Gå til innhold

Hvilken mat har dere dilla pa?


Skrible

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede ei jente pa 16 maneder og er na gravid med nr2. I forrige svangerskap bare MATTE jeg ha sprite, lett-melk, krisprolls og sjokolade. Denne gangen er det vanilje-is, fersken, jordbar og risgrot som bare foles helt livsnodvendig... Hva har dere dilla pa?

 

Er det noen av dere som er gravide for andre gang (eller mer) som har merket forskjellige mat-behov ettersom dere har ventet gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en gutt på 16 måneder fra før:) Forrige svangerskap var det ingenting jeg MÅTTE ha, men appelsinjuice og sjokolademelk smakte veldig godt:)

 

Har ikke lagt merke til noen "cravings" så langt denne gangen, men det er jo fortatt tidlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha sitron, men det har eg måtte hatt i de to forrige svangerskapan mine åsså, å det va ei jente og en gutt. Å no har eg en forkjærlighet for salami...det har eg aldri ville hatt før...kommer til å bli feit skjønne eg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dina1!

Er ikke salami FY-mat for gravide? Vi skal jo ikke spise noe form for spekemat og salami gå under den kategorien.

Jeg har også utrolig lyst på det hele tiden men spiser det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lurt litt på det med salami, jeg fryser den for sikkerhetsskyld jeg da... I går drakk jeg soyasaus, er vel ikke helt sunt det heller kanskje ü

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei. har også spist salami.. det er det eneste jeg klarer å ha på børd så det kan bli magert ed mat vis jeg ikke kan spise det. fryse salamien? så tar du den bare opp å tiner den å spiser den? =)

 

10 uker på vei med min første.. =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper sånne små pakker med salami og legger dem i dypfryseren i mer enn 24 timer. Dypfrysing er like effektivt som varmebehandling i de aller fleste sammenhenger sånn bakteriemessig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen

Jeg har en gutt på 4,5..

Når jeg var gravid me han hadde jeg dilla på iskaldt vann,sukkerterter og tomater..

Når jeg var gravid me jenta mi som er 3 år nå,var det sjokolade,maripankake og godteri samt pizza,brus og bare "dritt"mat..

 

Er gravid me nr 3 nå.er 12+3..

Har ikke noe "dilla" enda,men faller for "dritt"maten og sukkerholdige varer!!:)

Så kansje det er en liten prinsesse til?!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e andre ting eg e mer redd for å spise enn salami tenke eg... spis det med god samvittighet:) men e forsiktig med fenalår fordi det ofte e råere...

Va veldig lite hysterisk sist eg va gravid, trur man skal være fornuftig men ikke ta helt av. E forsiktig mer fersk ost, laks osv... men man e jo forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fryktelig glad i iste og te generellt.. men har hørt det er så fy fy ? vet dere noe om det?

 

er 11 uker + 3 jeg da :)

termin 10 februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jente på ett år. Da MÅTTE jeg ha farris, masse farris, saftis, tørt knekkebrød, saltsild, junkfood (salt og fett) og MASSE godteri.

Nå er jeg ti uker på vei og må ha saftis, tropisk nektar og junkfood. Ikke noe særlig lyst på søtt og godterier. Ikke særlig lyst på noe annet heller, for den saks skyld! hehe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått i meg en del grønne epler :o) ellers så er det ikke å mye annet. Jeg fikk også høre at salami ikke var bra, men spurte ei på jobben som kom tilbake fra permisjon i år og hun sa at det var bare å spise. Er 12 uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er gravid for andre gang, har ei jente på 6, da jeg var gravid med henne hadde jeg dilla på redikker, denne gangen ser det ur til å bli persille.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid for første gang, termin 23 februar. Noe av det beste jeg får nå er neper og kålrot(!). Også har jeg altid lyst på potetgull, men prøver å styre meg litt : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sprøtt, akkurat samme dille som mamma til 2 snart 3

 

sukkererter, tomater og iskaldt vann! det var rart. de beste tomatene er perletomater fra rimi/ica hmm nydelig. kjøpte tre pakker på fredag, borte allerede nå på lørdag. ups..

kanskje det er en gutt da? Kommer tilbake med rapport når jeg vet, for vi her hjemme vil vite kjnnet, har to jenter fra før, da gikk det i lollipop og jordbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har tre barn, og med første, en jente, var det mat i det hele tatt, MATGAL. Nr to, en gutt, var det salt potetgull, til jordmors store fortvilelse. Nr tre, en jente, var det Cappucino.Nå er det appelsiner og kaffe latte med brunsukker. Har termin 8. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er gravid i uke 13+5 å har så dlla på knekkebrød me ost å lilla druer på, må ha det hele tia.. aldri likt det sånn egentli, men er ikke så gale å ha dilla på egentli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 14+1 og har slet ikke lyst på mat i det hele tatt! - men er samtidig sulten hele tiden, så litt av et dilemma! :-D

 

Kan slet ikke tåle å se og lukte kjøtt, men ellers får jeg litt i meg. Mange bønner og linser... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1.gang jeg var gravid hadde jeg dilla på champagnebrus, melkesjokolade, risengrynsgrøt og kebabpizza. Klarte ikke lukten av salami og pepperoni. Det var jente:)

 

Nå er jeg jo ikke langt uti graviditeten, men 14+1 og har dilla på cola, lakris og bagguetter med godt pålegg. Vil ikke ha noe særlig middag.

 

Spent på når jeg får ultralyd. Men er usikker på om legen har sendt henvisning til sykehuset. Skal på kontroll 9.sept. så da får jeg høre, hvis jeg ikke har fått noe innkallelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart 16 uker, og elsker kjøtt og karbohydrater. Tenkr at jeg må spise fisk hver eneste dag, men det frister rett og slett ikke... ;(

Tar triomega i stedenfor, og litt makrell i tomat når det går. Ellers er det kjøtt, spagetti med krydder og ketchup, tomater, rødbeter, gul chili og lakris ;) - jeg har aldri likt lakris før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Her var det mye forskjellig. Jeg er i uke 16, og føler ikke at jeg har spesielt dilla på noe. Men jeg klarer ikke pizza og junkfood om dagen. Jeg føler jeg må ha skikkelig grovt brød (sånn dansk rugbrød), mye melk, og ellers sånn skikkelig husmandskost, gjerne med poteter. Jeg spiste akkurat 2 skiver med salami... og nå lurer jeg litt?!?! Har ikke hørt noe om at det er fy-mat!!!

 

Og forresten... jeg bare ELSKER gull brie med grønne druer. Er det lov å spise??? Har ikke gjort det, men har VELDIG lyst på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har fått höra att det kan framkalla kreft lättare men jag vet inte jag... :S

Sen så ska du bara se till så att brien är opastöriserad!! :)

 

JAG HAR FÅTT DILLE PÅ APELSINER!!!!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...