☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Fant ingen IKM eller skravletråd for oss med IKM i uke 33. Da er jeg på dag 4 i syklusen, TR er meget kraftig denne gangen og det er første TR etter siste MA den 30 mai. Godt å få renset ut skikkelig!!! I morgen på syklus dag 5 skal jeg til fastlegen og mest sannsynlig få Pergotime - ett lite dytt i riktig retning. Nå har jeg vært prøver i over 1 år med to mislykkede graviditetsforsøk. Første gang mistet jeg tvillinger i MA i uke 12 og andre gangen mistet jeg i uke 9/10 - så nå håper jeg at det går veien neste gang!!! Er kjempespent på om jeg skal begynne på Pergotime eller ikke i morgen... Noen andre som har erfaringer eller skal begynne på Pergo denne syklusen?? Uansett, ønsker jeg oss alle sammen lykke, lykke til - håper det vil sitte mange spirer denne mnd =) God sommerklem fra
Zeke Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Har ikke så peiling på dette med Pergo, men vil bare si lykke til i morgo. klem
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2009 Tusen takk mybones =) Og gratulerer sååååå mye med positiv test!!! Veldig glad på dine vegne altså =) Klem fra
Zeke Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Takker, ja dette er ikke til å tru at jeg virklig er gravid. Skal på UL 4 aug. håper virklig det er et lite bankende hjerte der da. lykke til
ღ askepott ღ Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Masse lykke til i dag det blir spennende... vet ikke helt hva pergo er, er det et middel slik at du får eggløsning? Det blir spennende deg og lille snuppis Du må oppdatere oss
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2009 Hei askepott =) Jeg fikk Pergotime av fastlegen min i går og ja - det stemmer at det er ett middel for eggløsning. Jeg har eggløsning av meg selv (for det meste), men jeg fikk det for å forbedre kvaliteten på eggene. Jeg har opplevd å bli gravid hele 5 ganger tidligere, men har bare fullført 1 svangerskap, en nydelig jente født i 2006. Bare i 2009 har jeg mistet 2 ganger, første gang i uke 12 (den 07 mars i år) og andre gang i uke 10 (den 30 mai i år). Nå håper jeg at Pergotime kan forbedre eggløsning, eggkvalitet og syklus. Har ventet 2 mnd på å få tilbake mensen etter at jeg mistet i MA (missed abortion) sist... Ønsker deg også lykke, lykke til askepott =) Blir jo koselig å følge hverandre i denne skravletråden, så kan vi dele tanker og erfaringer rundt symptomer på eggløsning, prøvetiden og kanskje til og med en graviditet og positiv test hvis vi er heldige =) Ha en strålende fin dag =) Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2009 Lykke, lykke til på ul den 04 aug mybones - du må oppdatere meg da, er spent på dine vegne og håper alt går bra!!! Stoooooor klem fra
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 23. juli 2009 #8 Skrevet 23. juli 2009 Melder meg her jeg og Er nå snart i midten av pp 7, og har vell egentlig fått litt tanker om at vi har vanskelig for å få barn (selv om vi har en fra før). Tåler ikke hormon-prevensjon og har hatt mange uheldige bivirkninger som jeg er redd kan ha "ødelagt" noe :\
ღ askepott ღ Skrevet 23. juli 2009 #9 Skrevet 23. juli 2009 For en påkjenning for deg å gå gjennom alt dette... Virkelig men så glad for at du har begynt på pergo for å øke kvaliteten på eggene... Virker som om du klarer å holde deg positiv (bak all sorgen), tror det er viktig ååå, jeg heier på deg klem
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. juli 2009 Hei Jente08 + spire10? 7 pp og velkommen hit =) Ja, det er aldri noe gøy når man går over 6 mnd med prøving uten at det skjer noe, de første månedene er man jo rimelig positiv, men etter 6 mnd da begynner frustrasjonen og den blir bare høyere og høyere jo lenger en har prøvd, men jeg krysser fingrene og håper at du blir gravid fort =) Jeg har også ett barn fra før, en datter på 3,5 år som ble kom til helt uplanlagt og når jeg gikk på p-piller, så trodde det skulle være peace of cake når vi skulle få lov å planlegge graviditet, naiv som jeg var trodde jeg det gikk veldig fort, men den gang ei og jeg var ihvertfall ikke forberedt på at det kunne gå galt, men det er visst helt normalt =) ღ askepott ღ: Dette går kjempefint, har vært en stor påkjenning, men man har ikke noe valg, en må bare komme seg gjennom det... Og så er det litt med personligheten min, jeg er alltid positiv innstilt inntil det motsatte er bevist, hehe =) Heier på deg jeg også og alle andre her inne!!! Klem fra
ღ askepott ღ Skrevet 24. juli 2009 #11 Skrevet 24. juli 2009 Vil bare holde denne tråden oppe Men fra i morgen side iphonen min (har lastet ned fertilitetsprogram til den, hehe) at jeg er "fruktbar", og må prøve 6 dager frem i tid... Det er små hjerter på den fruktbarhetsuken... Dette blir jo spennende det kan gjelde for alle oss? hihi, lykke til til oss
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 25. juli 2009 Det er noen spennende uker vi har fremfor oss =) Jeg har skrevet inn på kalenderen min på mobilen jeg - alle fruktbarhetsdagene mine, hehe =) Så den mobilen ser jeg mye på om dagene, teller meg frem til EL og IKM og datoene videre fremover, og hvis og dersom, hehe =) Jeg er bare på dag 8 i syklusen min i dag, så har vel ikke EL før i slutten av neste uke en eller annen gang, er spent på om jeg kommer til å kjenne EL veldig godt denne gangen siden jeg nå går på pergotime, så uhhhh - altfor spennende dager dette her altså, hehe =) Klems
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 26. juli 2009 #13 Skrevet 26. juli 2009 Ja, mi tøtte kom når jeg hadde vært uten p-piller ett par dager Vi var midt i fløtting fra en kommune til en annen, så det ble bare en sjappis hele den måneden, under innstalasjon av dusjen. Men vips, der satt den. Så var helt sikker på at denne gangen kom det til å skje med en gang. Ble veldig skuffet de første pp'ene men nå er det mer frustrasjon. Heldigvis går måndene stadig fortere. Tidligere kunne en syklus føles som et halvår, nå føles det mer som 2-3 uker Jeg var sikker på september-oktober barn, og var klar for både tvillingvogn, behov for 2 sprinkelsenger osv.. Men nå ser det ut som lillemor kommer til å være vokst ut av alt, før neste kommer. Så vi får se hva som skjer, jeg håper bare virkelig at det blir en sommer-2010-termin (eller tidligere:) Lykke til alle sammen, håper vi kan valse inn på 1.trimester sammen
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 26. juli 2009 #14 Skrevet 26. juli 2009 Kom den ikke? Rart. Da prøver vi igjen Ja, mi tøtte kom når jeg hadde vært uten p-piller ett par dager Vi var midt i fløtting fra en kommune til en annen, så det ble bare en sjappis hele den måneden, under innstalasjon av dusjen. Men vips, der satt den. Så var helt sikker på at denne gangen kom det til å skje med en gang. Ble veldig skuffet de første pp'ene men nå er det mer frustrasjon. Heldigvis går måndene stadig fortere. Tidligere kunne en syklus føles som et halvår, nå føles det mer som 2-3 uker Jeg var sikker på september-oktober barn, og var klar for både tvillingvogn, behov for 2 sprinkelsenger osv.. Men nå ser det ut som lillemor kommer til å være vokst ut av alt, før neste kommer. Dette blir første måneden uten el-testing. Skal prøve å slappe av, men er i el-peioden nå så det klør i fingrene etter å ta en test Her trenger jeg ikke skrive det ned, jeg tenker på det i allefall en gang daglig å vet nøyaktig når både el og ikm er. Så vi får se hva som skjer, jeg håper bare virkelig at det blir en sommer-2010-termin (eller tidligere:) Lykke til alle sammen, håper vi kan valse inn på 1.trimester sammen
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 26. juli 2009 #15 Skrevet 26. juli 2009 hei jenter:-) jeg holder visst til her ser jeg:-) har ikm i slutten av uke 33,og er i 3pp. håper spira sitter hos alle denne gangen nå da:-)) lykke til alle sammen:-)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 26. juli 2009 #16 Skrevet 26. juli 2009 Hei! Slenge meg på her eg og.. Har ikm uke 33-35...haha! Godt en har regelmessige sykluser seie eg bare! Men har relativt sterke el tester så føle på meg at el komme!! denne måneden... helst neste helg på søndagen....då reise gubbe igjen så blir hekking fredag-søndag. Hehe.. Stakkars mann. Sist han va hjemma så fekk eg mensen dagen han kom hjem...dagen han reiste va mensen over...!!! Så...jada...hadde ikkje sett kvarandre på to uker, også va han hjemma i 12 dager!! (ja, har litt rare mensener, men eg har hatt el så då mååå det vær bra nok!!) Stakkars mannen min.....huffameg... godt me har stor dusj seie eg bare *kremt* Men nå slo det meg plutselig at me har kun ein sjangs denne pp'en...og det e neste helg :-| Han e vekke to uker etter det og, og sååå seint håpe eg da ikkje eg må venta på el (igjen!) Åååh...eg vil så gjerna ha positiv test igjen.....ein positiv test som bare fortsette å være positiv...og ingen mensen samtidig... Men for å sei det sånn..nå vett eg jaffal ka som e skygge-/lurestreker, for ein positiv test, sjøl om den va svak altså, kan ikkje mistolkes! Så håpe på ein ny ein denne måneden då (bare el kan venta/komma innen neste søndag...ikkje før fredag...helst søndag...evt. lørdag..men helst søndag...haha! Ekje blitt manisk, neida....knis) Sånn..det va min "tømming" for dagen (huff, den hørtes bare fæl ut...)
J -76 Skrevet 26. juli 2009 #17 Skrevet 26. juli 2009 Heisann her kommer jeg og :-) Er i 7 pp etter MA, faktisk termin uka mi nå og her er jeg fortsatt huff, håper virkelig på klaff denne måneden. Lykke lykke til alle sammen stor klem J
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #18 Skrevet 27. juli 2009 Hei J-76, da kom vi i samme IKM uke denne uken også! Hvordan har du det? Her går det bra, har kost meg masse i sommer og har 1 uke igjen av ferien min før jeg begynner på jobben igjen for fullt. Har også EL i løpet av uken, men tror den kommer tidligere enn antatt pga bittelitt blod på papiret i kveld sammen med litt slim, EL slim kanskje?! Får se, vi prøver nå igjen så blir noen spennende uker! Symptomer så langt er litt murringer i underlivet, så noe EL er nok på gang tror jeg. Klem fra
J -76 Skrevet 27. juli 2009 #19 Skrevet 27. juli 2009 Heisann meg og lille snuppis. Jeg har det ikke så verst, deilig med ferie og tid sammen med familie og venner. Prøvingen gjør meg litt sprø tidvis og det har vært tøft å ikke bli gravid igjen etter MAen . Denne uken skulle jeg hatt min lille baby, men nei. Jeg forsøker tenke på noe annet og koser meg litt ekstra med vin og sene kvelder og masse tid med enebarnet vårt. Hun er stor nå, 4 år og er blitt så selvstendig. Jeg håper virkelig på klaff snart, dersom jeg ikke har ny spire innen august har gyn lovet å hjelpe meg, får trolig pergotime. Har ikke du begynt med det? Hvordan er det egentlig? Tvi tvi meg og lille snuppis, min trøst er at jeg har forholdsvis korte sykluser og går sjelden over når jeg venter på TR, men denne gangen håper jeg virkelig tanta holder seg langt vekk. Ta vare på deg! stor klem J
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #20 Skrevet 27. juli 2009 Ja, nå krysser vi fingrene for positiv test og at spiren sitter helt ut. Ja, jeg fikk litt dra-hjelp nå i form av Pergotime. Prøving i over 1 år, 2 MA i 2009 og til dels ustabil syklus. Den skulle også hjelpe til med å forbedre eggkvaliteten så håper den sitter nå. Problemet mitt har jo ikke vært å bli gravid, men at den sitter... Så håper det kan hjelpe ja, men det er jo ingen garantier! Har ikke merket så mye til kuren, den skal bare tas i 5 dager fra syklus dag 5, ble ferdig i går! Kjenner litt murringer i magen, begge sider, og litt hetetokter ellers ingenting. Fikk litt blodtilblandet slim på papiret når jeg var på do i stad, så lurer jo på om EL og IKM kommer noen dager før tiden... Blir bare spennende å se! Håper spiren din sitter og at du slipper å dra til gyn for nærmere utredelse, neste gang vil vi ha gode nyheter og at det sitter en liten spire som gror!!! Ta godt vare på deg selv du også! Klem fra
J -76 Skrevet 28. juli 2009 #21 Skrevet 28. juli 2009 Heisann jenter nå tror jeg eggløsning er over for denne gang. Har ikke testet denne pp, men hadde slim hele helgen samt smerter i siden i går. Vi har hatt daglig sex siden lørdag, men det hadde vi forrige pp også og TR kom som vanlig. Ja så begynner den laaange ventetiden frem til testing, heldigvis har jeg litt planer fremover. Nå skal vi ha 3 dager barnefri, torsdag er det madonna konsert og til helgen skal vi på hyttetur, tvi tvi alle sammen! klem J
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 28. juli 2009 #22 Skrevet 28. juli 2009 ååå,så kos med konsert,barnefri og hyttetur da:-)) kos deg masse,så får vi håpe på positiv test alle sammen etterhvert:-))
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #23 Skrevet 28. juli 2009 Hei alle jenter med IKM uke 33 Kos deg masse med barnefri J -76, det er så deilig å få litt tid til seg selv og sammen med mannen =) Kos deg masse på konsert og hyttetur =) Vi har også fått barnevakt denne uken. Fra i morgen tidlig (onsdag) til og med torsdag!!! (Det er bare 1 dag og 1 natt det da, men dette har vært planlagt lenge da vi har litt vanskeligheter med å få barnevakt ellers!!) Første barnefri siden bryllupet vårt for 2 år siden - jippiiiii!!!!!!!! Drikke rødvin, få massasje, bade og kose oss, pluss masse deilig sex - det blir såååååå fint å bare få litt tid oss to alene... Spise deilig middag og bare ta godt vare på hverandre =) Sexen blir jo ikke det samme når man må lukke døra inn til soverommet og i tillegg være litt stille i tilfelle jentungen skulle våkne - å, som jeg gleder meg til å komme meg litt bort!!! Har i tillegg EL på gang kjenner jeg - så nå skal vi kose oss masse med seriøs babylaging, *fnis*, hehehe =) Så satser vi på positiv graviditetstest om ca 14 dager =) Stoooooor klem fra
K ♥ tærten Skrevet 29. juli 2009 #24 Skrevet 29. juli 2009 Hei. I følge fertility friend hører jeg til her i uke 33. Denne pp er det ingenting som passer sammen. El.slim dag 14, temp.stigning (mindre enn vanlig) dag 20 og positive el.tester dag 21 og 22. Skjønner ingenting!?! Riktignok er jeg ikke akkurat regelmessig, men temp.stigningen og el.testene hang da sammen forrige pp. Fertilityfriend mener hvertfall at el. var på søndag (dag 20) og da er IKM 10.aug. Går det ann å få positive el.tester etter el? Synes det er fryktelig rart. Jaja.. får bare se, men har ikke akkurat store forhåpninger til denne rare pp selv om vi har hatt sex hver dag de siste 10 dagene og bør ha truffet en evt. el. Lykke til for dere som har barnefri =) Klem fra meg
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #25 Skrevet 30. juli 2009 Dytter på denne litt, så vi holder liv i tråden... Hvordan går det jenter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå