem...

Men må innrømme at det var veldig godt da ammingen var over å minste begynte å sove i sin egen seng.Selv om jeg våknet noen ganger i løpet av natten for å se/kjenne at h*n pustet.

Men som en som sa over her,barnas behov kommer aller først..siden kommer mine.Man gjør et valg når man får barn,da kan ikke DU lenger være første prioritert.

Ellers når jeg snakket om at enkelte skal ha barn på eget rom så tidlig mulig Så tror jeg at de aller fleste barna har godt av samsoving,eller at de ihvertfall sover inne hos mor og far den første tiden.

Jeg hadde aldri fått sovet om mitt nyfødte barn skulle sovet på et annet rom,men det er meg og takk for at vi er forskjellige.

Og jeg har ikke sagt at noen/alle skal tenke,føle eller gjøre det samme som meg.

Skrevet

06:16 Undertegner her, jeg fikk da heller ikke barn for å sove med de!

Vi koser med de hele dagen og overøser de med nærhet og kjærlighet,

men søvnkbvaliteten, den er best i egen seng spør du meg. Ingen problem med eget rom, medlyset av fra tidlig alder. Nå er eldste 3 år og har bestandig trivdes kjempegodt i eget selskap og elsker å ligge i senga si om kvelden, spille litt rolig musikk eller prate med seg selv til hun sovner.

Skrevet

"...Skjønner ikke dem foreldre der det er om å gjøre å få barna i egen seng og helst eget rom så tidlig som mulig...Hvorfor i all verden får dem barn???....."

Som svar på spm ditt, jeg fikk ikke sønnen min for at han skal få sove på rommet mitt.

Leser bra jeg. Ellers så kan jo du forklare akkurat den sentingen, HI? For jeg tolke det slik det står der. Hvorfor får barn når man la dem få sove i sin egen seng så tidlig som mulig.

Hilsen anonym 13.42.

Skrevet

Jeg kommer fra en samsoverfamilie og her blir "tradisjonen" ført videre med bare positivt å si :) Lillemor bestemmer, hun legger seg i egen seng, men vil i løpet av natta sove sammen med oss og det får hun jammen meg lov til å også. Ikke er hun bortskjemt heller, hun trenger bare nærhet i nattemørket! Det samme gjør jeg og sambo, og når nestemann kommer blir vi en skikkelig haug i senga ;)

La folk få gjøre som de vil og som det passer dem best da vel. Jeg er ikke noen bedre mamma enn venninna mi som nekter vesla å sove sammen med dem. Å kalle en ikke-samsover for uegnet som forelder er bare dumt.

Skrevet

Jeg har ikke skrive og lesevansker:

Du skrev:

Skjønner ikke dem foreldre der det er om å gjøre å få barna i egen seng og helst eget rom så tidlig som mulig...Hvorfor i all verden får dem barn???

Barna skal overøses med kjærlighet og trygghet,respekt og sannhet å får de det trenger så klarer de fint å gi beskjed når det blir for mye...

Men du mente altså ingenting med det! Bra jobba. Tror du har litt kommunikasjonsproblemer hvis du mener at du ikke formidlet noe som helst som minnet om at folk kunne velge hva som var best for dem.

Tror det er du som har lese og skrivevansker jeg.

Skrevet

...Skjønner ikke dem foreldre der det er om å gjøre å få barna i egen seng og helst eget rom så tidlig som mulig...Hvorfor i all verden får dem barn???...

Det ble satt litt på spissen,alla barn skal ikke høres bare sees..

Men skjønner jo at noen bare MÅ kverulere,vil ikke forstå hva jeg mener.

For meg må folk gjøre hva f...de vil,bare mine barn er glad og fornøyd .Så får andre gjøre med sine barn som passer best for dem...

Jeg tror ihvertfall at barn som vil samsove og får lov til det,har det BEDRE enn de barna som vil,men IKKE får lov til det...

Ikke gidd å kommenter,min mening. Dere får mene som dere vil.

Skrevet

Nå er ikke vår født enda da, men foreløpig strategi er: Sove i egen seng fra fødselen av, men den sengen står helt inntil min side så det er lett å ta babyen opp og ned. Fra 3 måneders alder av: eget rom og slutt på nattpupp. Tiden vil vise om vi greier strategien:) Det er jo lov å håpe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...