Gå til innhold

Hvor mange barn vil/skal du ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ikke minst; er du og mannen enige? Noen spesielle grunner til at du/dere ønsker akkurat dette antallet? Er bare nysgjerrig på hvordan folk tenker om antall barn.

Her i huset sa vi 2-4 barn før vi fikk lillegutt. Nå (han er 4 mnd) sier vi begge at vi vil ha minst 3. Ingen av oss som ser for oss at neste blir den siste liksom... Hvis vi er så heldige at vi kan få velge antallet selv da...er jo ikke noe selvfølge det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ha tre. Har to nå

Skrevet

Vi tenker vel å få tre, fordi to er litt lite og fire blir litt mye.. Synes vi da. Skal jo ha tid til å følge opp hver enkelt og gjerne ha økonomi til å gjøre det også, om det er noe de har løst til å holde på med. En annen ting er at vi slipper å bytte vanlig bil, enn hvis vi hadde fått fire. Men i teorien ville jeg heller hatt fire enn tre da.. Så vi får se. Viktig for oss å få en stor familie hvertfall, for fremtiden. Tenker jo på at vi da får flere barnebarn, forhåpentligvis..:)

Skrevet

Nå har vi fire, og planen var tre. Om vi får en liten attpåklatt en gang ser jeg ikke bort fra, men den sitter lenger inne for meg enn mannen. Tror nok fire holder i laaaange baner:)

Skrevet

Har to, vil gjerne ha tre eller fire :-) Vi er i hvert fall enige om at vi skal ha en til, så får vi se om vi til slutt kanskje ender opp med fire likevel ! Men som skrevet over et sted, man skal ha økonomi til det også!

Skrevet

Ville ha 2 og vi har 2. Godt å være ferdig med det, synes jeg. Kommer ikke til å bli noen attpåklatt her, selv om jeg har blitt spådd det veldig mange ganger.

Skrevet

Vi har to, en av hver, og er tilfreds med det. Men vi er enige om at hadde vi møttes og fått barn tidligere, ville vi gjerne hatt en til.

Så ville gjerne hatt tre, dersom jeg fortsatt kunne vært ferdig nå.

Skrevet

Vi har to, er åpen for tre. Men ingenting er bestemt! :)

Skrevet

Vil ha tre og har to.

Mannen kunne nok godt hatt fire også, men vi er ganske enig om tre.

Skrevet

Litt usikker, man kan muligens tenke oss 6 barn. Men tida får vise. Vi har 3 barn.

Skrevet

Har to, vil ha tre.

Er enige og har "alltid" vært det:)

To tette og en attpåklatt.

Skrevet

Vi var helt enige om tre, da tredje var født diskuterte vi varmt om vi ville ha nr fire.

Vi var helt enige om at vi begge ønsket nr fire, men det skal jo ikke bare være koselig, må være litt fornuftig også. Skal følges opp både tidsmessig og økonomisk. Og mens vi diskuterte bestemte naturen seg for å ta saken i egne hender og plutselig var jeg gravid..

Så nå har vi fire barn og er ferdige ;)

Skrevet

Vi ville ha 2-3 barn, helst 3. Vet ikke hvorfor, men det virket så greit liksom, og vi var enige om 2, mens tredje måtte jeg overtale litt for å "få" ;-)

Nå får vi 4 barn! Vesla blir en totalt uplanlagt, men velkommen, liten overraskelse her.

Skrevet

Har to, og to var planen.

Er blitt altfor gammel til å tenke på noen attpåklatt:-)

Skrevet

har to tette. hadde ønske om tre. det har jeg igrunn fortsatt,men siden de to vi har et tett kunne jeg tenkt meg en atpåklatt! men det er ikke sikkert det blir. bare jeg som vil det så..

Skrevet

Har to, vil ha tre. Men det blir nok med de to gullene jeg har.

Skrevet

Har en nå, og er vel blitt enige om en til. Altså to. Mannen og jeg mener nok det samme. To holder. De skal følges opp på alle plan, ikke bare nå men også senere i livet. Kjøres til aktiviteter, følges opp på skole\fritid og vi vil ha muligheten til å tilby de hjelp til utdannelse, kjørekort, bopel osv.

Skrevet

Har 2, og vil ha hvert fall 3. Ser ikke bort fra at det blir en nr 4 også, men det må vi se an mht. økonomi og bosituasjon... Men nr 3 må nok vente litt, til jeg er ferdig med studier og er komt meg i lønnet arbeid;)

Skrevet

Glemte å si at samboeren min er enig, hehe;)

Skrevet

Har en, vil ha to til. Er ikke en mann inne i bildet akkurat nå, så når han kommer får han bare være enig. Beslutningen er allerede tatt:)

Skrevet

Vi sa i utgangspunktet 3. Men eg hadde såpass tunge svangerskap (ekstrem kvalme, bekkenproblem) at når ul viste jente i andre svangerskap (og vi hadde gut frå før) sa vi at det var nok.

Men så var lille heilt fantastisk som baby (i motsetning til storebror), så då fekk eg lyst til å ha baby ein gong til.

Trur vi er tilbake på 3, men må vente til vi er ferdige med utredning på lille og har "kontroll" på ho :o) Kanskje om eit par år.

Skrevet

Har en - og skal ikke ha flere. Før hun ble født sa vi tre eller fem - men det blir ikke fler.

Skrevet

Vi har to barn nå, men ønsker 3-4. Dvs jeg ønsker helst 4, han 3 selvom han ER innstilt på 4 ;-) hehehe.. Nå er det slik at jeg kommer fra en stor søskenflokk (vi er 6 stk) og han har bare en bror så det er vel kanskje der det ligger, 3-4 er akkurat passe :-) mens 2 er for lite synes vi ...

Skrevet

Mannen min vil ha tre, men hvis vi får jente neste gang tror jeg at det er nok. Hvis det blir nok en gutt, tror jeg vi prøver en gang til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...