Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #26 Skrevet 25. juli 2009 Du har fremdeles ikke svart på spørsmålet 0117? HVA betaler du for som du ikke bruker, slik påstanden var??
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #27 Skrevet 25. juli 2009 Hvaa, TV-lisens? Jeg har bodd for meg selv ganske så lenge nå, har tv i mitt navn og betaler Canal Digital månedelig for å bruke den, men jeg har aldri betalt noen lisens?? Hva er det for noe da?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #28 Skrevet 25. juli 2009 Skjer ingenting annet enn at du må begynne å betale når du blir busta;) hehe, det er så tydelig at de "ohh du er en forbryter" damene oppi her bare er bittre fordi de må betale noe som du ikke må HI.
___ Skrevet 25. juli 2009 #29 Skrevet 25. juli 2009 Nå var det ikke jeg som skrev det forrige innlegget, men jeg betaler for mange ting jeg ikke bruker: Opera, teater, sykehjem, trygd til dem som mottar det, bussdrift, skole osv. Hører du foresten ikke på radio heller. Alle NRK sendingeneer også finannsiert ved krinkastingsavgiften. Jeg er for øvrig enig med deg i at måten kringkastingsavgiften blir innkrevet på er tåplig. Det hadde vært mye enklere og billigere å bare legge det på skatteseddelen, men når det nå fungerer på den måten det gjør anser jeg det å undra seg lisensen på samme måte som å snyte på skatten og trygde bedrag.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #30 Skrevet 25. juli 2009 hihi, jeg bor på studenthybel i studentblokk. Første året mitt her bodde jeg i en liten dublett alene. Og da betalte jeg ikke lisens rett og slett fordi det aldri kom noen å spurte etter den. Når jeg etterhvert flyttet inn i leilighet her med samboeren, så kom det etterhvert en slik lisensmann, og jeg åpnet døra selvsagt. Og siden TV'en stod midt i oppsynet hans så måtte jeg jo innrlmme at jeg hadde TV Så jeg betaler lisens jeg. Men jeg liker det ikke akkurat. Jeg forstår jo at det koster å drive alle TV mastene og slikt, emn jeg syns at det burde være fritt for lisensen hvis man har kabel, siden man betaler dette i tillegg...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #31 Skrevet 25. juli 2009 Hvis du ikke vil betale lisens mer så er det bare å si at du har solgt tv'n og ikke har planer om å kjøpe ny. Så må du huske å ikke kjøpe i ditt eget navn, men feks foreldre som allerede betaler eller noe;)
Libido- Skrevet 25. juli 2009 #32 Skrevet 25. juli 2009 Vi har bare betalt de siste 3-4 årene. Så var vi så dumme å skrive tven på oss selv når vi handlet ny.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #34 Skrevet 25. juli 2009 Da jeg kjøpte meg tv, ville mamma at det skulle stå på hennes navn. Og det gjør den og. Hadde tv'n i litt over 1 år, før kontrolløren kom og banket på døren min. Måtte betale selv om tv'n sto under mamma sitt navn. For jeg bor ikke i samme adresse som mamma, så jeg måtte betale lisensen. Men han var heldigvis grei, så jeg slapp å betale for året som var gått, bare for par mnd. Kom på litt over 700 i stedenfor flere tusen. så nå betaler jeg nrk lisens.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #35 Skrevet 25. juli 2009 Anonym 01:02 skrev at man betaler ikke lissens for å se på nrk, men fordi man eier en tv. Skal man betale lissens fordi man eier en sofa også da? Eller andre møbler? Mest idiotiske regningen man får i postkassen spør du meg!
Alle gode ting er 3:) Skrevet 25. juli 2009 #36 Skrevet 25. juli 2009 Man betaler ikke lisens for å ha TV. Var ei gammel dame for litt siden som vant igjennom det i retten e.l. Hvis du ikke har kabel/antenne/parabol og kun bruker TV til å se DVD så slipper man lisensen. Syns i grunn hele lisensen er tull, siden vi må betale disse pakkene med kanaler uannset..Syns at de som vil ha nrk kan kjøpe den i en pakke isteden.
malingus Skrevet 25. juli 2009 #37 Skrevet 25. juli 2009 Signerer ☆♀☆♂+☆?™ Synes det skulle vært en "nrk-pakke", så man kunne velge selv om ville ha disse kanelene eller ikke. Skulle gjerne valgt å ikke ha nrk for å slippe å betale lisensen, selv om jeg synes nrk av og til har bra programmer.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #39 Skrevet 25. juli 2009 Tror at om du blir busta, så må du betaler for alle de mnd tv'n din har vært tilkobla antennen. Kan fort bli par tusen kr der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå