Gå til innhold

Jeg betaler ikke lisens jeg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er normalt sett et veldig lovlydig menneske, men lisensen byr meg rett og slett imot. Så den betaler jeg ikke. Koster meg ingenting å si til kontrollørene som kommer hvert år at vi ikke har tv. Men mannen blir litt svett om det er han som åpner.) Men tvinger han også til å påberope seg et tv-fritt hus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, tenk så dumt å måtte betale for at vi skal ha en kanal som ikke er markedstyrt.

Skrevet

Du er kuuuul assa.... Skikkelig tøffing =P

Skrevet

Virkelig hyggelig å høre at du velger å være en forbryter, HI! (Joda, det ER du, du bryter, med vitende og vilje, en lovlig lovbestemmelse det er straffesanksjoner mot!). Gir meg SÅ STOR respekt for deg!

Skrevet

Jeg nekter også å betale for en kanal jeg i utgangspunktet ikke vil ha!!

Skrevet

Jeg betaler heller ikke, men det er fordi vi ikke har TV.

Tyven, tyven skal du hete. Grunnen til at vi ikke har TV er fordi viikke har råd. Hadde vært greit, men det koster noen hundrelapper per mnd som vi heller kan bruke på andre ting.

Skrevet

Det gjorde ikke jeg heller, helt til jeg ble busta av en kontrollør.

Støtter deg hi. Det er en prinsippsak, om så det var snakk om en 10èr hadde jeg gjort det jeg kunne for å ikke betale.

Ser aldri på nrk, hører ikke på radio. Reklame har de uansett under sportssendingene, så de kan få fingeren ut av rompa og reklamefinansiere hele driten.

Skrevet

ikke jeg heller!! det er en prinsippsak, jeg betaler ikke for noe jeg ikke bruker.

vet om mange flere også.

Skrevet

Er en del JEG også ikke vil ha i samfunnet! Visse ting bompenger benyttes til f eks? Men er noe lovpålagt, så ER noe lovpålagt! Da blir man forbryter om man med vitende og vilje bryter den loven! Og fobrytelser og forbrytere har jeg BARE forakt til overs for!

Men om NRK bør ha dagens dagens finansieringsordning, se det er et helt annet spørsmål. Jeg har selv ingen sterke meninger her, men har full forståelse for dem som har! Og at man har en mening har jeg respekt for! At man velger å OVERTRE en lov, i stedet for å arbeide for å FORANDRE en lov, har jeg altså bare forakt til overs for!

Skrevet

Du betaler ikke for noe du ikke bruker, sier du 00:43? Har du fått med deg at lisens IKKE er en avgift for å SE PÅ NRK, men en avgift for å EIE FJERNSYN. Og det har (bruker) altså ikke du, 00:43??

Skrevet

Lisensen er en foreldet måte å snikskatte det norske folk! Skal vi ha en statsfinansiert mediekanal, må man legge lisensen inn i skatten, så slipper man å bruke penger på kontrollører og folk som skal få ut fakturaene!

Skrevet

PS. Jeg betaler lisensen, men så absolutt ikke med glede!

Anonym 01:15

Skrevet

Og det skal ikke mere til for å pisse off de på sine høye hester her på bim? :P ler godt her jeg sitter... rart det er krig altså. I Afrika blir både utallige kvinner, menn, barn og gamle voldtatt og lemlestet, men i Norge betaler man ikke lisensen og er en FORBRYTER! Vi lever godt hvis det er noe å hisse seg opp for.

Skrevet

01:17 her.. hvor ofte må man betale lisensw og hva er den på? har bodd for meg selv i 4 år, men har aldri fått noen regning på tv-lisens..

Skrevet

det kan godt være, men så vidt jeg vet betalte jeg da blodpris på tvn i butikken.

uansett, lar være å betale lisens med goooooooooood samvittighet :-D

Skrevet

To ganger i året, og den er på ca en tusenlapp? Husker ikke eksakt, selv om jeg nettopp betalte en..:)

Hvis du har kjøpt deg TV skal det komme automatisk, hvis den står i ditt navn, hvis ikke må du ringe lisenskontoret og registrere deg..:)

Skrevet

Betaler lisensen med glede, alternativet skremmer meg. Akkurat nå har jeg ikke tv, men jeg har radio.

Skrevet

hva mener du med alternativ?

Skrevet

hva skjer om man blir busta?

Eier ikke tv selv, men er nyskjerrig! Etter at bakkenettet ble fjernet og man faktisk må betale enda mer for å ha nrk og noen kanaler til synes jeg det blir alt for dyrt om behovet ikke er der...

Skrevet

hva gjør dere da? på kveldene og sånt uten tv mener jeg?

vi har rikstv, men har det kun på gjesterommet siden vi aldri ser på tv selv.. men vi har pc,en koblet til tv-ern i stua og ser mye på serier og fimer..

Skrevet

Selvsagt lever du godt, 01:17, det gjør kjeltringer flest! For økonomisk lønner forbrytelser seg stort sett (i alle fall i "gjennomsnitt"). Og et begrep som "lovlydighet" er jo fremmedord for kjeltringer. Som regel også begreper som "moral" og "etikk"!

Ingen problem å leve godt da!

Skrevet

Har du misforstått noe, 01:51?

Du må ikke betale en krone mer i avgift for å ha tilgang til NRK nå enn før! Du må bare kjøpe en "teknisk dings" kalt "dekoder" for at signalene skal nå fram til deg. Pris ca 1200 kr. Akkurat som du må kjøpe en antenne til en pris et sted mellom 200 og 2000 kr.....

Eller har du gått fem på og trodd på "tilbudet" Riks-TV! At du måtte ha DETTE for å få tilgang til NRK, i stedet for å kjøpe dekoderen din hos nærmeste TV-forhandler?

Skrevet

Alternativet som skremmer meg er dårlige amrikanske serier, stadig avbrutt av reklame for møl produsenter vil at jeg og familien min skal løpe og kjøpe. Naturen trenger NRK lisens.

Skrevet

Ja, de fleste FORBRYTERE har "god samvittighet"! For "samvittighet" er et fremmedord for dem! Det de egentlig mener (og som jeg antar du mener) er "helt avslappet, uten frykt for at konsekvensen skal bli meg til ulempe"! Men det er altså i tilfelle langt fra SAMVITTIGHET!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...