Gå til innhold

Kian eller Leon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er slik i tvil på hva slags navn gutten vår skal ha. Trenger litt hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Kian" fikk meg til å fryse langt nedover ryggen. "Leon" er heller ikke favorittnavn hos meg, men kurant nok.

Skrevet

Av de to Leon, selv om det heller ikke er et navn etter min smak :)

Skrevet

jeg likte ingen av de :/ men måtte jeg velge, hadde jeg tatt Leon.

Skrevet

Hvorfor får du frysninger av Kian? Rart at helt normale navn skal vere så "ille" for noen. Tror kanskje jeg skal kalle sønnen vår Arne Bjarne Kåre, rett og slett.

Skrevet

Helt rett! INGEN mellomting mellom Arne Bjarne Kåre og "jeg-kjedet-meg-og-fant-opp"-KIAN!

Skrevet

Fordi jeg tenker "stakkars barn som skal ha et slikt navn", som jeg absolutt ikke oppfatter som normalt!

Og "Arne Bjarne Kåre" synes jeg heller ikke om, bare til info! Alle disse er helt utmerkede hver for seg, men et barn trenger ETT navn. To er OK (men tull, etter min oppfatning, om man ikke har slekt som MÅ oppkalles for å unngå å bli fornærmet), tre gir meg assosiasjonen "folk som tror de er av gammel fiiiin svensk adelsslekt (hvor man var finere jo lengre navnet var, gjett hvorfor kongebarn som regel hadde/har 10-12 navn på dåpsattesten).

Skrevet

To kjempe fine navn ,men tror jeg ville ha valgt Kian :)

Skrevet

Aldri hørt navnet Kian...så sååå vanlig er vel ikke det navnet.

Men du trenger da vel ikke kalle babyen Bjarne Arne etc...fordi du ikke velger Kian eller Leon. Finnes mange flotte navn.

Kian var rart, men må vel bare bli vant til det. Leon er helt forferdelig!

Skrevet

Kian er et irsk navn og det er veldig vanlig i Irland, så det er ikke noe HI har sittet og funnet på akkurat... Når det er sagt, syntes jeg ikke det er spesielt pent, eller passer i Norge. Men Leon er MYE verre- rett og slett grusefullt!!

Hva med

Connor

Liam

Louis

Enzo

eller

Milo

Skrevet

Leon er et nydelig navn. Litt usikker på hva jeg synes om Kian.

Skrevet

Leon er nymotens svar på Johnny og Ronny etc....bare vent!

Skrevet

Syntes Leon var pent for 7-8 år siden. Nå har jeg sett tendensen til at de som kaller barnet Leon er det jeg anser som litt harry rånete foreldre, så nå liker jeg det IKKE.

Kian har jeg nok hørt før, om enn mer sjeldent, men høres ut som fire bokstaver satt sammen, ikke et vaskeekte guttenavn, ikke I Norge iallefall!

Skrevet

hva med kings of leon? hihi :)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Min gutt skal mest sannsynlig hete Kian. Jeg syns det er et nydelig navn.

Leon har jeg egentlig aldri likt.

Skrevet

Er ikke Kian et bilmerke?!?

Skrevet

Kian høres t som et keltisk navn?? fint!

Skrevet

Syns Kian er fint, jeg - men det er jo ikke et norsk navn. Har en iransk kollega hvis mann og sønn heter det.

Leon er han i Pelle Parrafins Bøljeband ;-)

Skrevet

Jeg vet om en skjønn liten gutt som heter Kian, fint navn:)

Leon liker jeg ikke

Skrevet

Kian betyr konge på iransk! Har ei venninne som er gift med en iraner, sønnen dems heter Kian!

Skrevet

min gutt heter Leon, og syns det er overaskende reaksjoner på disse navnene...men men! :) Vi valgte såklart det navnet fordi vi syntes det var et pent navn og fordi at det også var et navn mannens familie (som er engelske) kunne uttale! :) Jeg syns imidlertid Kian også var fint og originalt! :) Hehe, okey, så var ikke svaret mitt så veldig hjelpsomt kanskje, men ville bare si at du ikke må bry deg om hva enkelte her inne mener om deres navnevalg. Navnene du tenker på er flotte og sterke guttenavn! :D

Skrevet

Kia (uten N) er et bilmerke, ikke Kian.

Skrevet

Hvorfor er det så mange som synes Leon er et stygt navn? Synes det er fint jeg, ingenting galt med det.. finnes da maange navn som er verre, og det er mye bedre enn Kian synes nå jeg:)

Skrevet

Herregud jeg kan jo ikke lese, trodde at det sto KLAN ikke KIAN :) Isåfall ville jeg ha frarådet klan for å si det sånn. Synes Kian var finest, Leon vet ikke helt, fint navn men ikke helt min smak bare tror jeg.

Skrevet

tja, er ikke helt fan av noen av navnene desverre:( Jeg er nok litt enkel i min smak, er glad i helt vanlige norske navn.

Men alle er vi forskjellige;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...