Gå til innhold

Kjenner jeg blir kvalm av Webmaster Espen K.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Modereringen her har aldri vært god. I overlappingsfasen mellom moderatorer modererte Siri selv, før hun kastet inn håndkle. Det er ikke veldig mange uker han har vært i jobb og nå er det ferie, så da er det vel strengt talt hjemmemortensen som ikke gjør jobben sin- ikke Espen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes absolutt webmaster gjør en jobb som fortjener kritikk, han har ikke forstått ansvaret eller så tar han det ikke alvorlig. (Se f.eks. svaret hans når noen klager på en av Ina-trådene.)

Men en del av kritikken mot ham i denne tråden tipper over mot det usaklige og trakasserende, og da skyter vi oss selv grundig i foten i tillegg til av vi er ufine.

Det kan også være at webmaster er overarbeida og ikke har kapasitet til å modde skikkelig. I så tilfelle er det ansvarlig "utgivers" (Hjemmet Mortensson?) sitt ansvar at de ikke har oppretta en egen stilling som kan ta det nødvendige ansvaret.

La oss for all del komme med krass kritikk mot måten han gjør jobben sin på, men jeg synes vi skal holde oss for gode til å ty til personkarakteristikker, facebook"stalking" osv. Selv om det kan være fristende.;-)

Skrevet

Vil bare si at jeg ikke står inne for måten denne tråden har utviklet seg på. Burde ha holdet meg til å starte den på skravle, og ikke her inne hvor jeg burde visst hvordan den kom til å utvikle seg.

Også burde jeg formulert meg pittelitt anderledes i overskriften, men det kommer frem i teksten hva jeg mener. Jeg skriver ikke at han ER hoven, ignorant og lite medmenneskelig, men at måten han gjør jobben sin på får ham til å fremstå sånn.

Jeg synes mitt HI er en kommentar på behandlingen han gir oss brukere her inne, og ikke kan sammelignes med hverken hets eller mobbing.

Skrevet

Kan jo tenkes at modereringen av BIM/DIB slettes ikke er noen fulltidsjobb. Kan jo være at han rett og slett ikke har nok tid i stillingen til å moderere forsvarlig.

Manglende modereing har det vært her inne siden jeg meldte meg inn for 3 år siden, så jeg nekter å tro at problemet ligger på denne spesifike moderatoren.

Skrevet

Herrefred! Mange av dere er ikke ett hakk bedre selv..

Skrevet

Synes modereringen her har vært bra før! De tok bort anonymknappen på første trimester da jeg hang der, samme på 2. og 3. trimester. Så forsvant any knappen på 0-1. Så det har ikke alltid vært sånn som nå.

Skrevet

Greien her er jo at han faktisk har sjekket opp tipsene om disse trådene, men ikke synes at det er noen grunn til å slette det.

Tidligere har jo problemet vært at moderatoren ikke har vært tilstedeværende i det hele tatt, så ingen har sett tipsene om trådene som bør slettes.

Skrevet

G-sus....mange her inne som syter og klager over mobbing og hetsing, så gjør dere det selv? Dere henger jo han ut med full navn og jobben hans. Og ikke nok med det...kommentaren som han skrev på facen og?!

Og det verste er at dere kommer med unnskyldninger..."fordi han gjør en dårlig jobb, så fremstår han som ditten og datten". Hva er det for noe?

Hva om jeg sier at pga det Ina skrev på bloggen sin, så fremstår hun som en falsk og oppmerksomhetssyk liten jentunge.

Går f.... ut på det samme. Mobbing er mobbing, uansett hvem.

Få dere ta dere sammen, j.....hykler.

Skrevet

Eh.. akkurat den type kritikk som du beskriver av Ina har jo hun tålt i laaang tid uten at hverken hun eller andre har kalt det mobbing. Men et sted går grensen. At jeg mener at han virker hoven og lite medmenneskelig i svarene sine på ris og ros synes jeg er en ærlig sak. På samme måte som du synes at jeg er en j..... hykler, uten at det vil si at du hverken hetser eller mobber meg.

(Gjentar at jeg ikke er står for noe av det som har skjedd videre i tråden, når det kommer til uthenig av identitet og facebookaktiviteter.)

Skrevet

Men dere er jo hykler. Kaller ikke dere for hykler for ingenting.

Syter og klager om mobbing og hetsing...noe som dere gjør akkurat i denne tråden. Hi, denne tråden innviterer til mobbing og hetsing.

Spiller vel lite rolle hvor lenge personen er blitt mobbet, mobbing er uansett mobbing. Hvor lenge, hvem, grunnen...

Og når det kommer til Espen K, så gjør han riktignok ikke jobben sin, men fortjener han å bli hetset?? Med full navn? Slik som mange her inne er så jævla imot??

Uansett hvem som har blitt mobbet lenge, så er begge to mennesker alikevel. Våre medmennesker som dere hetser.

Skrevet

Tja. Blir han virkelig så hetset som du skal ha det til?Han har selv lagt ut bilde til profilen sin og valgt å hetse Ina han og.Det er kanskje ikke så koselig med tråder som dette men det er et desperat forsøk da man ikke blir hørt. Man kan ikke skylde på ferieavvikling i HM media, fordi da setter man inn en vikar. Det er forøvrigm ange av oss som har fått en slik "sletteknapp" (feil som gjør at man får moderatorettigheter) og derfor er det ikke så vanskelig å slette innlegg heller om flere hadde hatt muligheten. Saken er at Espen er lite interessert i dette forumet og han kan lite om psykisk helse. At han selv har åpen profil på facebook og skriver at han hater jobben sin er jo bare idiotisk,.

Skrevet

Like idiotisk som Ina legger ut livet sitt i en blogg på nett.

Skrevet

Ehh... han har vel selv sagt at den type snakk som det har vært rundt den aktuelle bloggen til Ina er av hva han godtar her inne, og han er ikke outet. Han har lagt ut link til sin egen blogg med bilde, og Fb'en hans er åpen. Hvem som helst kan gå inn på den og se all aktivitet og info.

Faktum gjenstår, syns jeg - han har gjort en dårlig jobb ang moderering og om noen plutselig syns det er Hjemmet Mortensens feil så endrer ikke det på det faktum at han er den som er ansvarlig for modereringen her inne.

Synd at denne saken kommer mens han er på ferie, men det er jo rart at forumet står uten moderator mens han er på ferie - det kan Hjemmet Mortensen lastes for. Skjønner fortsatt ikke at det er mobbing dette her. Folk er misfornøyd med jobben han gjør; hans mangel på moderering gjør at mange brukere her inne har blitt stygt trakassert i en sårbar livssituasjon.

Hykler syns jeg kanskje passer bedre dersom man ikke kan stå for det man mener med nicket sitt.

Skrevet

Jeg har vært her inne i noen år nå. Og Espen K er faktisk ikke den eneste moderator som har vært på ferie, mens ting og tang har gått av skaftet her. Har f.eks ikke sett noen hetset Mod. Hanna f.eks. Med fult navn og jobb.

Hykler er den som har sier en ting, og gjør det motsatte. Som mange her inne...så mye imot mobbing og hetsing (med fult navn og greie), og dem gjør akkurat det samme her inne.

Skrevet

Espen JOBBER faktsik her, hvordan kan dere mene at når jeg kritiserer måten han gjør jobben sin på så er det det samme som å be en psykisk syk person ta livet av seg selv??

Dessuten, for n'te gang; Mulig han er på ferie NÅ, men han var ikke det da hetsingen sto på som verst her inne, han har svart på tipsene ang de trådene, men synes ikke at det var hets nok til å ville slette de.

Skrevet

Froskjellen på tidligere moderator Hanna og nåværende Espen er bl.a. at han selv har lagt ut alt dette som gjelder egen blogg og bilde, fullt navn osv. Og før eller senere får folk nok av et forum som tillater så stygg trakassering av andre brukere. Og det var visst akkurat nå, etter at folk i månedsvis har påpekt mobbing og trakassering av andre brukere uten å få svar fra de ansvarlige, eller beste fall flåsete svar.

Forlaget Hjemmet Mortensen er forpliktet til å drive etter pressens Vær varsom plakat. Under pkt 4 for publiseringsregeler kan man se at det skal tas spesielt hensyns til folk i ubalanse, og når det gjelder omtale av selvmord eller beskrivelse av forhold som kan føre til selvmord. Journalistene skal heller ikke fremheve seg selv eller personlige forhold....i dette tenker jeg at det ligger en mening om at de feks ikke skal legge ut linker til egen blogg. Mulig jeg tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...