Gå til innhold

Hvilken mat har dere dilla pa?


Skrible

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jag har inte dilla på någon speciell mat men har tidigare haft allmænt svårt før att æta øver huvud taget.

 

Just nu har jag dilla på att dricka vatten. Vatten vatten vatten!

Och inte måste jag på toa speciellt mycket heller så jag førstår inte vart allt vatten tar vægen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann, var det ikke noe spesielt utenom, lollipopisen som kom i spann, maulet rett fra bøtta=)

 

Nå har jeg forskjellige ting jeg bare har måtte hatt til nå gjerne en ny ting hver uke...; appelsinjus, leverpostei skiver med masse agurk, riskrem, lakerolpastiller, lakrislisser..... det er såååå deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mer hva jeg har mista helt sansen for her :P

 

klarer ikke løk lenger.. ikke i det heeele tatt, bare lukta får meg kvalm og jeg elska løk før jeg ble gravid :/

 

men ellers går det mye i spising av honning mellon og te med honning har blitt en stor favoritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg er 16+6 i dag og har vært så utrolig heldig at jeg bare har hatt lyst på sunn og fornuftig mat hele svangerskapet. Var veldig kvalm frem til uke 12 så det kan ha noe med saken å gjøre? Men her går det i melk,grovt brød med magert pålegg,frukt grønnsaker og magre middager:) Men er ikke sikkert det kommer til å fortsette hele svangerskapet da! Plutselig sitter jeg her med godisposen under haka:p hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det akkurat på samme måte :) kvalmen gikk ikke bort før i uke 14 og jeg hadde bare lyst på sunn mat :) spiste omtrent bare frukt og grovbrød.. drakk cola dagelig var jo det eneste jeg drakk før jeg blei gravid, men etter jeg ble gravid så har jeg ikke drikki cola, og blitt kvalm bare av smaken på det!!

 

men uansett nå er jeg i uke 19+1 og surt godis har falt veldig i smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei

 

I mitt forrige svangerskap måtte jeg ha nonstop. Så jeg spiste nesten 1 hel pose hver kveld, men jeg la ikke på meg da...heldigvis..

Nå venter jeg nr 2, og jeg har vært flink til ¨spise mye sitrus frukter, og en krokanrull på kvelden da.. Jeg er jo sjokoman, så sjokolade må jeg ha uansett om jeg er gravid eller ikke.

Men jeg har ikke fått sånn "dilla" på mat egentlig, men istedet har jeg fått dilla på KJOLER. Og jeg går veldig sjeldent i kjoler. Har aldri hatt sånn kjærlighet for kjoler som det jeg har nå....hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke noe særlig matlyst. Ikke kvalm eller noe, bare føler at mat er et ork.. Kan ha lyst på mat der og da, men så når e får maten ferdi så har e ikke matlyst lenger, og må tvinge i meg maten...

Dette er mitt første svangerskap.

Ikke engang godteri smaker noe særli. Og det e jo et pluss da, sia e har fruktosemalabsorpsjon og ikke tåler sukker eller fruktsukker..

 

Men noe som smaker godt er faktisk grøt. Men ender som regel med at jeg må tvinge i meg den også.. Men men, babyen vokser og trives, og både lege og jordmor har sagt at så lenge e spis lite men ofte så er det mye bedre enn ingenting :-)

Får skryt av min samboer at e e flink til å spise mange små porsjoner hver dag, og han er flink til å muntre meg opp. Disker gjerne opp med pannekaker sent på kvelden bare for å få meg til å spise litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første svangerskap fikk jeg dilla på fiskegrateng ganske tidlig, og det likte jeg ikke før jeg ble gravid...

 

Denne gangen har jeg ikke fått dilla på noe før for ca en uke siden, er nå i uke 34. Det jeg MÅ ha i hus er gule epler, grønn te med sitron, yoghurt og masse masse vann!!! hehe, har faktisk litt flaks med "dillene" mine denne gangen da:O) er ikke det mest usunne, men er mye fruktsukker da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke spesiellt dille på noe mat, men ISBITER, det er noe jeg MÅÅÅ ha hele dagen lang. Går nesten i take vist jeg ikke har laget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...