Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Er slik i tvil på hva slags navn gutten vår skal ha. Trenger litt hjelp
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 "Kian" fikk meg til å fryse langt nedover ryggen. "Leon" er heller ikke favorittnavn hos meg, men kurant nok.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Av de to Leon, selv om det heller ikke er et navn etter min smak
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 jeg likte ingen av de :/ men måtte jeg velge, hadde jeg tatt Leon.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Hvorfor får du frysninger av Kian? Rart at helt normale navn skal vere så "ille" for noen. Tror kanskje jeg skal kalle sønnen vår Arne Bjarne Kåre, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 Helt rett! INGEN mellomting mellom Arne Bjarne Kåre og "jeg-kjedet-meg-og-fant-opp"-KIAN!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #7 Skrevet 22. juli 2009 Fordi jeg tenker "stakkars barn som skal ha et slikt navn", som jeg absolutt ikke oppfatter som normalt! Og "Arne Bjarne Kåre" synes jeg heller ikke om, bare til info! Alle disse er helt utmerkede hver for seg, men et barn trenger ETT navn. To er OK (men tull, etter min oppfatning, om man ikke har slekt som MÅ oppkalles for å unngå å bli fornærmet), tre gir meg assosiasjonen "folk som tror de er av gammel fiiiin svensk adelsslekt (hvor man var finere jo lengre navnet var, gjett hvorfor kongebarn som regel hadde/har 10-12 navn på dåpsattesten).
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. juli 2009 #8 Skrevet 22. juli 2009 To kjempe fine navn ,men tror jeg ville ha valgt Kian
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #9 Skrevet 22. juli 2009 Aldri hørt navnet Kian...så sååå vanlig er vel ikke det navnet. Men du trenger da vel ikke kalle babyen Bjarne Arne etc...fordi du ikke velger Kian eller Leon. Finnes mange flotte navn. Kian var rart, men må vel bare bli vant til det. Leon er helt forferdelig!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #10 Skrevet 22. juli 2009 Kian er et irsk navn og det er veldig vanlig i Irland, så det er ikke noe HI har sittet og funnet på akkurat... Når det er sagt, syntes jeg ikke det er spesielt pent, eller passer i Norge. Men Leon er MYE verre- rett og slett grusefullt!! Hva med Connor Liam Louis Enzo eller Milo
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #11 Skrevet 22. juli 2009 Leon er et nydelig navn. Litt usikker på hva jeg synes om Kian.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #12 Skrevet 22. juli 2009 Leon er nymotens svar på Johnny og Ronny etc....bare vent!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #13 Skrevet 22. juli 2009 Syntes Leon var pent for 7-8 år siden. Nå har jeg sett tendensen til at de som kaller barnet Leon er det jeg anser som litt harry rånete foreldre, så nå liker jeg det IKKE. Kian har jeg nok hørt før, om enn mer sjeldent, men høres ut som fire bokstaver satt sammen, ikke et vaskeekte guttenavn, ikke I Norge iallefall!
Gjest eelis+guttespire Skrevet 22. juli 2009 #15 Skrevet 22. juli 2009 Min gutt skal mest sannsynlig hete Kian. Jeg syns det er et nydelig navn. Leon har jeg egentlig aldri likt.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #17 Skrevet 22. juli 2009 Kian høres t som et keltisk navn?? fint!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #18 Skrevet 22. juli 2009 Syns Kian er fint, jeg - men det er jo ikke et norsk navn. Har en iransk kollega hvis mann og sønn heter det. Leon er han i Pelle Parrafins Bøljeband ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #19 Skrevet 22. juli 2009 Jeg vet om en skjønn liten gutt som heter Kian, fint navn:) Leon liker jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #20 Skrevet 22. juli 2009 Kian betyr konge på iransk! Har ei venninne som er gift med en iraner, sønnen dems heter Kian!
2 gutter og 1 jente Skrevet 22. juli 2009 #21 Skrevet 22. juli 2009 min gutt heter Leon, og syns det er overaskende reaksjoner på disse navnene...men men! Vi valgte såklart det navnet fordi vi syntes det var et pent navn og fordi at det også var et navn mannens familie (som er engelske) kunne uttale! Jeg syns imidlertid Kian også var fint og originalt! Hehe, okey, så var ikke svaret mitt så veldig hjelpsomt kanskje, men ville bare si at du ikke må bry deg om hva enkelte her inne mener om deres navnevalg. Navnene du tenker på er flotte og sterke guttenavn!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #22 Skrevet 22. juli 2009 Kia (uten N) er et bilmerke, ikke Kian.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #23 Skrevet 22. juli 2009 Hvorfor er det så mange som synes Leon er et stygt navn? Synes det er fint jeg, ingenting galt med det.. finnes da maange navn som er verre, og det er mye bedre enn Kian synes nå jeg:)
skorpionfruen Skrevet 23. juli 2009 #24 Skrevet 23. juli 2009 Herregud jeg kan jo ikke lese, trodde at det sto KLAN ikke KIAN Isåfall ville jeg ha frarådet klan for å si det sånn. Synes Kian var finest, Leon vet ikke helt, fint navn men ikke helt min smak bare tror jeg.
NormaJean Skrevet 23. juli 2009 #25 Skrevet 23. juli 2009 tja, er ikke helt fan av noen av navnene desverre:( Jeg er nok litt enkel i min smak, er glad i helt vanlige norske navn. Men alle er vi forskjellige;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå