Gå til innhold

Svineinfluensaen - er dere redde for barna deres ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd for at min lille jente på 3 år skal få dette. Selv om dødeligheten er lav så blir man skeptisk når man hører at folk blir lagt i respirator. Er jo også veldig lett å bli smittet når man går i barnehage, huff blir litt sprø av å tenke på dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er nok litt skeptisk ja

Skrevet

Jeg er skikkelig redd for jentene mine :-( Livredd for å miste en av de !

Skrevet

jeg er mer nervøs for den i magen.

Skrevet

Jeg er livredd, har tre astmabarn, to av dem blir alvorlig syke med vanlig influensa...

Skrevet

Jeg må faktisk si at jeg er litt halvredd ja, mye for min lille på 1år, og faktisk meg selv.

Har veldig kraftig astma, og må alltid ta influensavaksine, men det hender jeg får influensa fordi om, og da havner jeg rett inn på sykehuset med lungebetennelse, og respirator om det er skikkelig ikke.

Så jeg frykter denne her, for med en såpass alvolig kronisk lidelse som jeg har hadde ikke en svineinfluensa vært noe kjekkt :/

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Tenker litt på det ift babyen på 7 uker, siden jeg ikke har funnet noe info om spedbarn og svineinfluensa... Vil jo ikke at 2-åringen skal få det heller da, men... Ift meg selv og mannen er jeg ikke noe nervøs.

Skrevet

Ja,jeg må nok innrømme at jeg tenker mer og mer på det.. Vi skal jo til Bulgaria snart og har investert i antibaktrielt middel for og smøre oss med. Er mer nøye på hygiene hjemme også

Skrevet

Ja, er redd for at jenta mi 6 mnd skal bli smittet.. De vet så lite om svineinfluensa og babyer. Jeg skal på Madonna konsert på tirsdag, vurdere å selge billetten, er skeptisk å være rundt så mennesker. Hadde dere dratt??

Skrevet

Uff, ja, jeg er livredd for jenta mi med tanke på svineinfluensa. Og vi skal rerise til Bulgaria snart..

HUn har astma..

Pleier ikke å være redde for slikt men denne gangen er jeg virkelig det!

Skrevet

skeptisk. men mest for minste.. blir så lett syk..

Skrevet

jeg er veldig redd for gutta mine ja:/ de er begge astma barn så blir kjempe dårlig av vanlige milde virus så blir veldig skeptisk..

Skrevet

Hadde vært mye mer redd hvis jeg hadde vært gravid eller hatt spebarn. Datteren min er 18 mnd, jeg er ganske sikker på at hun er sterk nok til å tåle den.

Hun er alltid uthvilt og spiser sunn og næringsrik mat, slik at hun er nok rustet bedre enn foreldrene sine som stadig er utslitt av for lite søvn og mye jobb:) Man er mer utsatt for sykdommer i slike perioder,

Jeg er kanskje mer redd for oss jeg da?

Jeg har troen på at datteren min kommer godt ut av det i forhold til oss:)

Vi har forsåvidt vært syke i over en uke nå, så kan jo krysse fingrene for at det er svineinfluensaen som har tatt oss:) Da slipper vi til høsten..

Skrevet

Ikke direkte redd, men bekymret, ja.

Spesielt minstemann er en sånn som alltid får "alt" og blir ganske syk. Ikke redd for meg selv.

Skrevet

Jeg er også bekymret.. Har til nå tatt det med ro, men når det gjelder barna mine blir jeg litt redd. Minste på 15 mnd har alltid blitt veldig syk når eldste drar med seg diverse virus hjem fra bhg, og til tider har han slitt med pusten (vet ikke helt hva det heter, men han får astasymptomer når han blir forkjølt).

Jeg tror vel egentlig at det skal gå bra med oss alle sammen. Men det er jo det at man ikke vet.. Og det er skremmende..

Skrevet

Trusselen er jo større enn med fugleinfluensa og alle de andre pandemiene som ble varslet. Er ikke redd for de eldste gutta mine, men mine nyfødte og premature tvillinger tviler jeg hadde klart seg godt gjennom en sterk svineinfluensa. Litt redd for det ja..

Skrevet

Jeg savner mer informasjon om hvordan svineinfluensaen har påvirket spedbarn...jeg har en på 7,5 mnd her, og er bekymret for henne ja. 5-åringen har ganske bra immunforsvar, men jo...jeg er nok litt bekymret på barnas vegne.

Skrevet

Jeg er bekymret ja. Husker når de første skriveriene var i april, da ble jeg først veldig bekymret. Etterhvert roet jeg meg helt ned og har vært svært avslappet til hele greien. Nå derimot, begynner det å komme litt tett på og jeg merker at jeg bekymrer meg i større grad igjen.

Spesiellt bekymret er jeg med tanke på vår lille nevø på under en måned. Min datter er straks 3 år og jeg regner henne for å være bra rustet, samme med begge oss foreldre, som heller ikke har noen underliggende sykdommer som kan forværre tilstanden. Men så vet man jo aldri, og det er jo nettopp det som gjør meg bekymret. Man er jo alltid bekymret for barna sine.

I tillegg har jeg en nevø med astma. Han er jeg også litt bekymret for. Tenker på alle de sykehusinnleggelsene han har hatt med bare luftveisplager.

Vi kom nettopp hjem fra en spansk øy og jeg har med viten og vilje holdt meg unna de to personene i min omgangskrets som jeg tenker er mest utsatt, som altså er nevøene mine som er spedbarn og astmabarn. Vi har INGEN symptomer på noe og er friske og raske hele familien, men jeg venter enda noen dager før jeg besøker de, for å være sikker...

Skrevet

Er veldig redd for jenta vår på 4 mnd ja. Ikke noe kjekt å ikke vite hvor ille dette kommer til å bli. Leste i en engelsk avis at det var klart flest mellom 0 og 4 år som var smittet.

Skal til England og Spania i sept/ okt, og er redd for at det ikke blir noe av den turen. Men influensaen kan også ha begynnt å roe seg litt da, så vi får se. Men tar ingen sjangser!

Vi får håpe dette går bra(:

Skrevet

Frem til nå har jeg ikke tenkt så mye på det, men nå begynner jeg å merke at jeg er bekymret for Lillegutt på 3 mnd. Nå har vi vært hjemme i hele sommer, men samboeren min begynner å jobbe igjen om ca 2 uker, og han er lærer, så han drar det vel med hjem... Men nå har han sjelden influensa da, eller sykdommer generelt, så håper han har godt imunforsvar sånn at vi slipper det....

Skrevet

jeg er redd for lillemann på tre og et halvt som har astma og nedsatt immunforsvar (prematur). Vi har egentlig planer om å dra til England i oktober men ser ut til at vi avlyser det. det er skummelt å høre om helt friske, voksne folk som blir smittet og havner i respirator:/ nei får håpe små og store her slipper unna, og at vi rekker å vaksinere oss, i hvertfall minsten med astma...

Skrevet

jeg er ikke noe mer redd for svineinfluensaen en vanlig influensa.

Skrevet

ikke jeg heller... håper egentlig jeg får det jeg da... rare meg, men da er jeg imun og får det ikke igjen... jeg jobber på en parkering på gardermoen, så er ganske utsatt for smittefare:p håper jo selvfølgelig jeg rekker og vaksinere snuppa først da=))

Skrevet

Ungene har godt immunforsvar, og har gått på antibiotika én gang hver i løpet av sine liv.(Skjønt det er visst ingen garanti iflg. div. medier) Vi spiser sunt og næringsrikt, så satser på at vi klarer oss nå også. Det jeg er redd for er å bli hemmet i hverdagen. En uke eller mer på hver av oss, hvor man er fullstendig ute av stand til å jobbe, studere osv. Stress med sykemelding, obligatorisk oppmøte og eksamensavvikling, og selvsagt en viss frykt for viruset som jo er til de grader hypa.

Skrevet

Nei, er ikke redd, men en tanke betenkt i forhold til hun som snart skal bli født siden de sier nyfødte er ekstra utsatt. Kommer til å være ekstra nøye med håndhygiene, men ellers så er jeg nok mer avslappet i forhold til dette enn de fleste andre har jeg inntrykk av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...